Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17481 til 17500 af 158493
-
ÅRSPRØVE! :)
ForumindlægHej jeg sidder og skal til århusprøve i skrfiftlig matematik her imorgen.. Og tænke på er der nogle der har nogle ideer om havd jeg kan bliv udsatpå, både for færdighed og problemløsning? :) Nogle ting der er værd at kunne/læse om? Og ja, den karakter jeg får for opgaven, kommer den til at st... -
divisibilitet
ForumindlægSidder med lidt matematik vedrørende RSA-kryptering hvor denne defination dukker op: a | b ⇒ a | bc , a ≠ 0 forstår ikke helt hvordan vi kan antage dette. -
en trekant opg
ForumindlægHej alle! Jeg skal lige have lidt hjælp med denne opgave: Beregn de ubekendte stykker i trekantet ABC, når A= 62 grader, a=15 og b= 7. Jeg ved ikke, hvordan man kommer igang med at løse den her opgave. Jeg har prøvet det. Hvis det var en retvinkel trekant ville det være lidt nemmere. Håber I k... -
HHX
ForumindlægHej, skal efter sommerferien (drukferien) på HHX, og ville gerne høre nogle forskellige erfaringer vedrørende dette. Altså i henhold til lektier, fag, og skolerne generelt. Tog HHX fordi jeg synes det lyder spændende, og praktisk også på den senere arbejdsfront.mit gennemsnit blev her i 10 kl 10... -
Formulering
ForumindlægHej jeg skal snart til at skrive SRP i matematik og fysik, og har brug for lidt hjælp til formulering af regneregler. Jeg har brug for at kunne formulerer, hvad der er jeg gør, når jeg udleder/beviser noget... Fx hvordan formulerer man, at man "tager noget ned fra brøken" eks: a... -
Hvad indeholder en journal?
ForumindlægSom 2.g'er ved man efterhånden godt hvad en god rapport skal indeholde, men vi har aldrig været så heldige at kunne slippe med at skrive en journal - før nu. Hvilke punkter skal en journal indeholde? Er det bare ligesom en rapport, blot uden diskussionafsnittet, eller er der andre forskelle? -
Bølger
ForumindlægJeg fatter INTET af emnet bølger (vi har gennemgået længdebølger og tværbølger, frekvens, bølgelængde, udbredelseshastivhed, bølgetop...)Vi har fået kopiark, fordi der ikke står noget om bølger i vores bog, Spektrum. Er der nogle der kan henvise mig til en bog?Jeg har meget svært ved at forstå no... -
Findes der en webdesigner uddannelse?
ForumindlægHej! Jeg er en pige der ligenu efter sommerferien skal i 9. klasse. Men som går, og drømmer om måske at blive webdesigner som voksen. Men foreløblig vil jeg gerne kunne blive indstillet til Stx, hvor jeg håber at kunne få datalogi i 3g. Hver dag er jeg på computeren divs. nettet, og har egen hjem... -
Forberedelse til Engelsk Mundtlig Eksamen (B-niveau)
ForumindlægJeg har en engelsk mundtlig eksamen her på fredag (b-niveau) skal der snakkes om en ukendt tekst som vi trækker. Jeg undrer mig kraftigt, om hvordan jeg bedst ville kunne forberede mig til denne eksamen, for jeg har ingen ide. For det første er alle hjælpemidler tilladt, så mht. dette v... -
hvad betyder "∑" og "xi"
Forumindlæghvad betyder "∑" og "xi" -
Selv lære latin
ForumindlægHej (: Jeg går i 9. nu, men begynder næste år på et gymnasium, hvor jeg desværre ikke har muligheden for at lære latin. Jeg kunne rigtig godt tænke mig det, så jeg tænkte på, om nogen af jer kendte en bog, man kunne købe, hvor det var muligt at lære det selv.. Eller hvis I har nogen andre ideer.... -
hvor meget skal man have i gennemsnit for at blive Øjenlæge
ForumindlægJeg vil rigtig gerne uddane mig til en tandlæge, men jeg kender ikke hvor meget jeg skal have i gennemsnit, og hvilke fag jeg skal vælge til netop at være øjenlæge. Så jeg håber i vil hjælpe Tak på forhånd! Joe -
SSO Abstract HVOR?:D
ForumindlægJaaaa så skal man jo aflevere sin SSO imorgen, blev færdig i nat :P Men... Hvor skal abstract være i opgaven, har både hørt bagerst, og før indledningen, whats the truth og betyder det overhoved noget :)? -
Bestemmelse af kurvelængden, problemer med integration
ForumindlægHej Jeg er i gang med at bestemme kurvelængden(uden CAS-værktøjer) og er stødt på et problem, Nogen der kan hjælpe mig herfra? Tak! -
hvad er visio?
ForumindlægHej hvad er visio, er det noget der kan være godt for folk på gynasiet? sagen er den at jeg har det nye, men ved ikke, hvad jeg kan bruge det til :D..??? på forhånd tak -
Den mystiske sag om hunden i natten
ForumindlægHej venner Har nogen af jer der har skrevet om romanen Den mystiske sag om hunden i natten i fagene dansk og matematik, som vil hjælpe mig med ideer, da jeg har valgt at skrive om det i min SRP. Hvad havde i inddraget i opgaven? Af dansk og matematik? Og hvis du har lavet den må jeg så se ... -
Bestemmelse af forskrift
ForumindlægHejsa! Nu har jeg siddet og døjet med en matematik emneopgave hele ugen, og jeg er meget snart færdig, dog mangler jeg lige en enkelt opgave. Den opgave jeg snakker om går ud på følgende: Bestemmelse af forskrift for graf ud fra to punkter på grafen. Her havner vi lidt i den omvendte verden, i ... -
FSA Færdighedsregning 2006
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder og laver en matematik færdighedsregning og er faldet over et spørgsmål.. Jeg har nogle problemer med at regne opg 8. (a - 2) * (3 + a) På forhånd, tak for hjælpen :-) -
Spørgsmål til eksamen
ForumindlægHej..Jeg skal til engelsk eksamen nu her på fredag, men har lige et spørgsmål til hvordan det foregår.Jeg ved at når jeg kommer op trækker jeg to tekster, en ukendt og en kendt tekst. Derefter har jeg 20 min til forberedelse. Når jeg så bliver kaldt ind til eksaminationen starter jeg med den uken... -
Kronik
ForumindlægEr der nogle der ved hvad en refleksion er i en kronik analyse opgave
