Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 17361 til 17380 af 48964
-
Pøj pøj!
ForumindlægHeyJeg ville bare lige ønske alle pøj pøj med eksamener. Jeg er selv færdig med de skriftlige, men ved matematikerne skal op i mat i morgen! Held og lykke allesammen, og self også med de mundtlige når den tid kommer;)Hygge -
Formel henvisning?????
ForumindlægHej jeg har kigget på nogle opgavebesvarelser fra studienet, og ved hvert brugt formel er der en henvisning som denne: (jf. formel 49) Men til hvilken formelsamling henviser de til, er der nogen der kan give mig et hurtigt svar.. Mange tak -
Lektiehjælp/opgaveskrivning tilbydes :-)
ForumindlægTilbyder lektiehjælp/opgaveskrivning i Samf A og Dansk A. Skriv til: [email protected] eller i en kommentar til opslaget, hvis interresse! :-) -
hjælp???
Forumindlæghej det er fordi at jeg idag fik snakket med min vejleder om at jeg gerne vil på gym selvom han konstant prøvet at nægte mig klar til det men jeg vandt kampen PS jeg ligger på et gennemsnit på 4,6 er der andre der har været på en optagelsesprøve som var på nogenlunde samme niveua som mig og plus ... -
differentialligninger
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe mig i gang med denne opgave? mvh gegge -
Hjælp supplering
ForumindlægHej derude! Jeg har et lille problem lige nu, jeg går i 1.g, og har fået af vide her fornylig, at jeg ikke skulle op i samfundsfag (C) alligevel. Problemet er at jeg har fået 4, men er det et problem, hvis jeg nu skal på ind på universitetet i fremtiden. Det er kun et 4, resten er en 10 -12... -
vektor
ForumindlægOpgave om vektor I et koordinatsystem er givet et punkt Q (2,1,7) og en linje m . Punktet P(7,2,1) ligger på m, og m har retningsvektor r = (3,2,-1) Bestem gradtallet for den spidse vinkel mellem vektor PQog linjen m. Bestem en ligning for den plan, der indeholder punktet Q og linjen m. Bestem af... -
hjælp
ForumindlægJeg skal op til mundtlig mat i morgen. Og jeg er gået i stå på nogle af opgaverne. Lineære funktioner. Gør rede for lineære funktioner. Du skal blandt andet komme ind på betydningen af a og b og på hvordan a og b kan bestemmes. håber der er nogle til en hjæpemde hånd -
potensudviklinger
Forumindlæghvordan kan en ændring af x- værdien påvirke y- værdien?! på forhånd tak.. :) -
Løn
ForumindlægHvad er en gymnasium-lærers timeløn, og hvad er en "freelancers-gymnasium-lærers" timeløn? -
forskrift for funktion
ForumindlægI en model for vægten af aborrer i Gurre Sø antages det, at vægten W (målt i gram) af aborrer som funktion af længden L (målt i cm) er af typen W(L) = b * L^a a) Bestem en forskrift for W, når det oplyses, at W(7,1) = 5,5 og W(14,3) = 58,4. b) Hvilken længde vil en aborre ifølge modellen... -
Psykologi på universitet, til psykologistuderende
ForumindlægNogle som læser psykologi, enten som sidefag eller hovedfag, som kan fortælle lidt nærmere om hvad I har beskæftiget jer med inden for social-og personlighedspsykologi, arbejds-og organisationspsykologi, kognitionspsykologi, udviklingspsykologi og pædagogisk psykologi. Hvilke emner har I været om... -
Bestem a i potensfunktion
ForumindlægFor ethvert tal a er en potensfunktion f givet ved: f(x)=x^a , x > 0 Bestem a, når det oplyses, at f(2x)=5*f(x) -
Baser og Syrer
ForumindlægCola er en syre, og ætser tænderne, men er det ikke baser der ætser?? -
Optagelsesprøvens indhold?
ForumindlægHej med jer kære brugere. Jeg har valgt og optage mig selv til videregående uddannelse. Denne uddannelse vil være Statsskolen Horsens. Jeg vil meget gerne vide om hvordan prøverne er opbygget og hvad jeg skal op i. Ved i hvilken opgave, og hvordan man som bedst og muligt optages? Selvom j... -
Hvor mange b niveau fag skal man have for, at afslutte en gymnasial uddannelse?
ForumindlægHej Jeg har 5 fag på A-niveau, en på B og 7 C-niveau fag. Spørgsmålet er så, er det nok eller skal jeg have et B-niveau fag mere? Jeg ved at man skal have en vis mængde løft/boks. Tror det 22-23. Er der nogen der kan fortælle mig mere om det? Tak på forhånd -
Balmerserien
ForumindlægHvad betyder balmerserien? Og hvordan adskiller den sig fra de andre serier der tilknytter sig hydrogenatomet? Jeg søger ikke et direkte svar, som jeg bare kan bruge i min rapport. Jeg søger en forklaring på det, som jeg efterfølgende kan skrive med mine egne ord. Jeg har meget svært ved at f... -
afstand fra centrum i kuglen til planen
ForumindlægHej jeg har en kugle med centrum i (-2,-7,3) og radius sqrt(175) og en plan med ligningen 2x+y+2z-19=0 hvordan finder jeg afstanden mellem planet og kuglens centrum? -
Hjælp til Chi i anden test
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og er igang med SRO med fagene samfundsfag og matematik. Vi har i den sammenhæng lavet nogle spørgeskemaer, hvor vi skal lave en chi i anden test, udregne nulhypotesen og p-værdien. Jeg har googlet lidt, men er helt lost. jeg tænkte om der var nogle venlige sjæl... -
Seperation af variable?
ForumindlægHej :) Jeg har en opgave, hvor jeg skal angive samtlige løsninger til differentialligningen d[A] / dt = k · [A], hvor [A] angiver koncentrationen af stoffet A som funktion af tiden, ved at separere de variable i funktionen, men det ved jeg ikke hvordan jeg gør. Nogle, der kan forklare mig ...
