Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17701 til 17720 af 24857
-
Lektiehjælp
ForumindlægHjælp... Jeg søger en kvinde som er god til at lære fra sig i matematik, hvad angår teknik og regneregler. En der simpelthen kan forklare matematik som hvis det var et barn der skulle forstå det... Niveauet starter fra FSA udvidet og skulle helst tilsidst kunne tage en eksam på B-niveau. ... -
Nogle der læser matematik?
ForumindlægHej med jer, Jeg tænkte om der er nogle herinde der på nuværende læser matematik på ku? for jeg ville gerne snakke lidt med en, omkring hvilke bøger der bruges og hvordan studiet er og alt det der, jeg håber der er et par stykker der skriver. Hilsen Rasmus ps. Det skyldes jo at jeg selv vil in... -
Årskarakterens betydning?
ForumindlægHejsa Hvor stor en betydning har årskarakteren i 9. klasse egentligt? -
ligning for asymptote
ForumindlægHvorledes bestemmes ligning for asymptoterne til grafen g(x)=1/f(x) ? -
Ubesvaret spørgsmål i biologi!
ForumindlægHej med jer! Min veninde og jeg er igang med en rapport i biologi, men vi har dog et vigtigt ubesvaret spørgsmål! Hvorfor sætter mangan og jern sig fast på sandkorn? Vi har om processen på et vandværk, og vi er igang med punktet "filtrering". Det sker ved at vandet løber igennem, et ... -
Afhængig og uafhængig variabel??
ForumindlægHej derude. Er der en sød sjæl, der vil kunne forklare mig hvad en afhængig samt en uafhængig variabel er? Jeg er på bar bund med de 2 ''begreber''. Håber der er en der vil kunne hjælpe mig. Det vil i hvert faldt betyde meget, da jeg skal op til en lille fysiktest;)) -
De mest eftertragtede uddannelser?
ForumindlægHvilke uddannelser er mest eftertragtede og hvilke uddannelser ser i som "Høje" uddannelser? -
hvorfor er mine opgaver ikke godkendt!
Forumindlæghej jeg har tilført to opgaver her på siden.. Men der sker ik så meget?:S det er nu 3 dage siden:S er der noget galt med opgaverne?:S -
SRP Kemi - Alkymi forsøg?
ForumindlægJeg skal snart til at skrive SRP om Alkymi (Kemi - Historie) men jeg kan ikke finde et forsøg, så ville lige spørge om nogen kendte et jeg kunne bruge? -
Ohm's 2. lov
ForumindlægHvad er det præcist at den går ud på, og hvad skal man bruge den til ? -
haster tid
Forumindlæghej hvad bruges halveringstid altså er det til at se hvor lang radioaktiv det tager eller er det forkert håber for svar det haster tak på forhånd -
Partikel-bølge dualiteten
ForumindlægIndenfor kvantefysikken er der et begreb, der hedder partikel-bølge dualiteten. Man kan beskrive lys som et bølgefænomen (Huygens’ princip) og man kan beskrive det som en strøm af masseløse partikler (fotoner). Det sidste er Einsteins forslag. Leder man efter en bølge finder man den, og leder man... -
reducer n
ForumindlægHvordan finder man n i (1-(1-(1/1000)^n) -
Cirkelbevægelse, hastighed, kredsløb
ForumindlægJeg har en opgave som nu har irriteret mig hele min sommerferie.. Det der generer mig mest er, at jeg er på næsten bar bund. Spørgsmålet er: Hvis en person står på overfladen af Mars's måne Phobos, hvor hårdt skal han så kaste en genstand for at den går i kredsløb omkring Phobos? Jeg h... -
Os der IKKE kom ind
ForumindlægSå var der os som desværre ikke kom ind på drømmestudiet i år. Jeg sidder i syv sind over hvad jeg skal bruge det næste år på, og ville lige høre hvad I har af planer? Jeg havde nemlig, dum som jeg er, ikke tænkt over en plan B:( Jeg vil også meget gerne høre, hvad de som allerede HAR holdt sabba... -
malmö universitet?
Forumindlægville lige høre om der nogen der ved hvor man kan finde adgangskrav til de forskellige studier på malmö universitet eller andre svenske universiteter.. Synes kun jeg kan se de skriver man skal kunne svensk under optagelseskrav..O.o -
Kvantisering??
ForumindlægHej! Er der nogen der ved hvad ordet Kvantisering betyder? -
Hastighedsregning
ForumindlægHej. Jeg har fået denne opgave i en matematik aflevering. Men sidder rigtig meget fast i den. Er der nogen der kan hjælpe ? Opgaven Hvis man bevæger sig med konstant acceleration, man kan beregne hvor lang en strækning man har bevæget sig efter at have bevæget sig en hvis tid (t). Man skal ba... -
Universet
ForumindlægEr der nogen der ved hvad ordet 'univers' betyder? Altså fx hvad 'uni' betyder og hvad 'vers' betyder? Altså hvis det nu var ordet 'køleskab' jeg spurgte efter, ville svaret være; at 'køle' betyder at sænke temperaturen og 'skab' er et møbel, hvor ... -
Forstår ikke opgaven
ForumindlægHej.. Jeg kan ikke forstå en opgave.. jeg har uploadet, så håber nogen har tid og lyst til at hjælpe.. her er linket http://peecee.dk/?id=66758 På forhånd mange tak..
