Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 17461 til 17480 af 58387
-
Fysik eksamen, uden mulighed for undervisning fra lærer
ForumindlægSidste år, da jeg lige var færdig med 1.g på Gladsaxe Gymnasium (GG) besluttede jeg at skifte studieretning fra Mat/fys A, kemi B til Samf/Eng A. På dette tidspunkt var dette overhovedet intet problem og det blev gennemført... Smoothly... Da jeg herefter skulle indtaste mine valgfag i vinters be... -
24 t. EKSAMEN - demo, retssystem og menneskerettigheder
ForumindlægHej alle Har trukket demokrati, retssystem og menneskerettigheder. Handler om terrorpakken, hvor nogen mener at den krænker privatlivet og retsstaten ved at man begynder at overvåge folk mere. Nogen som har forslag til, hvad jeg skal huske at have med i dette emne? Og hvad man evt. kunne perspek... -
Facit til HF Mat B eksamen 2012 August
ForumindlægJeg leder specielt efter svarene til opgave 1-6, da det er dem, som vi skal lave. Jeg håber virkelig, at nogle af jer har dem eller ved, hvor man kan finde dem. :) Jeg vil blive evig taknemmelig, hvis der var en, som kunne finde mig dem! :) Mange mange tusind tak på forhånd! :) -
Hjælp til oversættelse af nogle få sætninger, håber der er nogen der vil hjælpe :)
ForumindlægHej Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til oversættelse af følgende 2 sætninger, har haft meget besvær med dem, og kan ikke få dem til at lyde rigtigt. 1. Det nyeste blev indviet i 2008 og ligger i byen Slesvig og hedder A.P. Møller skolen. 2. Den har fået navnet fordi den er en gave fra den kend... -
Hvilke eksamener kan jeg komme op i?
ForumindlægHej, jeg går lidt og undrer mig over hvilke eksamener jeg egentlig kan trække til sommer når jeg afslutter 3g? Jeg er på den samfundsfaglige linje og har indtil videre været oppe i mundtlig biologi samt skriftlig matematik. Jeg har lige nu Spansk A, Samfundsfag A, Engelsk A, Historie A, Dansk A, ... -
SRP: Strunge+Bowie+evt. punken(Engelsk A+Dansk A)
ForumindlægHej! Jeg skal her til december skrive SRP i Engelsk A og Dansk A om Strunge og Bowie samt evt. punken. Jeg vil sammenholde forskellige tekster og komme ind på deres iscenesættelse i form af Bowies Ziggy Stardust og Aladdin Zane samt Strunges Simon Lack. Jeg har dog 2 problemer: 1. Bowies imponer... -
Hjælp
ForumindlægNogen der har eksamen sættet fra maj 2008 delprøve 2 ?? :) -
Matematik
ForumindlægEr der nogen, der har facitliste til matematik-eksamen (A) fra (august) 2008? -
HTX
ForumindlægHello\n\nJa, vi(9.klasserne) nærmer os med hastige skridt, et valg; hvad skal vi efter 9.klasse?\n\nMit valg falder på HTX, men jeg har nogle spørgsmål:\n\n1) Kan man kun komme ind på et teknisk gymnasium, hvis man ønsker de fagpakker, som det pågældende gymnasium udbyder?\n2) Fagpakkerne er nogl... -
Tysk A - Eksamens stil, Robert Fisher vurdering?
ForumindlægJa så lagde jeg også min ud, vil da gerne høre noget feedback det godt at være forberedt :) -
P= P0*a^t opgave???
ForumindlægHej :-) I dette opgave har jeg ingen idé om hvad for en formel jeg skal bruge, eller hvad for et ''emne'' i vil give opgaven, sådan at jeg ved hvad det drejer sig om. Her kommer opgaven: Følgende tabel viser for hvert af årene 1992- 2006 mængden af udvundet solenergi i S... -
Fysik eksamen!! Mekanisk energi og andre energiformer
ForumindlægNogen som kan hjælpe med at løse følgende opgave? En volleyballspiller sender en bold skråt ud i luften. I højden h1 = 1,85 m er boldens fart v1 = 10,0 m/s. I banens øverste punkt befinder bolden sig i højden h2 = 4,40 m. a) beregn boldens mekaniske energi. b) beregn boldens fart i banen øver... -
Nogle der kan hjælpe mig med at få rettet en engelsk opgave??:)
ForumindlægNogle som har tid til at rette en engelsk opave??:D -
Rettelse af engelsk stil! Det vil betyde alt for mig, da jeg skal aflevere imorgen :)
ForumindlægThe novel is written by Maile Meloy. The main character in the novel is Sam Turner. Sam just turned fifteen years. The story is written as if it was in the past, as we can see in the text, which is seen in the first sentence“. The summer she turned fifteen”. Sam and her father lives together in M... -
Eksamen: Får normalt 12, men fik 4 pga. en kronisk sygdom? Hjælp
ForumindlægHej! Jeg har lige været til eksamen og har allerede fået sbar for min læseprøve. Jeg lider godt nok en kronisk sygdom, som gør, at jeg skal tage nogle piller før en prøve eller bliver min hjerne MEGET dårlig til at koncentrere sig pga. jeg får noget lignende angst.. Men jeg havde ikke fl... -
Nogen der vil nævne grammatiske fejl i min engelsk stil opgave?
ForumindlægHej jeg har lavet denne opgave og vil spørge om nogen kan nævne nogen tydelige fejl. Hunters in the snow I think Tobias Wolf tries to say that if you are nice to other people, then they will be nice to you too. If you hurt someone, then it will come back to you. That was my thought after... -
Hjælp skal aflever imorgen.. vil i gerne rette den helt for mig:) plzzz på forhånd tak... duer ik til engelsk:'(
ForumindlægIn this exercise, I have to analyse the short story and interpret it. Georg Orwell writes the short story “Shooting an elephant”. I will start with analyzing the text, where I will give a characterization of the main character and the people in the town. After that, I will interpret the text and ... -
Hvad svarer de engelske "A/AS level subjects" til i det danske system?
ForumindlægJeg overvejer at søge ind på en bacheloruddannelse på et universitet i det store udland, men jeg har problemer med at gennemskue kvalifikationsrammerne. Som led i ansøgningen bliver jeg bedt om at angive hvilke "A/AS level subjects (or equivalents)" jeg har læst. Hvad svarer de fagniv... -
The Sin Bin eksamen onsdag morgen og er totalt blokeret af nerver!
ForumindlægHåber på hjælp -fra en venlig og gerne klog studerende - da jeg er totalt blokeret af nerver/eksamens stress. Skal op i englesk i morgen tidligt og kan bare ikke få gang i dispositionen. Har læst og forstået min tekst: The Sin Bin or Lucy's heart, men er helt gået i sort og panik. Please hjælp. -
TYSK årsprøve! hjælp
ForumindlægJeg skal til tyskårsprøve i morgen, og dvs at det ikke er en 24 timersprøve. Jeg får 24 min, til at forberede mig på. Men jeg er lidt i tvivl omkring, hvordan eksamen foregår. Foregår eksamen på dansk eller tysk? Skal man refere teksten på dansk, også snakke om budskab osv. på tysk? Please hjæl...
