Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17661 til 17680 af 24089
-
Hjælp til Samfundsfag A eksamen
ForumindlægHej. Jeg har lige trukket til samf A eksamen, og har nu 24 timer til at udarbejde en synopsis. Vi sidder i forberedelsesgruppen, men er kommet i tvivl om hvad der skal indgå i fremlæggelsen - dvs. der skal selvfølgelig være en synopsis, men skal man perspektivere til tidligere emner, og hvis ja,... -
Anvendte instrumenter i "I Danmark er jeg født" med Natasja Saad
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i mundtlig musik eksamen imorgen, og har trukket sangen "I Danmark er jeg født" med Natasja Saad. Men er meget i tvivl om, hvilke instrumenter der bliver anvendt under hele sangen. Indtilv videre har jeg kun: Trommer, guitar og keyboard. Håber der er nogle der k... -
Hjælp til eksamen mundtlig 9. klasse
ForumindlægHey people Skal til religions eksamen på torsdag. Er meget nervøs og vil gerne skaffe en god karakter hjem. Er der evt. nogen der har nogle gode udtryk og andre gode ting der kan bruges og gives gode point. Jeg har også lidt problemer med noget i mit pensum (bjergprædiken, kristendommen, Islam, ... -
02 i engelsk skriftlig - bør jeg klage?
ForumindlægJeg fik 02 i eksamens karakter for min eng. skriftlig stil på A-niveau. Jeg ved godt den måske ikke er særligt god men må indrømme at jeg alligevel blev overrasket da jeg plejer at få 10 i mine afleveringer. Derfor tænkte jeg at jeg lige ville høre nogle kommentarer fra folk herinde inden jeg se... -
Dansk landbrug efter 2 verdenskrig?
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvad sker der med dansk landbrug efter 2 verdenskrig?? -
fourierrækker
ForumindlægHej, her har jeg lavet en opgave, men jeg er usikker på om den er rigtigt lavet. Håber der er en der vil kigge den igennem. den omhandler fourierrækker, hvor jeg skal finde fourierrækken for en funktion når jeg har nogle givne oplysninger. Mange tak :) -
B-niveau stof
ForumindlægHej, jeg skal have Kemi på B-niveau. Jeg vil så nu i sommerferien læse op til kemi på B-niveau, er der nogle specifikke ting jeg kan læse om. Altså nogle ting, som man kommer til at få, i Kemi på B-niveau : ) På forhånd tak D: -
religion - 3.g
Forumindlægjeg skal have religion i år, og vil gerne høre hvad det generelt går ud på og er det et svært fag ? Mia -
Faren ved social ulighed
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en opgave, hvori jeg bla. skal se på faren ved social ulighed. Det skal skrives som et notat til socialministeren. Jeg har tænkt på ulighed i sundhed, i form af dårlig kost og mangel på oplysning, som give livsstilssygdomme osv. Hvad ville I sige, er faren ved soci... -
et hjerte til maria
Forumindlæghvem kan hjælpe mig ?? har nogle læst bogen et hjerte til maria ??? -
Emneforslag til SRP?
ForumindlægHej alle sammen. Kan nogen her hjælpe mig med et emneforslag i His (A) og Matematik (A). Jeg er tænkt lidt på Græsk Matematik, men jeg ved ikke hvordan historien vil indgå her? Og om det er et okay emne, hvor man nemt kan finde stof til det. -
LA vælgere
ForumindlægHej, Jeg er ved at lave en opgave om Liberal Alliance, hvor jeg skal skrive hvilke typer som kan finde på at stemme på dem. Jeg har ledt lidt på nettet men jeg har ikke fundet niget information om det. På forhånd tak -
Karakteristisk af argumentation
ForumindlægDavs.. Jeg skal lave en skriftlig aflevering i dansk her i 3.g, der skal indeholde "en karakteristisk af argumentationen" i to artikler om hvorvidt Rusland er på vej til at blive mere eller mindre demokratisk. Jeg har dog aldrig lavet noget lignende.. Nogen der kan forklare mig fremgang... -
Srp - Samf og NG, global opvarmning?
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til at skrive SRP og har både valgt mine fag (Samf A, Naturgeografi B) og mit område (global opvarmning). Til weekenden skal jeg have skrevet et mere specifikt oplæg til mine vejledere, men jeg er lidt på bar bund. Har ikke rigtig tænkt i nogle bestemte baner, men kunne... -
hvordan bliver man bedere?
Forumindlægjeg har prøvet virkelig hårdt at få bedre karakter i dansk, men jeg er helt lost. mine karaktere ligge lige nu på 4-7, og vil gerne have dem op. jeg lytter i timerne, laver mine lektier og laver friviligt selv mere hjemme, i håb om at blive bedre. hvis nogle havde nogle tips til alt mundligt, skr... -
Dansk stil
ForumindlægEr der nogle faglige dansk lærer som kunne være interesseret i at rette min stil. Jeg går på HHX, og jeg er er meget forunderet over at jeg har fået en karakter på 00 for denne opgave. Min lære kan ikke forklare mig konkret hvad min fejl er derfor søger jeg hjælp? :) -
Hjælp til at skrive en problemformulering?
Forumindlæghvordan skriver man en problemformulering? skal men stille nogle spørgsmål, og så svarer på dem? eller skal man bare stille nogle spørgsmål til lærerne? -
Kan overvågningssamfundet betragtes som en magtudøvelse fra samfundets side?
ForumindlægJeg skal snart i gang med at skrive srp. Jeg skriver om overvågningssamfundet med udgangspunkt i George Orwells bog 1984. Det sidste spørgsmål i min probelmformulering lyder således: Diskuter i hvor høj grad man kan sige at overvågningssamfundet kan betragtes som magtudøvelse fra samfundets sid... -
Forklaring på dette
ForumindlægGodaften Hvad betyder Anomi og hvordan skal man kunne forstå det ? mvh. rixer -
Molins model
ForumindlægHvilke faktorer gør Venstre brug af i deres politik? (Molins adfærdsmodel) Mvh
