Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17541 til 17560 af 24857
-
En studenterhue
ForumindlægNu er det jo blevet tid til at folk får deres huer, og den evig snak om at den blå HH hue ikke er en gymnasiehue, men en wannabe gymnasieelev hue er så småt begyndt. Hvad siger I? er den blå HH hue ikke ligeså god som den blå "gymnasie"hue... er træt af at blive trampet på i tide og uti... -
Farmaceutuddannelsen
ForumindlægNogle som ved, hvad adgangskvotienten til farmaceutuddannelsen er i år? -
Globalopvarmning
ForumindlægHej alle sp-medlemmer Jeg er igang med mit AT projekt, hvor vores overordnet emne er "Fremtiden - visioner og forudsigelser" Så har jeg så valgt at skrive om globalopvarmning. Jeg ville lige høre hvad kan man skrive om globalopvarmning i fysiskens verden. De fleste bøger hjemmesider osv... -
Lægeuddannelse
ForumindlægHej alleJeg går i 3.g og har en drøm om at læse medicin når jeg er færdig. Mit gennemsnit lige nu er på 9,3 så det bliver en spændende kamp.Så er det mit spørgsmål kommer. Hvis jeg f.eks. lander på 9,4, hvilket næppe er nok har jeg så nogen som helst mulighed for at lave det om???? på en eller an... -
SU
ForumindlægI foregårs aktiverede jeg min Nemkonto! Jeg har fået brev hjem af SU om at jeg fik SU i morgen ! Men jeg er ikke sikker på at SU i morgen ? -
SSO
ForumindlægJeg ville bare spørge om hvilke emner i har skrevet i matematik til SSO?Vil nemlig gerne have inspiration.På forhånd tak! -
AFBRÆNDNING AF NOTER?!
ForumindlægHej alle! Brænder i alle jeres noter? Og jer der er igang med jeres videre unddannelser, får man overhoved brug for sine gymnasienoter i fremtiden?! -
Entropi
ForumindlægHey...nogen der kan forklare mig entropi-begrebet, forstår ikke det der med uorden i system... -
Hvad er forskellen........?
ForumindlægJeg skal til dansk-eksamen mundt. (FSA) i morgen så jeg sidder og kigger på studieportalens analysemodeller og kan lige finde ud af hvad forskellen på et kunsteventyr og et folkeeventyr er...?Vil også meget gerne have nogle råd om hvordan jeg skal gøre i morgen.. Læste et sted at hvis man trak en... -
Censor: tal pænt!
ForumindlægHej med jer.Jeg var til 2.g mundtlig årsprøve i historie idag. Jeg holder meget af historie og læser af interesse.Derfor er jeg også dygtig til historie og min lærer har høje forventninger til mig.Jeg vil sige, at det ikke gik særligt godt. Kilden og perspektiveringen lagde ikke op til en større ... -
Kvantemekanik: beregning af f og E
ForumindlægKære forum Jeg er ret sikker på at jeg i hvert fald grundlæggende forstår hvad jeg laver, men jeg er ikke sikker på om jeg kludrer i mine beregninger. Opgaven er følgende: Vi har en rød linje fra hydrogens bølgespektrum og den har λ = 656 nm. Jeg skal a) beregne frekvensen; b) b... -
rigtigt??????
Forumindlægpå venus er tyngde accelerationen 8,62 N/kg bestem tyngdekraftens størrelse på en astronaut med massen 75kgF=m*g = F= 75*8,62=646,5N/kger denne beregning rigtigt og er det rigtigt at man skal skrive det= 646,5(N/kg) det n/kg?? eller skal de have en anden værdi????? har ledt i min bog og kan ikke ... -
Psykologi
ForumindlægHejsa! Hvorfor opretter i ikke faget: psykologi? -
Matematik uni?
ForumindlægHej. Jeg har længe overvejet at søge ind på matematik på KU til sommer men jeg har lige nogle spørgsmål. Håber der er nogle matematik studerende som kan hjælpe. Jeg har hørt det skulle være et meget svært studie? Hvad synes I om det? Foregår undervisningen mest på dansk eller engelsk? Hvad vil ... -
inertimoment
Forumindlægforestil dig at du har en kugle med massen 10 kg og en radius på 50 cm. hvis den triller ned af en rampe, hvor højde forskellen er 2m, hvor meget hurtigere ville den så bevæge sig hvis den ikke trillede, men gled ned af rampen? du kan se bort fra gnidningsmodstanden. -
Den største matematiker
ForumindlægVi havde en intens debat i dag: "Hvem har været den største matematiker i historien"? Jeg mener selv, at det er Gauss og Euler. Hvad mener I? -
Eksamen - det er egentlig latterligt!
ForumindlægHej alle sammen I dag har jeg været til mundtlig engelsk. Jeg havde forberedt mig sådan nogenlunde, selvom jeg havde lidt svært ved at tage mig sammen til at lave noget, jeg læste faktisk slet ikke op på tekstopgivelserne... Jeg var skide nervøs, hvilket jeg ikke havde regnet med, for jeg ... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHejsa! Jeg har læst at for at blive universitetslærer skal man have uddannelserne: Stx/hf/hhx/htx (3 år) Kandidatgrad fra højere læreanstalt (5 år) ph.d.- uddannelse eller tilsvarende niveau (normalt 3 år) Men hvad er "Kandidatgrad fra højere læreanstalt" og "ph.d.- uddannelse e... -
Dm
Forumindlæga) hvad er definitionsmængden for arctan(x2+y3) i min formelsamling er der en graf for arctan(x) der er mellem pi/2 og -pi/2 men grafen rører aldrig pi/2 eller -pi/2 så mit gæt vil være at definitionsmængden er fra -uendelig til uendelig? og nu hvor vi er i gang, så kan v... -
Alt der har med kemi at gøre
ForumindlægHej alle :=) Jeg har et problem, med kemi. Jeg kan ikke finde ud af det. Jeg har nogle enkelte spørgsmål som jeg gerne vil have besvaret, så jeg kan komme på den rette vej igen. 1) Hvad er molekyler og hvad er elektroner? 2) Hvad er dobbeltbindinger? Og hvorfor er de der? 3) Mængderegninger ...
