Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 17381 til 17400 af 169995
-
Problemer ved devaluering af den danske krone
ForumindlægSkal fremlægge i morgen i international økonomi på A-niveau og emnet er devaluering. Da jeg er ikke er den skarpeste til dette fag samt samfundsfag har jeg virkelig brug for jeres hjælp. Jeg skal snakke om problemerne ved devaluering, og jeg har fået udleveret et dokument over økonomiske politi... -
Jura i England
ForumindlægJeg går og har læst mine øjne ud i studie- og jobbeskrivelser i den seneste tid og synes virkeligt godt om england og det jura studie man kan læse derover, og ville høre om der er nogen der ved hvad kravene er for danske studerende der vil ansøge til det engelske tilsvarende til "Jura studi... -
Skriftlig prøve - tips
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op til FSA i Matemtik skriftlig (på torsdag)...Derfor vil jeg blive glad for at høre, hvordan I ville have forberedt jer?Hvad kan jeg gøre som forberedelse op til matematik-eksamen?Mange tak! -
Karaktere
ForumindlægHej.. jeg har et snit på 3.4 hehe.. Men jeg er faktisk ligeglad og mere interresseret i hvad jeg egentlig kan gå op og få i min sidste eksamen.. min sidste eksamne er samfundsfag på A niveau.. Kan jeg godt få 03 i WORSE CASE SENARIO.. eller hvor meget falder min karakter hvis jeg får 00 eller... -
Erhvervsøkonomi/ledelse på SDU eller CBS?
ForumindlægHej, jeg tænker at jeg gerne vil arbejde i en stor virksomhed her i Danmark eller internationalt hvor at jeg ville starte småt, måske som en projektleder eller noget, og så arbejde mig op indtil jeg når en stor lederposition. Eller starte min egen virksomhed. Ihvertfald et job der er lukrativt. ... -
Hvad skal jeg læse på uni?
ForumindlægHejsa allesammen, Jeg kunne godt tænke mig at flytte til udlandet en dag. Ikke nødvendigvis langt væk, men lande som Belgien, Sverige eller England synes jeg meget godt om... Nu kommer jeg så til mit spørgsmål. Hvad kan jeg læse som jeg kan bruge til et senere liv ''derovre''... -
Økonomiske begreber
Forumindlæghey er der nogen der kan fortælle, eller linke til en side med forskellige økonomiske begreber. Ska op i historie i morgen og et af emnerne hedder "Det økonomiske kredsløb og økonomisk politik i Danmark efter 1973", og selvom jeg har læst det, fatter jeg det ikk.. -
Jura - internationalt
ForumindlægHej.. Hvad kan man gøre for at gøre sit jura studie så internationalt orienteret som overhovedet muligt og hvilke slags internationale jobs (bortset fra at arbejde ved udenrigsministeriet) er der mulighed for efter studiet? :-) -
Supplering
ForumindlægJeg står i den situation at jeg har opdaget at jeg ikke kan komme ind på min uddannelse pga., fra mit synspunkt, nogle mærkelige regler. Jeg vil gerne læse International virksomhedskommunikation – engelsk(http://www.ug.dk/uddannelse.aspx?article_id=udb-humsprogogintkommeng), men da jeg den... -
TYSK årsprøve! hjælp
ForumindlægJeg skal til tyskårsprøve i morgen, og dvs at det ikke er en 24 timersprøve. Jeg får 24 min, til at forberede mig på. Men jeg er lidt i tvivl omkring, hvordan eksamen foregår. Foregår eksamen på dansk eller tysk? Skal man refere teksten på dansk, også snakke om budskab osv. på tysk? Please hjæl... -
Hegemoni | Ideologi
KompendieHegemoni er et begreb, der betegner en stærk stats magt og overherredømme over svagere stater eller befolkningsgrupper. Ordet ’hegemoni’ stammer fra græsk og betyder ’anførsel’ og ’ledelse’. På grund af hegemoniets ulige magtbalance vil den hegemoniske stat oft... -
SRP - KLAGE HJÆLP
ForumindlægHej allesammen! Jeg har skrevet SRP om anabolske steroider i fagene Biologi A og idræt B. Jeg er utilfreds med min karakter, og overvejer derfor at klage. Derfor vil jeg høre, om der er nogen, som vil læse min opgave og give et bud på en karakter/bedømmelse, så jeg har noget at forholde mig til.... -
Antal eksamener, hvilke puljer osv.
ForumindlægHej! Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor mange (og hvilke) eksamener man skal op i, i henholdsvis 1.-, 2.- og 3.g. Jeg har Samfundsfag på A, Engelsk på A og matematik på B som linje. Derudover har jeg tysk fortsætter på B, biologi på C, fysik på C og mediefag på C. Er det rigtigt for... -
Hjælp - centripetal forces
ForumindlægHvilke svar er korrekt? What are centripetal forces? A. Forces that lead to geographic dispersion of value chain activities through offshoring B. Forces that lead to geographic concentration of value chain activities due to co-location advantages C. Forces that lead firms to cent... -
Søger Bøger Til Finansøkonom Uddannelsen
ForumindlægNOGLE DER HAR BØGER TIL FINANSØKONOM UDD. SOM VIL AF MED DEM TIL EN GOD PRIS? :) -
Fransk oversættelse endlig færdig
ForumindlægSå har jeg endelig fået lavet min fransk oversættelse færdig. Det ville være rigtig rart hvis der var en der gad at kigge den igennem for fejl. På forhånd tak.Algeriets Blodige Historie:Fra Krig til Krig:Le thème dans le texte est que la France a cru que c’était facile prendre. La France a sous-e... -
ny reform
ForumindlægHej.. er der nogen der ved, hvordan historie eksamen kommer til at foregå efter den nye reform, altså HVIS jeg skal op i faget til sommer næste år? og hvad med dansk mundtlig, fysik B, biologi B, engelsk A mundtlig? -
Vi har det FOR GODT i Danmark.
ForumindlægEr det sandt? Får vi slet ikke nogle velfærdsproblemer, når vi får gratis uddannelser (når mange elever ALLIGEVEL FLYTTER TIL UDLANDET NÅR DE ER FÆRDIGE), kommer på sygehus etc. med længden? I givet fald, viser det sig, at økonomimæssigt så har vi danskere flere penge til at bruge til "os se... -
HJÆLP til EPR problemformulering!
ForumindlægJeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig her, jeg skal have godkendt min problemformulering til EPR på fredag, og jeg er simpelthen på bar bund.. Jeg har valgt fagene historie og samfundsfag med emnet "Terrorisme". Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan arbejde med? j... -
Fysik
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal snart lave en eksamensopgave fra sidste år (HTX Fysik A 30. maj 2017). Jeg har foberedt mig en del, men jeg ville bare spørge om der var nogen herinde, som har lavet den før, der kan fortælle mig hvilke slags spørgsmål der bliver spurgt ind til den? Så kan jeg nemli...
