Studievalg og videregående studie

hvor meget skal man have i gennemsnit for at blive Øjenlæge

16. juli 2020 af brojo

Jeg vil rigtig gerne uddane mig til en tandlæge, men jeg kender ikke hvor meget jeg skal have i gennemsnit, og hvilke fag jeg skal vælge til netop at være øjenlæge. Så jeg håber i vil hjælpe

Tak på forhånd! 

Joe


Svar #1
16. juli 2020 af brojo

Jeg vil rigtig gerne uddane mig til en tandlæge, men jeg kender ikke hvor meget jeg skal have i gennemsnit, og hvilke linje jeg skal vælge til netop at være øjenlæge (HTX). Så jeg håber i vil hjælpe. - rettelse

Tak på forhånd! 

still Joe


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. juli 2020 af Moderatoren

Tandlæge kan du læse her: https://www.ug.dk/uddannelser/bachelorogkandidatuddannelser/bacheloruddannelser/sundhedsvidenskabeligebacheloruddannelser/odontologi

For at blive øjenlæge skal du nok læse medicin? Det kan du selv søge frem på samme hjemmeside.


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. juli 2020 af Skaljeglavedinelektier

Det er to forskellige uddannelser, der skal til for at blive hhv. tandlæge og (øjen)læge. 

For at blive tandlæge læser man odontologi.

For at blive fuldt uddannet øjenlæge skal man læse medicin i 6 år, have 1 års KBU, 1 års introstilling samt 4 års hoveduddannelse. Man arbejder dog som læge efter de 6 år. 


Skriv et svar til: hvor meget skal man have i gennemsnit for at blive Øjenlæge

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.