Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 17341 til 17360 af 92030
-
Naturlige tal og Hele tal
ForumindlægHej derude. Jeg forberede mig til eksamen. Jeg har nogle spørgsmål om Naturlige tal og HELE TAL. Jeg ved, at Naturlige tal er lukket under under addition, multiplication, og exponentiation. Er Naturlig Tal lukket under substraktion og division. Jeg er i tvivl under division, da (1/2) er ikke e... -
Opgave hjælp
ForumindlægHejsa. Vi sidder 3 piger her og øver os på opgaver til eksamen. Vi er stødt på et par (eller mange), som vi ikke helt kan finde ud af, er der noget der har lyst til at kigge lidt på dem? Vi mødes igen søndag, så det ku være nice hvis nogen havde hjulpet os der (: Dem der er under 10 point værd ... -
Historie med Darwin
ForumindlægHey . Sidder jo nok som så mange andre og skal til AT-eksamen lige om snart . MEN MEN MEN . Er helt på røven med historie-delen med hensyn til Charles Darwin . Hvad kan jeg komme ind på med hensyn til historie og hvilke metoder skal jeg bruge ? Håber virkelig at i vil hjælpe mig . -
fys a11n
Forumindlæga)Opstil reaktionsskemaet for henfaldet af det radioaktive nuklid 144 Ce.? aktiviteten af 144Ce i udslippet var 24,4 PBq b) bestem massen af 144 Ce i udslippet Ved uheldet var der også et udslip af 90 Sr med aktiviteten 2,0 PBq. På langt sigt er det strålingen fra 90 Sr, der udgø... -
Joules lov
ForumindlægHej alle Jeg har lige en fysikopgave, som jeg er i tvivl om, så ville høre, om der var en, der kunne hjælpe :) Opgaven lyder: I et forsøg med joules lov opvarmes 50 g vand i et lille bæger af en modstand med en betragtelig strømstyrke. I et bestemt forsøg er strømstyrken 3A. Vandet opvarmes i ... -
Sygeeksamen?
ForumindlægJeg er i tvivl om, om jeg har lagt det her spørgsmål under den korrekte kategori... Mit spørgsmål er; Under hvilken forhold kan man tage en sygeeksamen eller udsætte sin eksamen (hvis det er muligt)? Jeg skrev til min skole om min situation, og de sagde, at jeg kun måtte tage sygeeksamen, hvis ... -
Bør jeg klage?
ForumindlægTil min mundtlige eksamen fik jeg trukket emnet "Funktioner". Efter min gennemgang af min disposition, fik jeg en masse spørgsmål til emnerne "Differentialligninger" og "Differentialregning". Jeg havde svært ved at besvare spørgsmålene helt korrekt, fordi jeg ikke va... -
Matematik A - Pointfordeling?
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg sidder i den fornemme situation, at jeg skal op til matematik skriftlig eksamen inden længe. Dog har jeg dog gået og tænkt over... Hvordan ser pointfordelingen egentlig ud til de respektive karakterer? Altså hvor mange point skal man minimum have for f.eks. 02,4 og 7? Derudo... -
AT6
ForumindlægHej. Jeg skal til at lave AT6, hvor jeg skal til en mundtlig årsprøve. Vi har emnet Jagten på det gode liv, og skal fremlægge om noget i kemi/religion eller biologi/religion. Nogle der har forslag om, hvad man kunne skrive om? -
AT metode
ForumindlægHej søde mennesker Med hensyn til AT skriver jeg om den iranske revolution => Religion og historie... men jeg har svært ved at skrive metode afsnit, tænkt på om i kunne forklare hvordan man skriver metode afsnitet og hvilke metoder bliver brugt i religion og historie? tak :) -
Ritual-analyse (jøder)
ForumindlægHejsa :D jeg skal i forbindelse med religion B analysere visse traditioner og ritualer. Men hvad er en ritual analyse i religion og hvordan laves den? Hvordan ville i fx. analysere jødisk omskræelse eller deres bryllup og ægteskaber? hjææælp! -
verden uden tro ???
Forumindlæghej ... jeg er igang med en projektopgave... overemnet er '' KULTUR'' jeg har valgt at skrive om religion da kultur retter sig efter det. jeg har et problemfurmulering der siger : Hvordan ville verden være, hvis der ingen religioner findtes ? ... -
muhammed-sagen
Forumindlæghej jeg skriver en opgave i huntingtons teori "civilisationernes sammenstød" i forbindelse med muhammed-sagen. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde på nogle problemstillinger inden for religion, som gerne skulle have et fremtidsperspektiv.. Eller en vinkel fra religionens side... -
Metode samfundsfag?
ForumindlægHar skevet i religion og samfundsdag. I religion har jeg fortolket tekster, altså brugt hermeneutisk metode. I samfundsfag har jeg operationaliseret modeller, men hvilken metode er det så? Kan man godt bare nøjes med at sige at man har operationaliseret? -
Agerbrugs-, primitiv- og individualreligion
ForumindlægHej:) Jeg ville blive virkelig glad, hvis nogle ville forklare mig, hvad der sådan menes med henholdsvis primitiv, agerbrug og individual religion! Jeg har f.eks. skrevet i nogle noter, at islam er en økologisk religion, men der er også noget individuelt, men hvad vil det sige? -
1984?
ForumindlægHej allesammen Jeg er ved at lave et essay om 1984 af George Orwell. Jeg har valgt emnet religion og Store broder. Men jeg mangler nogle teksteksempler, hvor der står noget om religion. Kan i hjælpe mig? -
Fakultet
ForumindlægI AT skriver jeg i fagene historie og religion. Jeg ved at historie hører under det humanvidenskabelige fakultet dog er jeg ikke helt så sikker på om religion hører under humanvidenskaben eller samfundsvidenskaben? håber i kan hjælpe -
Afgangsprøve :(
ForumindlægHej jeg skal går op i mundtlig engelsk , så jeg skal forbrede en synops . min over emne er Ireland og min under emne er religion i Ireland , men jeg kan faktisk ikke finde noget om religion i Ireland på nettet , og jeg ved ikke hvorfor . har I nogen hjemmesider eller ideer ??? . mange tak :) -
Synopsis hjælp
ForumindlægHejsa jeg er i gang med at skrive en synopsis, om KS, altså religion, historie, samfundsfag samlet i en. Vi haft noget om cililastionssammenstød, kultursammenstød, islam, integrationsformer. Men jeg mangler en problemstilling til religion, så har brug for jeres hjælp -
lignings løsning
ForumindlægHej det er meget længe siden jeg har lavet sådan noget.Er der nogen der kan hjælpe mig (X-A/x)*100 = c Hvad er X = ?????
