Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17661 til 17680 af 33650
-
3 A-niveaufag?
ForumindlægJeg har hørt at man godt kan have tre højniveaufag, men hvordan?Jeg er kommet ind på Espergærde Gymnasium, og de har et program, så man kan prøve at vælge valgfag. Jeg er kommet ind på nr. 7(Eng A, Samf B, mediefag B), men når jeg kører programmet kan jeg kun få to højniveaufag.Her er linket: htt... -
Definitionen på en Borgerkrig?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til og igang med at skriv stor SRP opgave i 3.g og jeg har netop fået min problemformulering til opgaven. I redegørelsen skal jeg redegøre for karakteristika for borgerkrige. Jeg har nu skrevet ca 2,5 sider, men da redegørelsen skal fylde omkring 4-5 sider, mangler je... -
Indledning
ForumindlægHej igen :-) Nøj, det er så dejligt at I er så hjælpsomme herinde! Men nu har jeg brug for jeres hjælp endnu en gang! Er der nogen som har tid/lyst/mulighed for at læse min indledning til min SRP (om Penicillin) igennem? "Bare" for at se om den fanger jeres opmærksomhed og om den indeho... -
Fristil - hjælp til emne
ForumindlægHejsa alle I kloge hoveder!Jeg står i den lidt uheldige situation at jeg skal skrive en FRISTIL. Jeg regner med at jeg vil skrive en novelle - men jeg er totalt BLANK for emner. Er der ikke nogen, der har et par gode forslag til, hvad jeg kan skrive om???Mvh. Stine -
Ændring af karakter?
ForumindlægHej! Jeg går i 1.g, og ved godt at mine karakter ikke rigtig tæller, (som alle altid fortæller mig). Men jeg er ikke tilfreds med min karakter, jeg får nemlig kun 9 og også nogen 8 taller. Men mit spørgsmål lyder så på: Er det muligt at rykke sine karakter fx op fra 9 til 10? Eller har læreren ba... -
Nogle gode råd til at analysere?
ForumindlægHey, har I nogle gode råd til hvordan man kan blive bedre til at analysere (primært engelske tekster..)Jeg er ikke så god til det, og ville gerne blive bedre, men ved ikke hvordan.. -
Idealisme og realisme - hvad er mest rigtigt?
ForumindlægHej. Sidder i skrivende stund med min 3.g SRP opgave om Cubakrisen og er nået til diskussions delen. Her lyder min problemformulering som følger: "Diskutere hvorvidt den realistiske tankegang er mere rigtig end den idealistiske. Diskuter hvilken af de to, der prægede Cuba Krise... -
Oversættelse fra dansk til tysk... Hjælp bedes!
ForumindlægDa faderen dør, rejser sønnen hjem til begravelsen. Det er hans første besøg derhjemme, siden han flyttede. Faderen er død af druk. Efter at gæsterne er gået, går moderen og sønnen ind i faderens arbejdsværelse. Moderen vil forære sønnen faderens bøger, men han er kun interesseret i billedet af p... -
drageløberen
Forumindlæghej med jer! jeg skal skrive en synopse om drageløberen, jeg vil lige soørge hvad er budskabet med denne roman? på forhånd tak -
3G - opgave!!
ForumindlægHej med jer. Jeg ville bare høre hvor langt i er nået med opgaven her på 2.dagen?! jeg selv er ikke blevet helt færdig med at læse endnu, men det kommer nok.. :) Hvilket fag skriver i i? -
SSO i b-niveau fag?
Forumindlæghey alle derude!Jeg går selv i 2.g og skal have musik på b-niveau i 3.g. Sad her for et par timer siden og kiggede i min guitarbog, hvor det så slog mig at det kunne være utrolig interessant at skrive SSO i musik. Men er det overhovedet muligt at skrive SSO i et fag man kun har på b-niveau?godt n... -
dansk/samf "Pelle Eroberen"
ForumindlægHej. Jeg har tænkt på i min AT-synopsis måske at skrive om Pelle Eroberen af Martin Andersen Nexø. Jeg har allereed valgt fagene dansk (A) og samfundsfag (B). Jeg tænker at der er ret meget samfundsfag i den så det ikke vil blive så svært at inddrage samf. Tror i det kunne være et godt emne? Er d... -
Et par old-spgm.: Thukydid; Herodot; Homer
ForumindlægHejsaJeg skal op i old på mandag og har lige nogle spørgsmål, jeg gerne vil have svar på, inden jeg skal op.Er der nogen, der har læst Thukydid's "Krigerbegravelse i Athen"? Hvad skal man lægge vægt på, hvis man kommer op i den? Hvad er vigtigst at have styr på?Det værste jeg kan ko... -
Rel eksamnen?
Forumindlæghey.. ville høre om der er nogen der har eksempler på tekster man kan komme op i i religion.. og give nogle råd omkring hvordan eksamen foregår?? er det vigtigt at have læst alle de tekster som der er opgivet?? eller er det baggrundstoffet der er vigtigst? det er jo ukendete tekster man kommer op... -
Ånden i glasset
ForumindlægPasser det? virker det? for mine venner har prøvet det og de snakker konstant om det.. jeg får sq gåsehud ved at læse andres indlæg ind på nettet deeres oplevelser? nogle herfra der har prøvet det? -
bedre karakter?
ForumindlægNu får vi der går i 3.g snart årskarakterer Mit spørgsmål er så: Tror i godt, man kan nå og få bedre karakterer? Eller vil man stort set altid få de samme karakterer (dvs. 1. – og 1.standpunkt). Tror i ,at man kan stige med hele to karakterer i hver enkelt fag, eller bare et par af dem? -
Kildekritik
ForumindlægModtageren i denne artikel, er det ikke bare borgerne i samfundet? http://nyheder.ku.dk/alle_nyheder/2011/2011.12/danskerne_elsker_stadig_de_gammeldags_medier/ -
Sisyfosmyten
ForumindlægEr der en der ka fortælle mig om hvordan man kan rede gør Sisyfosmyten..?? Er der noen eksperter til stede..? -
Hvad skriver I om i SSO?
ForumindlægHvad skriver I om i SSO?\nSelv er jeg 2.g'er, så det bliver først næste år, jeg skal skrive den. Jeg har dog ingen idé om, hvad jeg vil skrive om, så kom med jeres idéer. -
AT 2012 - katastrofen Samfundsfag/religion om 9/11
ForumindlægHej! Jeg skal som mange andre vælge emne til årets AT-eksamen inden for det overordnede emne, "Katastrofen - årsager og konsekvenser". Opgaven lyder: Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en syn...
