Søgning på: analyse william. Resultater: 17461 til 17480 af 24034
-
Anne Billson: 'Sunshine' (1993)
ForumindlægHejsa Jeg er ved at kigge alle mine engelske tekster igennem, skal til engelsk eksamen i denne uge, mangler et resume af teksten "sunshine" er der nogle der ligger inde med et de har skrevet som notater? Det må gerne være et kort og præcist resume. Hvis jeg selv finder teksten og læse... -
Afsætning A mundtlig eksamen - disposition?
ForumindlægHej alle, Jeg tænkte på, om dem der havde lyst, kunne være interesseret i at fortælle de interesserede brugere her på SP, hvordan i vil få styr på strukturen/dispositionen til den mundtlige afsætnings eksamen. Jeg selv er en smule lost, da man kun har 30 min. til at læse en artikel, finde modell... -
24-timers - velfærdsstaten
ForumindlægJeg har fået 8 kilder hvoraf fire af dem er statistik - henholdsvis over "udviklingen i Danmarks produktion og beskæftigelse 1948-1969", "væksten i den danske stats drifts- og anlægsudgifter 1950-1969" og "husholdningernes indkomst og forbrug pr. indbygger i Danmark 1950-... -
Deskriptiv statestik
ForumindlægHej SP Jeg har i lang tid haft problemer med at forstå, hvad definitionen på varians, spredning og outlier er. Så mine spørgsmål er: 1. Hvad er en varians? 2. Hvad er en spredning? 3. Hvad er en outlier? 4. Hvad fortæller disse tre størrelser? Tak på forhånd -
SRP - Samfundsfag metoder og teorier?
ForumindlægHej allesammen :)! Er, som alle andre heldige 3g elever, igang med min SRP opgave. Personligt har jeg selv valgt at kombinere fagene Samfundsfag og Engelsk, dog er jeg lidt i tvivl når det kommer til Samfundsfags delen. Mit overordnede emne omhandler den Amerikanske Våbenlovgivning, og er derfor... -
Opgave 967 AB1
ForumindlægHej alle! Til på mandag, har jeg en matematik opgave for, som er opgave 967 i AB1 Mat. Opgaven hedder: P1, P2, P3, P4 og P5 er grafer for forskellige andengradspolyno- mier, der kan skrives på formen: P (x) = ax2 + bx + c med diskriminanten d Bestem i hvert af tilfældene fortegnene for a, b,... -
Diskussion HVOR MEGET?
ForumindlægHej jeg i min srp ved at diskutere, men kan kun få det til at fylde lidt over 3 sider, er det tilstrækkeligt eller skal jeg bare gå i detaljer? -
Hvad skal jeg lave i fremtiden?
ForumindlægHej Sp. Jeg er i meget i tvivl omkring min fremtid, egentlig var mit ønske at arbejde inden for bank eller forsikring. Har fået at vide fra mange folk, at høje karaktererer bliver vægtet højt, hvis man skal formå at få sig et job, og jeg ligger kun på middelkarakterer og går i 2.g på HHX. Skal... -
Forventede adgangskvotienter 2021 - Tråd
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen Deadlinen nærmer sig, og corona samt fjernundervisningen har gjort det til nogle specielle år på gymnasiet. Tror I så, at det har en speciel effekt på adgangskvotientererne. Hvis I kan svare ja eller nej, så vil jeg meget gerne høre jeres tanker. Personligt tr... -
Engelsk adverbier og adjektiver
ForumindlægHej Jeg har fået vide at ordet skal ende på ly når det er et adverbium. Jeg har også fået vide at adverbier lægger sig til ajektiver, verber, adbverbier. Og at adjektiver lægger sig til substantiver. Men hvad menes der med lægger sig til.? Eller hvordan kan jeg vide hvad ordet lægger sig til?... -
Hvad er bilag?
ForumindlægJeg har tænkt lidt over bilag, og har ikke kunne finde noget om dette.. Jeg ved godt at bilag, kan være regnskaber, grafer, billeder osv. men kan det også være teorier hvor der er forklarende tekst til? Eller skal disse teorier, eksempelvis hofstede's kulturelle dimensioner, være i selve syn... -
HJÆÆÆLP - Kilder ang. srp om aids i bio A og His A
ForumindlægHejsa alle! Jeg søger virkelig hjælp, da jeg skal aflevere problemformulering imorgen og jeg har stadig ikke fundet kilder. Min SRP omhandler Aids i USA, hvordan det blev fremstillet i medierne, fra regeringens side i usa osv, så hertil vil jeg gerne finde nogle historiske kilder (evt kampagner... -
Historie Eksamen.
ForumindlægHar et spørgsmål til eksamensforløbet (24 timers) i Historie. Efter emnet/perioden er trukket skal man så lave et talepapir som fundament for fremlæggelsen - eller skal man en "synopsis" med metodeafsnit, og lignende. Kan ikke rigtigt finde ud af det, idet jeg finder det ret underligt, ... -
Det HASTERR, I Danmark Er Jeg Født
ForumindlægHej har dansk mundtlig eksamen imorgen, og kan ikke forstå digtet ´´i danmark er jeg født´´ af HC Andersen. Er der nogen der kan oversætte digtet, vers for vers, eller symboler eller lignende, plzzzzz. -
De evige tre
ForumindlægHvad er betydningen af denne strofe, af digtet 'De evige tre' Hver kvinde står mellem disse to, forelsket, elsket og ren – een gang hvert hundrede år kan det ske de smelter sammen til een. -
Regression
ForumindlægHejsa. Jeg skal lave regression i GeoGebra, hvor jeg bl.a. skal diskutere om denne model er holdbare. Min lærer siger, at det er den ikke, og jeg skal argumenter for, hvorfor den latså ikke er holdbar. Jeg har taget udgangspunkt i de 3 ting, man skal, når man vudere --> forklaringsgraden, resi... -
SRO i fysik og matematik
ForumindlægHej Jeg skal lave et mundtligt forsvar. jeg har haft fysik og matematik som fag. Jeg er i tvivl om hvodan jeg skal snakke om metode. Jeg har jo brugt hypotetisk-deduktiv metode og aksiomatisk-deduktiv metode. Men hvordan skal jeg 'diskutere' mine metodevalg, og snakke om svagheder/styr... -
Hjlæp til tysk
ForumindlægHej Jeg har brug for, at nogen kan rette min tysk opgave -
Hjælp til et begreb i engelsk
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu her, og prøver at finde ud af, hvad begrebet "tomme pladser" ift. noveller hedder på engelsk. Håber der er nogle der vil hjælpe. :) -
Hvad er forskellen mellem det fortællende jeg og det fortalte jeg?
ForumindlægHvad er forskellen mellem det fortællende jeg og det fortalte jeg?
