Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 17361 til 17380 af 32822
-
Integralregning
ForumindlægHej! Jeg skal op til mundtlig matematik og har brug for hjælp til det her uforståelige spørgsmål: "Gør rede for det bestemte integral. Gør rede for sammenhængen ml. det bestemte integral og arealet under kurven" -
HJÆÆÆLP - HASTER!
ForumindlægHej. Jeg har brug for at vide, om der er nogle, der har nogle emner, man kan bruge til sin SRP i fagene matematik-idræt. Jeg håber meget på, der er nogle der gider hjælpe, tak! -
Opgave fra skriftlig eksamen 25 maj 2012
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og øver til skriftlig matematik eksamen, som jeg skal op i her om en uge. Jeg er meget i tvivl om opg 5 - Hvordan skal jeg bære mig ad? Synes slet ikke jeg har oplysninger nok. -
hvilket tal?
Forumindlæg0 3 8 __ 24 __ Hvilket tal tror i der skal stå der? - for resten, nogen der ved hvor der ligger de matematik-prøver fra sidste år. Tænker på færdighedssættet? -
Hjælp
ForumindlægI morgen skal jeg optil problemløsning i matematik, nogle som har nogle gode hjemmesider hvor jeg muligvis kan få noget viden? Please svar :) -
Eksamen 2012
ForumindlægHej med jer! Hvor mange af jer var oppe i matematik skriftligeksamen i dag? Og hvordan gik det? Jeg synes, den var ret svær! Håber, der er nogen, der vil svare. Så kan vi snakke om nogle af opgaverne. :D -
Bestemmelse af rødder
ForumindlægHej Det er simpel matematik jeg har brug for hjælp til. Hvordan finder jeg s? Jeg prøver at gange ud: (s+1)-(s+2) Gerne med alle mellemregninger -
SRP
ForumindlægJeg er ved at vælge srp. Vil gerne have om rsa kryptering i matematik og noget med internet sikkerhed i samfundsfag. Er der nogle der har en ide til hvilken teoretiker jeg kan koble på? Tak -
Eksponentiel funktion (finde x)
ForumindlægTil skriftlig matematik eksamen. når man skal finde x i en eksponentiel funktion, skal man så skrive hele regningen ud. eller kan man nøjes med at skrive: x = log(y/b) / log(a) -
Lineær programmering
ForumindlægJeg skal skrive opgave i matematik om lineær programmering, så hvis der er nogen der kender nogle gode internet sider hvor man kan læse om det, eller give hjælp. Må i meget gerne hjælpe! -
Forklaring til udregninger
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at læse til skriftlig matematik b eksamen, og falder over denne opgave fra et tidligere eksamenssæt (vedhæftede billede). En der kan hjælpe med forklaringerne? -
Eksamenssæt 2006
ForumindlægSkal netop snart op til terminsprøve i engelsk for matematikere på gymnasiet, og jeg tænkte derfor, hvad titlen på sidste års tekst er??? Er der nogen der har mulighed for at hjæpe mig dette??? -
1.g HHX Mat b årsprøve hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg skal til årsprøve i matematik b i 1g på hhx. men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forberede mig. Så hvis der er nogle der sidder tilbage med noget der måske kunne hjælpe, så pls skriv. -
Eksakte regning
Forumindlægjeg manlger noget hjælp til disse matematik opgaver: bestem den positive løsning til hver af følgende ligninger med 4 decimaler x3 = 70 x 3 = 125 Hvordan regner man dem? -
Hvad er mest korrekt?
ForumindlægHvis jeg har regnestykket: 7^8/7^7=7 el. 7^1 Hvad er bedst at angive som svar til en matematik prøve, vil det være 7^1 eller 7, det er jo det samme. -
Faktorisering i andengradspolynomium
ForumindlægHej Jeg har et eksamensspørgsmål i matematik, hvor jeg skal vise, hvordan faktorisering kan anvendes til at bestemme rødderne i et andengradspolynomium, men jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan man gør. Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Integral / Differentialregning - Bevis
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til Matematik B eksamen. Med hensyn til Differential- og Integralregning, hvis jeg skal lave nogle beviser til eksamen - Er der så nogle som ville være gode at vise? -
C
ForumindlægHej. Har lige været op til skriftlig matematik c. Fik lige lyst til at se hvor mange point jeg har fået rigtigt. Er der nogle som ved hvor mange point man får for hver rigtigt svar. -
Differentialligninger. Både y'=ay(M-y) og y'=b-ay
ForumindlægJeg skal op til matematik eksamen på onsdag, og stødte ind på spørgsmål omkring differentialligninger både lineær og logistisk vækst. Hvordan vil man kunne beskrive eller forklare grafens udseende mht. typerne? -
Fremlæggelse om tangens
ForumindlægJeg har matematik på b-niveau, og skal fremlægge om tangens. Jeg skal forklare tangens (bl.a. ved hjælp af enhedscirklen) og komme med beviser. Men hvilke beviser kan jeg benytte?
