Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 17661 til 17680 af 22496
-
udregning af spredning og middelværdi
ForumindlægHej sidder her med en matematikopgave jeg skal ´lave uden noter, og jeg kan ikke huske hvordan jeg regner det. Jeg har følgende tabel som viser aldersforskellen for fødende danske kvinder: Alder: -19, 20-24, 25-29, 30-34, 35-39, 40- Frekvens, %: 1,9. 16,2. 37,7. 32,2. 10,5. 1,6. Ud fra det skal j... -
NATURGEOGRAFI B -Ny reform
ForumindlægHej derude. D. 24 skal jeg trække spørgsmål til en 24 timers forberedelse til NaturGeografi B-niveau, efter den nye reform. Men jeg har ummiddelbart ingen idé om hvordan det kommer til at foregå, hverken hvilke krav der er til produktet af de 24 timer eller til ekserminationens form og hvor mi... -
Cellecyklus på c-niveau?
ForumindlægHej alle eksamensplagede mennesker :) Jeg skal til biologi eksamen på onsdag d. 18., og fandt nu pludselig nogle (mangelfulde!) noter omkring en celles cyklus. Jeg har en meeget distræt lærer som nogle gange kører helt ud på et sidespor i timerne, så jeg ville høre, om der er nogen der ved, om ce... -
Statistik hypotesetest..
ForumindlægHej Jeg mangler desperat en der bare har styr på det der med statistik ! Jeg har lavede noget data indsamling. Jeg har "målt" hvor mange gymnaster der lander deres spring. Jeg har over 5 træninger noteret hvor mange landinger der er "godkendt". til hver træning er der sprun... -
Terminsprøve - Færdighedsregning og problemregning
ForumindlægHej allesammen, På tirsdag skal jeg op til terminsprøverne i matematik. Jeg skal tage en færdighedsregning, 1 time uden hjælpemidler og problemregning 3 timer med hjælpemidler. Jeg er lige nervøs for begge, da jeg ikke er så god til matematik, især færdighedsregningen da vi ingen noter eller hjæ... -
Type 2 diabetes
ForumindlægJeg skal skrive SRP om type 2 diabetes og skal derfor redegøre for sygdommen i biologi på B-niveau. Er bare rigtig i tvivl om, hvad der helt præcist er nødvendigt at redegøre for, og hvad der ikke er. Tænker at komme ind på endokrin signalering og insulin som hormon, men ellers er jeg lidt tabt f... -
Hvilken bærbar skal jeg vælge?
ForumindlægHey.. Jeg skal til at købe en god bærbar til studiebrug, og da jeg ikke har meget forstand på computere, vil jeg høre om nogle af jer har gode/dårlige erfaringer med bestemte bærbare og kan anbefalde en? Jeg skal bruge den til skolebrug (noter, filhentning, opgaveskrivning mm.) Den skal have go... -
stil
Forumindlægjeg vil en hjælp mig med skriftlig engelsk. jeg vil gerne kunne bestå i skriftligt. det er nogen steder, som min lærer synes er forvirrende og forstå hvad jeg mener. jeg kommer med eksempel jeg håber i kunne forså det og kom med en god råd , og være ærlig og sige hvad er det i ikke forstår. we ar... -
Oversættelse af tre sætninger
ForumindlægEr der nogen der vil oversætte følgende tre sætninger? During the trial, Sidis stated that he had been a conscientious objector of the World War I draft, did not believe in a god, and that he was a socialist (though he later developed his own philosophy of quasi-"libertarianism" based o... -
Hjælp til Nachts joseph von eichendorff HASTER!
ForumindlægHej kloge hoveder :) Jeg skal analysere dette digt: http://www.versalia.de/archiv/von_Eichendorff/Nachts.54.html og opgaven lyder på: Analysen skal indeholde en gennemgang af de typisk romantiske træk i digtet - samt en besvarelse af spørgsmålene: Hvad handler digtet om? Hvor befinder det lyriske... -
-->+Er det grammatisk korrek? at
ForumindlægKan man godt sige følgende på engelsk? *Once were they friends, but now they hate each other. *He feels that now he was able to play the piece good *He talked friendly to her ... *--You just throw the wrapping away when you have finish eating your burger *..She is very perceptive and always no... -
præpositioner
ForumindlægI testen "oversæt udtrykket 3" er det i spørgsmål 14 angivet at løsningen "happy with " er forkert. Det er der ingen grund til at angive. Det vil være udmærket engelsk når f.eks. en lærer siger til en elev; "I am not happy with the quality of your work these last few m... -
Enhedsvektore
ForumindlægOpgaven: Hvilke tal kan man gange disse vektorer med, så man får enhedsvektorer? Note: Der henvises til en tegning af nogle vektorer, men da jeg jo ikke kan vise dem her, skriver jeg bare deres længder. (: Håber det er tilstrækkeligt Vektorene (AC) = 3, (AB) = √((3^2) + (3^2)) og (d) = 3. M... -
Hvilken analysemodel?
ForumindlægHej Jeg sidder med en samfundsfaglig studentereksamens prøve som vi skal skrive. Jeg har fået et udleveret et uddrag fra Jyllandsposten omkring den store debat der køre i øjeblikket vedrørende den danske udlændingepolitik og EU-retten. Jeg skal finde to analysemetoder til at analyser problematikk... -
Nietzsche(lykke)
ForumindlægSkal have skabt nogle noter om, hvad Nietzsche mente var lykke. Altså et lykkeligt liv. Mit bud: Han mente at lykken først og fremmest lå i at være et individ. Et individ som på alle måder forholdte sig til det konkrete(fænomernes verden) og som selv skabte sin egen tilværelse, værdier. Generelt ... -
Bestem forskrift for f(x)
ForumindlægJeg har en opgave, jeg er total lost på. Har læst mig frem til at man skal bruge en formel, men jeg synes ikke at det giver mening. Opgaven lyder således: Om en eksponenetielt voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og f(4)=9. Bestem en forskrift for f(x). En regnemetode og hvordan t... -
hjælp
Forumindlægnogen der kan hjælpe med dette? NO2 kan dannes ved direkte reaktion mellem NO og O2. Reaktionen er af anden orden mht. [NO] og af første orden mht. [O2]. Hastighedskonstanten k = 2,5·107 M-2¬h-1. I atmosfærisk luft er [O2] = 8,8·10-3 M. I forurenet storbyluft hænder det, at [NO] = 1,5·10-7 ... -
Differential Geometri: Torus
ForumindlægHejsa Har følgende parameterfremstilling for en torus, hvor a>b>0: σ(u,v) = [ (a+b*cos(u))cos(v) , (a+b*cos(u))sin(v), b*sin(u) ] Spørgsmålet lyder: Show that the torus can be covered by three patches σ(u, v), with (u, v) lying in an open rectangle in R2, but not b... -
Tutor i samfundsfag A eller god teoretiker i samf.
ForumindlægHej jeg er en pige, der går i 3. g, Jeg ville høre om der er nogle derude, som er rigtig gode i samf. på A-niveau. Jeg skal nemlig op til eksamen her snart og mit store problem er teorierne, så hvis nogen sidder inde med nogle gode noter til samf. A omkring teorierne eller noget andet og vil hjæ... -
Matematik Lineære funktioner
ForumindlægEt hold nv-elever vil undersøge, hvor meget en bestemt mængde vand udvider sig, når det opvarmes. De hælder vandet i en kolbe med prop, hvori der er sat en pipette. Kolben placeres på en varmeomrører, og efterhånden som temperaturen af vandet øges, noterer de temperaturen, og hvor meget vandet st...
