Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17401 til 17420 af 119569
-
Ortogonale linier
ForumindlægI gymnasiet lærer man et bevis for, at hvis to linier er ortogonale, altså hvis de står vinkelret på hinanden, så er produktet af deres hældningstal -1. I den bog jeg har haft mener jeg imidlertid ikke, at man viser det den anden vej, altså at hvis produktet af hældningstallene for to linier er... -
differentialligning
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvordan man løser opgave b i maple? -
Reduser
Forumindlægsidder med en matematik opgave som jeg ikke kan finde ud af , er der nogen der venligst ville hjælpe mig lidt ? reduser:(2ab)² : (3a²b)² . ab svar??? -
Hjælp til valg af fag med Musik A
ForumindlægHej :) Jeg står i den ret så nedern situation, at jeg skal vælge emne og fag i SRP allerede på mandag! Og jeg er virkelig på bar bund, jeg er tvunget til at skrive i musik, da det er mit eneste A-niveaufag i min studieretning. Er der nogle der har forslag til kombination og område med andet fage... -
hjælpe med trekant'er
ForumindlægHeej alle Jeg ska lave én opgave som hedder ; Trekant DEF er ligebenet og G er midtpunktet af Dd a) beregn længden af højden FG - Hvordan skal man det ? b) beregn arealet af tekant DEF -hvordan skal man gøre det ? Hælp -
Cicero
ForumindlægNogen der har nogle noter til Cicero?? HJÆLP -
Omkreds og areal
Forumindlæghej, Hvordan skal jeg finde omkredsen og arealet? -
Mat A eller Engelsk A?!
ForumindlægÅhh.. jeg har brug for jeres hjælp og erfaringer lige nu! Vi valgte valgfag i midten af februar, men jeg har været i tvivl lige siden. Jeg valgte da matematik på højt niveau, men har overvejet lige siden om jeg skulle ændre det til engelsk. Jeg tænker på mit gennemsnit, hvilket fag jeg vil kunne ... -
søger en tutor i kbh
Forumindlæghejsa... jeg søger en tutor hurtigst muligt til matematik fra C til A og fysik/kemi c-b niveau... send mig en besked hvis du er interesseret med dit tlfnr, navn, samt forventet løn(i timen) regner med at skulle have hjælp hvertfald 2 gange om ugen i mindst et år.... på forhånd taaak for hjælpen ... -
HASTER - EKSAMEN IMORGEN
ForumindlægHej. Jeg skal til skriftlig matematik eksame imorgen og jeg sidder nu og kigger tingene igennem da jeg falder over en opgave jeg ikke kan lave. Opgave: I en model antages det, at længden L(målt i mm) af en gedde er en linær funktion af længden s (målt i mm) af geddens øresten. Bestem en forski... -
regneregler (logaritme)
ForumindlægJeg har skrevet herinde før, hvis jeg var stødt på problemer i forbindelse med matematik, og har altid fået god hjælp. Så jeg prøver lige igen... Jeg skal bevise at en potens funktion bliver en ret linje i et dobbeltlogaritmisk koordinatsystem: y=b*x^a så tag man log på begge sidder. log(y) = log... -
Betinget sandsynlighed i faderskabssag! HJÆLP!
ForumindlægHar alvorlige problemer med matematik delen til min SRP! Håber der er nogle der vil hjælpe mig, for er virkelig heeelt blank!! - Min problemformulering lyder på: Du skal indføre begrebet betinget sandsynlighed. Du skal udlede Bayes formel og anvende den i faderskabssagen. Er det rimeligt at tilke... -
Ha(MAT) og faglig supplering?
ForumindlægHej. Nu skal jeg jo snart beslutte mig om hvilken videruddannelse jeg vil vælge, og jeg har længe været sikker på at det skulle være almen på CBS, men efter at have læst på ug, cbs.dk, og snakket med venner osv, er jeg blevet mere interesseret i ha(MAT), og det skyldes ikke mindst at jeg ... -
Vanvittig eksamensplan
ForumindlægJeg har netop tjekket undervisningsministeriets eksamensplan for skriftlige eksaminer til sommer. Den findes her: http://us.uvm.dk/gym/eksamen/documents/stx_hf-proevekalender2007-2010_08102007.pdf Læser i den også således, at hvis man har Mat A og Spansk A, da ser det således ud: 13. maj: Dansk... -
Eksportingeniør - hvordan er uddannelsen
ForumindlægHej alle sammen Jeg overvejer at læse til eksportingeniør, jeg opfylder alle adgangskrav og har også gennemsnittet. Jeg har læst HD på CBS, som ikke helt var mig, da det var for kedeligt. Det var en økonomisk retning og jeg kunne godt tænke mig at få blandet økonomi sammen med noget andet interr... -
Reducér
ForumindlægHej. Jeg har glemt hvordan det er man reducér. jeg har to opgaver som jeg håber der er en der kan hjælpe mig med: 1. (x+2y)(x-2y) 2. ab-b(a-3b) -
Selvstuderende
ForumindlægJeg går i 1g.Efter 2g overvejer jeg at droppe ud og blive selvstuderende. Jeg går ud fra jeg skal op i alle fag.Den uddannelse, jeg vil ind på efter, har frit optag.Hvordan foregår det i praksis? Skal jeg aftale det med gymnasiet, eller skal jeg droppe helt ud og begynde på enkeltfagsundervisning? -
Grænserne i denne opgave?
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med at finde grænserne i denne opgave 7.014 fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, stx A-niveau" To funktioner f og g er givet ved f(x) = √(10-2x) og g(x) = -x Graferne for de to funktioner, førsteaksen samt linjen med ligningen x = -... -
Studieretning afgangprøven
ForumindlægSkal man op til eksamen i de fag man har inden for sinstuderetning? -
Forståelse af sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej alle og godt nytår. Jeg sidder her med en trigonometrirapport, og er kommet i tvivl over relationerne. Hvis jeg fx får opgivet en trekant, hvor jeg kender de to vinkler og en mellemliggende side. Lad os sige følgende: A= 75 (Sidste viklet udregnet ud fra, at vinkelsummen er 180) B= 50 C= ...
