Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17561 til 17580 af 154719
-
Danmarks designskole - optagelse
ForumindlægHey .. Så har jeg sendt min ansøgning til Danmarks designskole og venter spændt på at om jeg går vider til det forløb hvor jeg skal løse en hjemmeopgave på minimum 15 sider .. Jeg har læst at det er enormt svært at komme ind , faktisk er det kun ca. 8 % der kommer igennem nåleøjet .. Jeg er lidt... -
Rejsen til månen
ForumindlægHej Som så mange andre står jeg og skal til AT-eksamen. Jeg har fået brygget mig en synopsis sammen, som tager udgangspunkt i månerejsen. Her har jeg kombineret fysik og historie. Min overordnede problemformulering er, hvordan og hvorfor tog USA til månen. Den lyder måske lidt banal, men her er d... -
Induktion, vekselspænding og transformation.
ForumindlægHeej alle. Jeg skal op i fysik i morgen og vil gerne have hjælp til Induktion, vekselspænding og transformation. Hvad skal man fortælle, hvis man trække nogle af de ting og hvilken forsøg ville være vigtigt? Påforhånd tak :D -
Eksamen.
ForumindlægHej folk Skal op til mundtlig fysik b eksamen imorgen ... Hvordan synes I jeg kan forberede mig bedst muligt? Har lavet dispositoner til hvert emne.. Hvad kunne jeg ellers gøre? -
Nattestemning
ForumindlægNogen her, der har læst de to digte: Uffe Harders "Nattedigt" og Ole Sarvigs "Regnmaaleren"? Disse to indgår i et stx-eksamenssæt fra august 2009 og jeg er igang med at skrive en litterær artikel om disse to. Men jeg kunne faktisk rigtig godt tænke mig, at diskutere digtene li... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHej derude Sidder og skal op til matematikeksamen, og tumler lidt med et spørgsmål. Det lyder: a) Forklar hvordan man kan afgøre om funktionen er voksende, aftagende eller konstant ud fra værdien af a i forskriften for en eksponentiel funktion. Har fundet ud af at hvis den er voksende så er a&g... -
1.g elev og er nervøs for 3.gs eksamen
ForumindlægDer lyder vildt dumt.. Men jeg er 1.g elev, og jeg læser alderede nu, eller idag ihevrtfald hvordan srp kommer til at forgå, også har jeg også læst lidt hvordan engelsk eksamen kommer til at forgå.. og jeg er virkelig nervøs alderede nu.. jeg er bare så bange for at gå op til eksamner.. ikk... -
Skr. eksamener - hvordan er det gået?
ForumindlægI dag er vores skr. karakterer er blevet offentliggjort - wee! Hvordan er det generelt gået? I kemiA er min klasse blevet slagtet, mange er gået en karakter ned. Heldigvis er der kun en som ikke er bestået. I matA ser der bedre ud end vores lærers sindssyge terminsprøve (alt andet vil også vær... -
Rettelse
ForumindlægHej, nogen der vil læse igennem og se om der er fejl Det er en andens opgave, som jeg skulle kigge på, men jeg er selv dårlig til engelsk Martial Arts Many martial arts have military origins, but practiced as sports, using sporting rules. Martial art has its origins in military origin an... -
Solneutrinoer (B+-henfald).
ForumindlægDer er et spørgsmål fra et fysik eksamenssæt som driller mig utrolig meget! Kerneprocesser i Solens indre bevirker, at jorden bombaderes med neutrinoer. De fleste af disse neutrinoer har ikke tilstrækkelg energi til, at de kan detekteres på jorden. En undtagelse er de sjældne neutrinoer, ... -
Hvor langt bevæger stenen sig i vandret retning, inden den lander?
ForumindlægHejsa! Jeg har problemer med en fysik opgave! Måske er der nogen her, der kan hjælpe mig! Opgaven lyder således: En mand vil imponere sin kæreste ved at kaste en sten i vandet fra toppen af Møns Klint, der på dette sted er 96m høj. Han kaster stenen vandret ud med farten 18m/s. ... -
Suppering!
ForumindlægHej venner Det er fordi jeg har tænkt mig at læse medicin og derfor har tænkt mig at søge ind til sommer. Jeg er igang med at supplere fysik lige pt. Og til foråret skal jeg supplere matematik b-a og Kemi o-b. Ud fra hvad jeg har hørt har man rigeligt med kemi første år på medicin, så derfor e... -
Energiindhold i fødevarer
ForumindlægHej. Jeg sidder med denne fysik øvelse og jeg forstår ikke helt hvordan man udregner mine opgaver. Opgaverne lyder som følgende: Beregn energiindholdet pr. 100 g i A. En chokoladebar, der pr. 100 g indeholder 3,8 g protein, 16,6 g fedt & 70,1 g kulhydrat. B. En øl, der pr. 100 g indeholder... -
vektor
Forumindlægnogen som kan hjælpe? hvad skal k være når vektor a=(k+1;2k+1) og vektor b=(k-1;1) skal være ortogonale. og det samme når de skal være paralelle? -
Acceleration - Puch Maxi
ForumindlægHej .. Vi har foretaget nogle målinger der skulle vise hvor hurtigt en Puch Maxi accelererer. Det skal lige pointeres at jeg ikke er særlig god til fysik. Puchen accelererer jo hurtigere og hurtigere når man starter. Så er det vel ikke en konstant acceleration? Hvad hedder det så? Hvordan kan jeg... -
Bølger udregning af frekvens og svingningstid
ForumindlægHej! Jeg har en opgave i fysik hvor jeg skal finde frekvens til violet lys når bølgelængden er mellem 380 nm og 470 nm. Det bevæger sig med farten 3,00*10^8 Jeg har formlerne: f=1/T v=λ/T v=f*λ men jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge dem eller om nanomater skal omregnes til... -
solcelle
ForumindlægHej Nogle, som kan hjælpe mig med noget fysik/nv? Skal inddrage disse opgaver i min rapport - Angiv nogle problemer med at opstille solpaneler, hvis de skal udnyttes effektivt. - Et komfur bruger 3000W. Hvor mange solcellepaneler skal der til at forsyne et komfur med den effekt? Hvor stor... -
Flytning af sateliter, fra en bane til en anden
ForumindlægHej alle fysik hoveder ! Jeg er igang med min AT opgave omkring GPS, og har af den grund en problemstilling der lyder: - På hvilken måde kan man ændre satelitternes placering omkring jorden? Jeg ville beskrive lidt om magnetic torque (magnetisk tiltrækning) men har ikke kunne finde noget passend... -
Hvorfor vekselspænding i stedet for jævn?
ForumindlægHey alle ;) Jeg skal op i fysik-kemi eksamen på torsdag d. 9.juni og har bl.a. fået opgivet emnet vekselspænding, hvor jeg er gået lidt i stå. Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor man bruger vekselstrøm i stedet for jævnstrøm i hverdagen? Altså hvad er fordelene og ulemperne ved vekselstrøm og jævn... -
bil og kappacitet
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i fysik der volder mig en del problemer. Håber på lidt hjælp. På en 12 v akkumulator opgives kappaciteten til 50 Ah. Hvor længe kan en bil stå med nærlyset (2 gange 60 w ) tændt, før akkumulatoren er halvt afladet? Pw =0,054 ohm mm^2 /m for wolfram På forhånd tak.
