Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 17601 til 17620 af 113953
-
AT - Psykologi og Mediefag
ForumindlægJeg skal snart op til AT-eksamen, og vil hører om der er nogen der vil hjælpe mig! Mine to fag er mediefag B og psykologi C! Hvordan arbejder de 2 fag sammen, og hvad er mulighederne samt begrænsningerne? :) -
Isomeri i hverdagen - Perspektivering
ForumindlægJeg søger idéer/forslag til mulig perspektivering til Kemi B eksamens afsnit om Isomeri. Jeg er åben for alle forslag! Tak på forhånd, MVH HK -
Figur
ForumindlægHej SP Er der nogen, der kan hjælpe mig med, at finde en figur, der beskriver sammenhængen mellem kost og indlæring - kan virkelig ikke finde noget - skal bruge det til eksamen :((( Hilsen Sarah B. -
Vigtigt spørgsmål!!
ForumindlægHej, Hvordan bliver man vurderet på den skriftlige eksamen: matematik b? Altså får man 10 , hvis hele opgaven er rigtig, eller kan man få 10 point for hvert delspørgsmål? Er lidt i tvivl? ?? -
Kemisk ligevægt
ForumindlægHejsa, Jeg skal snart til eksamen i kemi B, og er derfor igang med at forberede mig. Jeg undrer mig over hvad forskellen på reaktionsbrøken og ligevægtskonstanten er? Er der mon en hjælpende sjæl der kan forklare det for mig :-) -
Privatlærer
ForumindlægHej. Er der en privatlærer i matematik, som kan hjælpe med at forberede sig til skriftlig matematik eksamen? Niveauet er B-niveau. Jeg er villig til at betale for det, hvis det er tilfældet. Tak på forhånd! -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
DIGT - har brug for gode digt analysere*
ForumindlægHej mennesker! Jeg har fundet det her digt som jeg skal op i i eksamen, jeg forstår det desværre bare ikke så meget, og da jeg er sikker på der gemmer sig nogle symboler og fede virkemidler jeg bare er helt blind på ;( Jeg kan ærligtalt ikke forstå det og er HELT LOST. Ved i hvad det handler ... -
fysik / matematik
Forumindlæghej Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan man kommer fra den her ligning: b / a = (b - f) / f til ligningen: 1 / a + 1 / b = 1 / f på forhånd tak -
Styrkekonstant uden vand?
ForumindlægEr der nogen der kan komme med en foreståelig forklaring på hvorfor vand ikke indgår i styrkekonstanten? (vands selvionisering/ionprodukt?) S + H2O --> B +H3O+ Ks = [B] * [H3O+] / [S] -
Sammenhæng mellem variables vækst (potensfunktioner)
ForumindlægJeg skal til eksamen i matematik b mundtlig i morgen, og mangler at kunne sige noget om spørgsmålet Sammenhæng mellem variables vækst (potensfunktioner) Jeg håber der er en der kan hjælpe mig. på forhånd tak -
hjælp til kemiopg.!!
ForumindlægHej Sidder med opgave 1 i følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF06/ Eksamen/Opgaver/Gl%20ordning/2006%2010%202.ashx Det drejer sig om delopgave b. på forhånd tak -
Ligevægt
ForumindlægJeg skal op til kemi eksamen, og en af de offentliggjorte spørgsmål er: Perspektivér evt. ligevægtsbegrebet til syrer og basers styrke Jeg forstår ikke helt hvad min lærer mener med spørgsmålet er der nogen der kan hjælpe? :) -
Reduktion
ForumindlægHej alle. Skal op til eksamen i morgen og øver mig på nogle uhm-opgaver. Nu er jeg desværre gået i stå i en opgave. Håber I kan hjælpe! Reducér: (8*a^3*b*a^-2)/((2*b)^2) -
Hjælp
ForumindlægSkal til at søge ind på en uddannelse og har et spørgsmål: Hvis man har været så uhældig at dumpe Matematik A eksamen er der så mulighed for at tage en uddannelse som har et specifikt adgangskrav om Matematik B, eller er alle krav om matemtik (C,B) udelukket? På forhånd tak :-) -
beta haster
Forumindlæghej hvorfor har beta 2 ladninger B^+ elektroner 0 -1 e B^- positroner 0 1 e har alfa så også hvad er generelt vigtig fortæl om beta til eksamen håber for svar -
Ellære - belastningskarakteristik
ForumindlægHej Jeg skal til fysik B eksamen snart, og ud fra en af opgivelserne for ellære står der belastningskarakteristik, men kan ikke huske, hvad det er.. Er der nogen, der lige kan forklare mig kort om det, og hvad jeg kan komme ind på om belastningskarakteristik på B niveau? Mvh. -
Reaktionsorden
ForumindlægHej med jer Jeg skal til Ep eksamen imorgen og har vælgt kombination af Mat B og kemi B. Emnet er reaktionshastighed. Jeg har et problem om hvordan jeg bevise halveringstiden for førsteordens reaktion. Jeg håber de er nogen der kan hjælpe mig med det Tak på forhånd -
Hvad sker der hvis jeg dumper en af mine studieretningsfag?
ForumindlægHej derude :) jeg har en studieretning som hedder Mat A, Kemi B og Fysik B Jeg skal f.eks. op til Fysik eksamen her til sommer. Hvad sker der hvis jeg dumper en af mine studieretningsfag? Vil jeg stadig kunne komme videre :)) ? -
Bestemmelse af temperatur i beholder :S
ForumindlægHey Står overfor det her problem: Jeg har en graf, som viser hvordan ligevægtskonstanten for reaktion (II) afhænger af temperaturen. Og nu skal jeg så bestemme temperaturen. Og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilken formel jeg skal isolere temperaturen i :S Opgaven ses her: http://us.uvm.dk/g...
