Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 17481 til 17500 af 34067
-
Integralregning
ForumindlægHey Vil gerne have hjælp til flg.: 1) Redegørelse for arealfunktion (bevis) 2) Redegørelse for det bestemte integrale 3) Redegørelse for arealet mellem to grafer Håber nogen kan og vil hjælpe :-) -
Relativitetsteori
ForumindlægHej! Jeg står jeg skal skrive en opgave i fysik A om relativitetsteori - og jeg aner intet omkring det!! Er der nogen der har en rapport liggende eller bare vil skrive et link til en side, vil jeg blive meget glad! På forhånd tak... -
Ti-Nspire Cas Lommeregner købes
ForumindlægSøger en CAS lommeregner skal bruges på B Niveau -
Procent
ForumindlægJeg har rigtig længe prøvet at se om jeg kunne lære i hovedet hvordan man regner med procent, men jeg kan bare ikke huske det. Nogen der har en eller anden nem måde at lære det på? -
ØKONOMI OECON
ForumindlægHej folkens! Da jeg er blevet optaget på økonomi uddannelsen i SDU(Erhvervsøkonomisk linje) ville jeg hører om folk herinde kan hjælpe mig lidt på vej? Først og fremmest ville jeg hører om hvilke matematiske emner jeg skal øve på/opfriske før studiet start ? Og om nogen af jer evt. har nogle ... -
tangens
Forumindlægjeg har tan(v) = 4.297 hvordan skal jeg finde v? -
fagenes empiri og metoder
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en oversigt over fagenes empiri og metoder, er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med et par eksempler på nogle forskellige fags empiri og metoder? er virkelig lost kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive under teori metode empiri osv.?? -
Polymonier - Årsprøve
ForumindlægOveremnet er polymnomier: "Redegør specielt for andengradspolynimers rødder og faktorisering. Omtal polynomier af højere grad end to." Er lidt på bar bund mht. hvad der helt specifikt menes med spørgsmålet. Håber på lidt hjælp eller nogle gode ideer til at svare på spørgsmålet - skal ... -
skr. mat på comp
ForumindlægJeg har lige været oppe til skr. mat (1-årigt A niveau). Så snakker jeg med en af mine venner på et andet gym, og det viser sig at han har lavet hele sit sæt på computer, imens jeg har måtte sidde og skrive 14 sider ind ialt i hånden. Er det bare mig eller er det ikke pisse snyd? At de kan få et... -
Sinus, Cosinus og tanges
ForumindlægHej Er der nogle der vil gøre mig den kæmpe hjælp at skrive formlerne for funktionerne sinus, cosinus og tangens samt henholdsvis beviserne til de tre? Mit emne indeholder også noget med løsning af ligning og ulighed under samme emne. tak:) -
Graf med både x og y på TI89
ForumindlægHej kloge folk! Sidder med et mindre, men dog enormt irriterende problem. Jeg skal tegne en graf, og det er egentlig i forbindelse med nogle kemiske reaktioners hastighed i kemi på B-niveau. I en af opgaverne skal jeg tegne en graf, og det anbefales i opgaven at jeg benytter mit CAS-værktøj... -
Integrale
ForumindlægHej mennesker håber i kan hjælpe med dette Grafen for funktionen givet ved f(x)=x^2 og g(x)=2 afgrænser sammen med linjerne med ligningerne x=2 og x=4 et område, der har et areal. Bestem uden hjælpemidler dettte areal -
Vigtigt - hjælp til trekant
ForumindlægJeg har brug for en der kan hjælpe med at løse denne vedhæftet opgavefil -
Gödel
ForumindlægGödel viser at ethvert aksiomsæt er ufuldstændigt. Hviler ufuldstændighedsbeviset på andre aksiomer? Fordi det burde det jo ikke gøre. Kan man belyse de teoremer der ikke kan bevises? Det siger han nemlig ikke noget om.. -
Regnestyk ?
ForumindlægHej Allesamen ., Jeg sidder med et regnestykke 3+7+6+2 = 18 Det jeg skal gør er at nævne de latinske betegnelser i opgave ., Så dvs. i opgaven skal man bare adderer alle talene sammen. Men jeg har et problem det med , hvad er en: faktor ? produkt og led ? Er det i selve stykket et to led... -
HTX grafregner på computeren, hvor?
ForumindlægHey Jeg går på HTX 1. år og skal til at skaffe mig en grafregner. Gider ikke bruge 1500 kr. på sådan en satan og har så hørt at man kan købe en til computeren istedet. Men hvad hedder programmet? Har hørt om programmet "mathcad" kan det bruges? Er er evt. andre programmer der vil være m... -
Studieretningsopgaven i 3g
ForumindlægI min klasse er vi lidt i tvivl om, hvilke fag, man må skrive i, i studieretningsopgaven i 3g. Man skal skrive i dit studieretningsfag på A. Derudover, må man så vælge et hvilket som helst andet fag? -
Forståelsesproblemer - int ved subs
ForumindlægJeg fik hjælp herinde for et par dage siden, men jeg er ikke sikker på at jeg forstår teknikken 100% endnu. Fx int 5x/(2*sqrt(x²+4)) dx Jeg vil nu bruge en sætning i bogen, som hedder int f(g(x))*g'(x) dx = F(g(x)) + k Jeg bestemmer så f(x) = 1/2sqrt(x) og g(x) = x²+4. Da g'(x)-leddet ... -
Opgave om Benzoesyre
ForumindlægHej er der nogen, som vil tjekke min opgave med besvarelser igennem! Det er en lille opgave med 4 spørgsmål... http://peecee.dk/?id=68393 på forhånd tak -
Hjælp - SRP ellipsens egenskaber
ForumindlægHej SP Jeg skal i min SRP redegøre for ellipsens matematiske egenskaber som model for plantbaner. Er der nogen der kan hjælpe mig på vej i dette spørgsmål, da jeg sidder fast her? Mvh
