Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17461 til 17480 af 114887
-
Bevis til en sætning
ForumindlægJeg har svært ved at forstå beviset i bogen, da jeg mener, at det ikke forklarer godt nok til en "nybegynder" som mig. Jeg har vedhæftet scannede sider fra bogen. I kan se hvad jeg har forsøgt at lave. Linket til mit dokument: peecee.dk/upload/view/414889. Jeg har opstillet tre s... -
isoler y
ForumindlægHar lidt problemer med den her ligning. Opgaven: Isoler y. For hvilken værdi af a, kan det ikke lade sig gøre? b-3y = ay+c ⇔ 3y-ay = b-c ⇔ 3y = b-c Her ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Er heler ikke sikker om det er rigtigt. -
beregne partialtryk under havoverfladen
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med en fysik-opgave? Den lyder: Der udføres en dykning til 30 meters dyvde under en havoverflade, ved hvilken atmosfæretrykket er 760 mmHg. Havvands densitet er 1025 kg/m3. Det antages at dykkeren holder en kernetemperatur på 37 grader celcius under dykningen og ... -
Reaktionshastighed - er syre en katalysator?
ForumindlægHej alle, Jeg har brug for lidt hjælp til min kemi rapport, for har ret svært ved kemi. Vi fik følgende resultater ( se vedhæftet fil ) Mit spørgsmål er så, hvorfor er reaktionen hurtigere når der er syre i? Er det fordi det er en katalysator eller er der en anden grund? Mvh Kathrine. Håber d... -
obitals?
Forumindlægjeg har lidt svært ved at forstå dette orbitals... jeg har fået opgaven som siger :(givet på engelsk, ) "what orbitals are used to form the 10 covalent bonds in propane (CH3CH2CH3)? kan slet ikke se hvordan jeg begynder med den :( -
kvadratrod -.-
Forumindlægjeg skal finde kvadratroden af 87 ....men det bliver et kommatal, hvad gør jeg så???? -
GEN SYGDOM
ForumindlægSe venligst vedhæftede fil om mit spørgsmål vedr. gen sygdom -
lokale ekstrema for funktionen f
ForumindlægOpgaven er vedhæftet -
Graf
ForumindlægHejsa. Jeg håber I kan hjælpe. Jeg har lavet en graf over mit matematikholds højde og skostr. Derefter har vi sat dem ind i en graf i funktionerne, lineær, ekponentiel og potens regression. Nu står der så denne opgave: "Benyt din model til at bestemme skostørrelsen for verdens mindste ma... -
Differentialregning! Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og forbereder en eksamensopgave om differentialregning, og vil gerne have nogle gode råd til hvordan jeg skal gribe den an og hvad jeg skal komme ind på. Opgaven lyder: Differentialregning Redegør for sekant- og tangenthældninger for grafer. Redegør for bestemmelse af ligni... -
Normalkraft
ForumindlægHej alle (:, jeg er en smule forvirret lige nu.. sidder inde med et problem, om hvordan man kan definere Normalkraften, og jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig. Mange tak på forhånd -
Forklaring af formel for aluminiumoxid?
ForumindlægJeg har en opgave som hedder: Forklar hvorfor den rigtige formel for aluminiumoxid må være Al2O3? forstår slet ikke hvordan jeg kan forklare det? Håber der er en som kan hjælpe. På forhånd tak :) -
omregning m3, cm3, L
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave, som jeg ikke kan komme videre med, fordi jeg ikke ved hvordan man omregner nedenstående. Hvordan omregnes m3 til cm3 og omvendt? Hvordan omregnes m3 og cm3 til liter? Jeg håber der er nogle der kan hjælpe (: -
Skift af basis-sæt
ForumindlægHej derude. Jeg står med en opgave, hvor jeg har fået oplyst tre vektorer: V = ( v1, v2, v3 ). Disse tre vektorer er alle 3x1. Jeg har vist, at disse vektorer kan opskrives som en linear kombination af R3 (det 3-dimensionelle rum), og derfor er en ordnet basis for R3. Herefter får jeg oplyst, at ... -
Sro vigtigt?
ForumindlægHeej ville spørge hvis nogen af jer vidste hvad der ville ske, hvis man ikke aflevere sro ikke SRP?.. -
At opløfte i brøker
ForumindlægHej SP Jeg har lidt problemer med at regne når man opløfter i brøker, så jeg tager nogle eksempler: x^1/2=sqrt(x) x^1/3=3sqrt(x) x^-1/2=1/sqrt(x) x^-1/3=1/3sqrt(x) Det her fortsætter, men hvad så med når man opløfter noget i 2/4, eller -2/4, altså når der står noget andet end 1 i tæll... -
Hvor meget jern (masse) kan der fremstilles ud fra 1 kg Fe3O4?
ForumindlægHar dette spørgsmål og er helt lost! Please hjælp Hvor meget jern (masse) kan der fremstilles ud fra 1 kg Fe3O4? -
Hjælp til løsning af ligning
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig på vej her med denne ligning - jeg har helt glemt hvordan jeg gør: Tak -
Integralregning
ForumindlægHej. Er svaret til denne opgave?: Eller er det forkert løst? I så fald hvordan skal det løses? -
Tabeletter chlor i en sæson
ForumindlægHej Alle, Nogen som kan hjælpe med vedhæftede opgave?
