Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17361 til 17380 af 158923
-
Sværhedsgraden af eksamensættet fra maj 2006 !?
ForumindlægHej folkens.. Sidder med eksamenssættet fra maj 2006 eller vejledende opgavesæt nr. 2 fra bogen vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik STX a-niveau. Det jeg undre mig over er sværhedsgraden, for jeg kan simpelthen ikke gennemskue ret mange af opgaverne og jeg syndes de er svære i ... -
Eksamenssætspørgsmål :)
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg kunne vældig godt tænke mig at få lidt hjælp til at besvare nedenstående spørgsmål fra et eksamenssæt i matematik for A-niveau: I et hushjørne er der en indhegning til kaniner. Indhegningen består af et kvadratisk tag og to rektangulære sider. Højden betegnes med h... -
Fysik på højniveau - Eksamen på mellemniveau?
ForumindlægHej,Jeg regner med at tage fysik på højniveau (A-niveau) næste år. Kan man i så fald komme til eksamen på mellemniveau i 2. g? Her tænker jeg på lidt i stil med matematik, hvor man skal til eksamen i matematik B-niveau i 2.g og hvor denne karakter tæller 1/3, mens karakteren på A-niveau tæller 2/... -
Supplering
ForumindlægHej Studieportalen, Hvis jeg samlet har dumpet Matematik på B-niveau (4 4 årskarakter og -3 til eksamen), men min drømmeuddannelse alligevel kræver Matematik på A-niveau, kan jeg så godt supplere og bestå faget på A-niveau i mit sabbatår, så jeg består adgangskravene til min drømmeuddannelse? -
Trigometri
ForumindlægHej, er der nogle der har noter til, hvordan man beregner sider, vinkler og arealer af vilkårlig trekant samt retvinklet trekanter ??. Skal op til mundtlig matematik, og kan ikke forstå det -
Hjemmesider!
Forumindlæghej er der nogen som kender en hjemmeside hvor jeg kan lave matematik til f.eks 8 klasse hvor jeg bliver udfordret? kender godt til matematikfessor og emat. -
Standselængde
ForumindlægHej, Nogle der kunne forklare mig, hvordan jeg kan løse opgave 5B i dette eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX071-FYA%20V_vejl1.pdf Malfoy -
Hjælp til valg af studieretning.
ForumindlægHej mennesker! Lige nu går jeg i 9 klasse og allerede den 6 januar skal jeg vælge en studieretning. Jeg er rigtig god til humanistiske fag, det er nemt for mig at få 12-taller i dem, men til gengæld har jeg store problemer med matematik. Hver gang jeg ser nogle tal, som skal regnes ud, får j... -
Bøger til selvstudium
ForumindlægTrods min høje alder (62 år), vil jeg gerne lære noget mere matematik. Jeg har en ikke særligt flaterende realeksamen, og i matematik fik jeg problemer efter to ligninger med to ubekendte. Jeg søger gode bøger eller hjemmesider til selvstudium. Mvh Søren -
Studieretning
ForumindlægHej Lige nu går jeg i grundforløbet på STX, og når jeg har afsluttet vil jeg rigtig gerne læse medicin, men er stået lidt i klemme med, hvilken studieretning, jeg skal tage. Jeg står mellem Biologi A og kemi B studieretningen, og Matematik A og Kemi A studierenting, hvilken en vil passe bedst, ... -
Skr. dansk eksamen på HHx
ForumindlægHej alle HHx'ere, Hvordan gik det idag? Hvilken opgave valgte i? Jeg valgte nr. 1 (den om malerierne), synes ikke rigtig der var nogle som sagde mig noget, desværre :-( -
Eksamens spørgsmål: forstår det ikke
ForumindlægJeg har fået et eksamensspørgsmål jeg ikke helt ved, hvad jeg skal gøre ved: 1.Funktioner og modeller Gør rede for hvordan man bestemmer en matematisk model ud fra et datasæt, gerne med udgangspunkt i et konkret eksempel. Hvad menes der med matematisk model, og hvilket datasæt kan der være sna... -
Gode opgaver på SP
ForumindlægI denne tråd kan man linke til de opgaver, man har fundet på Studieportalen.dk og som man synes er gode. Jeg er lige begyndt at søge på SSO'er inden for matematik og faldt over denne her: Fourierrækker (Gibbsfænomenet). https://www.studieportalen.dk/Papers/Paper.aspx?id=1124 Begrundelse: Wow... -
Statskundskab
Forumindlæghvor god skal man være til matematik for at klare statskundskab i århus? -
Vis at ligningen y=a(x-r)(x-s) kan omskrives til formen y=ax^2 - bx + c og argumenter for at det modsatte ikke altid er muligt.
ForumindlægKan i hjælpe med hvorfor den ikke kan omvendes? :) -
HF eller STX?
ForumindlægJeg er gik i 1.g sidste år på HTX, men droppede ud i december og tog et halvt år på efterskole. Jeg fortryder at jeg droppede ud af gymnasiet, for fik aldrig det ud af efterskolen, som jeg gerne ville have. Jeg er så startet i 1.g igen på STX. Jeg har søgt samfundsfag-Engelsk, men er kommet i Ma... -
TI-89 til salg!
ForumindlægHej matematikere! Idet jeg har afsluttet matematik stx, bruger jeg ikke længere min TI-89. Den er så god som ny og fejler ingenting. Kom med et bud hvis du er interesseret! :) -
hjææælp mht. uddannelse til revisor
Forumindlægheej alle sammen :) ville lige høre om der er nogle som ved om en revisor uddannelse kræver matematik på a-niveau? Er på b-nivau, og ved ikke om jeg vil have det på a? Vil gerne være revisor, så hvis det er det som kræves, så bliver jeg vel nødt til det :) På forhånd tak :) -
Årskarakter
ForumindlægHej Alle sammen jeg er lige blevet færdig med 1.g på htx. Jeg kom så op i en mundtlig årsprøve som jeg har fået en dårlig karakater i. Tæller årsprøven med i gennemsnitet, for karakteren står nemlig inde på min elevplan? skal jeg tælle den med når jeg beregner gennemsnittet eller? :/ ... -
Compartmentmodel - Differentialligninger
ForumindlægJeg går i 3.G på HTX og skal om ikke så længe igang med at skrive min SRP opgave i fagene matematik og bioteknologi, hvor jeg har valgt emnet penicillin. Min plan er at tage udgangspunkt i en klinisk case med 2 forskellige patienter, som begge er inficeret med bakterien Staphylococcus Pneumoniae ...
