Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 17581 til 17600 af 31727
-
Bestå faget mat på b
ForumindlægHej, jeg står i denne situation at jeg har afsluttet mat b med karakterne: 00 skriftlig og 02 mundtlig samt eksamens-årsprøve karakter -3. Hvad skal der til før jeg består faget? -
vis at en vilkårlig stamfunktion kan skrives: 1/4x^2+3x+c
ForumindlægHeej jeg har brug for lidt hjælp:) er det bare f' jeg skalde finde altså gå bagud eller hvad er det man mener ? på forhånd tak :) -
Hvad skal jeg være og hvordan udregnes et snit?
ForumindlægHej! Jeg er super glad for de naturvidenskabelig fag, men ved umiddelbart ikke hvad jeg skal være så tænkte på om nogen havde nogle ideer til hvad man kunne vælge at uddanne sig? Jeg tænkte også på hvordan jeg kan udregne mit snit på stx da man jo får bonus alt efter de forskellige fags niveau! -
Bernoullis ligning
ForumindlægDer er givet et billed af et pitot rør. Skal bruge Bernoullis ligning til at vise at luftens hastighed relativ til vingen er givet ved: v = √(2*Δp / p) vi har bernoullis ligning: p + ½pv^2 + pgh = konstant kan ikk se hvordan jeg kommer videre.. håber i kan hjælpe (: -
skulptur
ForumindlægHej Er der nogle der kunne hjælpe med disse opgaver? Tak på forhånd! -
Hjælp!!!
ForumindlægHej :) jeg skal op til terminsprøverne efter jul dvs. i januar :D og ville høre om der var nogle af jer der havde nogle ting til hvad de vigtigste ting ville være at læse på op til prøverne? og om i havde nogle fif til de mundtlige? :) -
Er det rigtigt?
ForumindlægLise sætter 2000 kr ind på en rente på 12% per år.Renten tilskrives en gang om året. Hvor meget står der på Lises bankbog efter 3 år, hvis hun lader alle pengene stå uden at hæve renterne. 2000(1+0,12)^3=2809,856 kr Tak på forhånd. -
dumpet sin studentereksamen?
ForumindlægAltså vægter årskarakter og eksamen om man har bestet sin studentereksamen? Eller er det gennemsnittet af kun eksamen? Udover det, hvis man har været oppe i et fag, tæller årskarakteren så ikke længere i det fag? -
Er der nogen der ved?
ForumindlægHej Er der nogen der kan svare mig på, om man må have sin formelsamling med til terminsprøve. Altså både til Færdighedsregning og problem? På forhånd tak for hjælpen(: -
Produkt - Projektopgave
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen der har ideer til hvad vores produkt skal være - vi har om liv i rummet... Det skal helst være noget realistisk og relevant! På forhånd tak! -
Medicin og medicin og teknologi
ForumindlægJeg har læst medicin i 1 år nu, og overvejer at skifte til medicin og teknologi på DTU. Jeg kan se, at jeg kan få merit for nogle af de kurser, der er på KU. Hvordan foregår sådan en meritoverførsel? Må jeg så tage nogle andre kurser, fx ekstrakurser i kemi og fysik? -
blandingsforhold saft
ForumindlægHej har en opgaver omhandler saft Hvor meget fortyndet solbærsaft får man fra en flaske? 1 del saft og 5 dele vand 6*85= 510 cl = 5,1 liter? -
studieretning
ForumindlægHvilken retning skal man tage hvis man godt kunne tænke sig at blive en læge. Studieretning: biokemi eller science.?? håber at nogle kan hjælpe mig ;) -
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ? -
Emne? overvågning
ForumindlægHej med jer Jeg skal have mit sidste AT forløb som jeg skal til eksamen i senere, MEN jeg har brug for nogle ideer til et emne? Jeg tænker på at skrive om nutidens teknologiske overvågning - altså at vi bliver overvåget på internettet, mobiltelefonen og generelt af databaser og i den offentli... -
Reducering.
Forumindlægnogle som kan hjælpe med denne opgave?: Reducer mest muligt: 2a*4+a-3a.. -
Normalfordeling
ForumindlægJeg skal løse denne opgave: Om en normalfordelt stokastisk variabel X oplyses, at P(X≤10)=0.25 samt at P(X≤20)=0.75 a) Bestem middelværdi og spredning for X. Jeg har forsøgt at løse ligningssystemet (billedet), men får fejl. Er der nogen, som vil være søde at hjælpe mig? :-) -
Vektor HASTER
ForumindlægHej, vi har en mundtlig prøve i morgen og jeg skal bevise beviset for en vektor projiceret på en anden vektor, men jeg har lige et par spg. om beviset, derfor håber jeg at der er nogen der kan hjælpe? 1- jeg forstår ikke, at ba=k*vek.a?? hvad er k her? 2- er der en regel der siger, at hvis man... -
Bevis for cosinusrelationen
ForumindlægJeg skal udlede et bevis for cosinusrelationenerne under plangeometri og vektorer men jeg forstår ikke rigtigt sammenhængen mellem mit emne og plangeometri/vektorer og hvad jeg skal lægge fokus på. De andre emner består nemlig kun af ét overemne, så forstår ikke hvordan jeg skal inddrage dem begg... -
Kvote 2
ForumindlægHvor stor er chancen for at blive optaget på medicin igennem kvote 2 på SDU ?
