Søgning på: dansk reportage. Resultater: 17681 til 17700 af 41162
-
Censorer !!
ForumindlægHEJ!! Nogle der kender følgende lærere: Dansk (skr) = Stenløse Gymnasium og HF: [OS] Gl. Hellerup Gymnasiu: [MM] Engelsk (skr) = Aalborg Katedralskole: [PH] Vestfyns Gymnasium: [ÅJ] Matematik (skr) = Varde Gymnasium: Leif Mosegaard[LM] Frederiksberg Gymnasium: [Op] Dansk (mundt)= Virum Gymnasium:... -
Engelsk- hjælp til fejlsætninger!
ForumindlægDer er 1 fejl i hver sætning, fejlen skal rettes og forklares på dansk. På forhånd tak! 1. The blind went over to the old woman who sat on the bench talking to a fairly young woman and his sister. 2. While they were walking along the country road, a heavy storm was breaking out so ... -
HJÆLP - LØNUDVIKLING
ForumindlægLønudvikling: Årlig lønstigning i procent 2007 2008 2009 2010 Danmark: 4,7 4,3 3,4 2,2 Tyskland: 1,1 2,0 0,0 0,7 Sverige: 5,1 1,7 1,7 2,1 Frankrig: 2,5 2,7 1,8 1,6 a) Hvad kan forklare de store fo... -
Oversættelse - tider
ForumindlægDet er mest tiderne jeg døjer med, så håber i kan hjælpe mig lidt her. Dansk til spansk: Hvad skal du lave efter sommerferien? Efter sommerferien begyndte jeg i tredje g. Jeg skal også arbejde. Det bliver et travlt og hårdt år. Men jeg skal også besøge min kæreste og mine venner. Qué harás... -
Komma - tvivl
ForumindlægEr lidt forvirret lige nu. Har lige fået en dansk-stil tilbage, men til min store overraskelse har jeg lavet en masse kommafejl. I følgende sætninger er alle de kommaer, der er sat, rettet som forkerte: Når han er i nærheden af Tore og Helle, føler han sig anderledes og slapper af, men da han er... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej, er der nogen, der kan tjekke, om jeg har oversat korrekt (hvilket jeg fornemmer, at jeg ikke har)? Tysk: Die Bewohner würden nach verschiedene Konzentrationslager, und nur Anne des Vaters, Otto Frank, überlebte. Während Anne Lebte in Versteck, schrieb sie ein Tagebuch, das nach ihren Tod h... -
Engelsk: Biled
ForumindlægHej alle :D Jeg har en engelsk sætning, som jeg skal rette og jeg håber i kan hjælpe mig :) På dansk står der: I januar nedjusterede den for første gang i mands minde forventningerne. Den engelske sætning vi skal rette lyder således: In January downgraded for the first time in... -
Navngivning til fiktive kræfter
ForumindlægEr der nogen der ved om hvad man kalder for de to andre fiktive kræfter, når man har en formel for 2. Newtons lov i det ikke-inertialsystem, dvs. roterende system (S') følgende Jeg ved at F er den samlede kræfter i inertialtsystemet (S), men jeg ved ikke om der findes nogen navn for de... -
Hvordan tager de gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har suppleret to fag og er igang med at supplere to andre fag, som jeg alle har haft på samme niveauer før da jeg gik på gymnasiet. Jeg har søgt ind på farmaceut studiet via kvote 2. Man skal have mindst 6 i gennemsnit i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Dansk og... -
Underemner til "Det gode samfund" og "Identitets dannelse".
ForumindlægHej alle i dejlige mennesker som gider at bruge tid på at hjælpe andre :) Jeg er ved at samle up på mine 3 kultfag. Jeg er sådan lidt borderline OCD når det kommer til at sortere noter for eksamen. Da vi har skiftet vores Samf/Hist lærere ud 3 gange på 2 år, er der lidt kaos i det. Så jeg... -
Kom med et svar, er lost!
ForumindlægHej alle :) Jeg vil rigtig gerne på stx, efter 9'ne klasse, jeg går i 8'ne nu, men jeg er usikker på jeg kan komme ind, for mit snit ligger kun på 4, og jeg ved det burde ligge højere, mit matematik lærer, har nemlig givet mig 4 på årskarakteren, selvom jeg fik 7 fik termin - og vi har al... -
Hvordan ser min problemformulering ud?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har brug for akut hjælp, da mine lærer åbenbart har for travlt med at kigge på nogle af vores elevers problemformuleringer. Jeg vil spørge om I vil se den igennem og skrive hvad der kan forbedres? Hovedspørgsmål: Hvordan udviklede kampen om kvinderettigheder sig i slutningen... -
Hedder det Knækket eller knækked(e)? + spørgsmål til "den"
ForumindlægHej :) jeg har et nogle grammatik spørgsmål som jeg har brug for hjælp til. Hedder det * Disse hatte er købt Brugt eller brugte? * Dette land er småt eller lille? * Dette tandhjul er knækket eller knækked? * Disse tandhjul er knækket eller knækkede? Spørgsmål 2: På dansk er adjektiv... -
9. klasse kaos
ForumindlægHej jeg er en pige på 14 år der efter sommerferien starter i 9. klasse. Jeg er mega nervøs af så mange grunde og jeg kunne godt bruge noget rådgivning til hvordan man bliver klar. Mine karakterer er egentlig slet ikke dårlige og nogle ville nok kalde mig stræber. Jeg er ret ambitiøs inden for min... -
Hvad synes I om den nye indfødsretsprøve???
ForumindlægHej alle SP brugere!! Hvad synes I om den nye indfødsretsprøve? Rimelig eller latterlig?? Er det relevante spørgsmål, der bliver stillet?? Håber at I er frisk på lidt debat :) Mvh -
Hjælp Matematik
ForumindlægHej Jeg skal nemlig op i mundligt eksame i matematik og jeg har nemlig lavet en amortisationsplan under denne spørgsmål:" Ida har et ønske om at skylde maksimalt 1500 000 danske kr. om 10 a°r. c) Undersøg, om finansieringen af de to lejligheder opfylder dette ønske." Jeg fandt ud... -
Ordbøger billigt til salg
ForumindlægHey, alle mennesker derude ! Jeg ligger pt. inde med 5 Gyldendalsordbøger, jeg er klar til at afsætte til en billig pris. Alle ordbøger er i god stand og er stort set ikke blevet brugt. Bøgerne er: Gyldendals Røde Ordbøger - Engelsk/Dansk Gyldendals Røde Ordbøger - Dansk/Engelsk Gyld... -
Er faget bestået hvis...?
ForumindlægHej Jeg er igang med at afslutte gymnasiet (HTX) og vil vide om jeg har bestået faget dansk A, eller om det skal tages om. Jeg har fået følgende karaktere: Dansk A mundtligt: 2 Dansk A mundtligt eksamen: 00 Dansk A skriftligt: 2 Dansk A skriftligt: ? (kender ikke svaret endnu) ... -
Hvor ligger den henne af?
ForumindlægHejsa, jeg var oppe i Dansk A skriftlig i sidste uge, og på tirsdag skal jeg op i mundtlig Dansk. Jeg har taget Dansk A som enkeltfag på fjernundervisning, og jeg skal "bare" have bestået dette fag. Mit spørgsmål er: Den vedhæftede eksamensopgave, hvilken karakter tror i den ligger ved... -
AT-EKSAMEN - EMNE
ForumindlægHej! Jeg har valgt fagene Samfundsfag og Dansk til AT-eksamen. Jeg står i det dilemma, at det emne, jeg havde regnet med at skulle have, netop er blevet afvist af min lærer. Så nu skal jeg finde et nyt emne... Jeg overvejer lidt, at mit emne skal være "Hjælpepakker til danskere i Theresie...
