Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17701 til 17720 af 24089
-
Engelsk C: mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til engelsk eksamen på mandag. Jeg ved godt, at jeg kommer op i en ukendt tekst, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe teksten an, da vores lære ikke rigtig har fortalt hvordan vi skal gøre til eksamen. Er der nogen, som har været til eksamen på niv. c, der kan fortælle hvordan ... -
Indekstal
ForumindlægHejsa! Hvad er indekstal helt præcist? Min lærer siger, at når man vil bruge et indekstal i sin besvarelse, så er det ikke eksempelvis; 8,9 % men 8,9 procentpoint (ja, hvad?) Hvad er indekstal helt præcist? Og hvordan udregner man det? (vil bare være sikker på, at jeg ved, hvordan man gør.)... -
Pengepolitik og EU
ForumindlægJeg har et spørgsmål vedrørende pengepoltik og EU Jeg har styr på at lande der er med i euro-samarbejdet ikke har mulighed for at føre deres egen pengepolitik fordi dette kræver en selvstændig valuta. Som jeg har forstået det skyldes det at alle vil investere deres penge i det land med højeste re... -
Budskab i dokumentar
ForumindlægHej Vi har netop set dokumentaren "Japan - stemmer fra katastrofen" og skal nu fremlægge om denne. Jeg har dog svært ved at finde ud af hvad det præcise budskab/påstand er i dokumentaren. Jeg forventer ikke at særlig mange har set den, men den handler kort sagt om tsunamien i Japan. ... -
Skal man op til eksamensprojekt i HF for at bestå HF? :)
ForumindlægHalløjsovs :) Jeg sidder og er lidt i tvivl om, at jeg når at blive færdig til på fredag. Der skal jeg op og forsvare mit eksamensprojekt. Skal jeg gå op til eksamen for at bestå min HF? Ergo, vil jeg bestå min HF hvis jeg ikke dukker op :P -
Eksponentiel notation
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle om Eksponentiel notation? -
Dansk Digt eksam pliiz help
ForumindlægBarndommens land. Tidens mælketand. Verden er ny for dit øje. Folk er to-tre meter høje så de må bøje sig ned til dig. Fluen er blå. Kilder på min tå. Og et par myrer du kender hygger sig på dine hænder. Skrubtudsen tisser en tår før den går. Solen er varm. Stikker på din arm ligesom hvep... -
Hjælp til valg om datalogi studie
ForumindlægHej, Jeg er ved at overveje hvad jeg skal læse efter min HF. Jeg har meget kig på datalogistudiet og interesser mig også for emnet. Jeg er bare blevet nervøs for, om der vil være nogen slags af de job tilbage når jeg har læst studiet. Jeg ved godt der kan ske meget på 5 år, men som man læser run... -
HJÆÆÆLP - Kilder ang. srp om aids i bio A og His A
ForumindlægHejsa alle! Jeg søger virkelig hjælp, da jeg skal aflevere problemformulering imorgen og jeg har stadig ikke fundet kilder. Min SRP omhandler Aids i USA, hvordan det blev fremstillet i medierne, fra regeringens side i usa osv, så hertil vil jeg gerne finde nogle historiske kilder (evt kampagner... -
Plez hjælp!!!
ForumindlægEr der nogen, der kender til den novelle? Jeg kan ikke forstå det:_( Håber virkelig nogen kan hjælp mig med det:( The fully licensed whore or the wife by Patricia Highsmith -
Anne Billson: 'Sunshine' (1993)
ForumindlægHejsa Jeg er ved at kigge alle mine engelske tekster igennem, skal til engelsk eksamen i denne uge, mangler et resume af teksten "sunshine" er der nogle der ligger inde med et de har skrevet som notater? Det må gerne være et kort og præcist resume. Hvis jeg selv finder teksten og læse... -
Afsætning A mundtlig eksamen - disposition?
ForumindlægHej alle, Jeg tænkte på, om dem der havde lyst, kunne være interesseret i at fortælle de interesserede brugere her på SP, hvordan i vil få styr på strukturen/dispositionen til den mundtlige afsætnings eksamen. Jeg selv er en smule lost, da man kun har 30 min. til at læse en artikel, finde modell... -
24-timers - velfærdsstaten
ForumindlægJeg har fået 8 kilder hvoraf fire af dem er statistik - henholdsvis over "udviklingen i Danmarks produktion og beskæftigelse 1948-1969", "væksten i den danske stats drifts- og anlægsudgifter 1950-1969" og "husholdningernes indkomst og forbrug pr. indbygger i Danmark 1950-... -
Undervisning på STX
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om hvordan undervisningen foregå på jeres stx? meget skrive skrive i hånd (noter), lave opgaver hele tiden og så videre... på forhånd tak -
SRP - Samfundsfag metoder og teorier?
ForumindlægHej allesammen :)! Er, som alle andre heldige 3g elever, igang med min SRP opgave. Personligt har jeg selv valgt at kombinere fagene Samfundsfag og Engelsk, dog er jeg lidt i tvivl når det kommer til Samfundsfags delen. Mit overordnede emne omhandler den Amerikanske Våbenlovgivning, og er derfor... -
Opgave 967 AB1
ForumindlægHej alle! Til på mandag, har jeg en matematik opgave for, som er opgave 967 i AB1 Mat. Opgaven hedder: P1, P2, P3, P4 og P5 er grafer for forskellige andengradspolyno- mier, der kan skrives på formen: P (x) = ax2 + bx + c med diskriminanten d Bestem i hvert af tilfældene fortegnene for a, b,... -
SRP (Samf) - Redegørelse?
ForumindlægHalløj :)! Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal besvare mit første spørgsmål i opgaveformuleringen af min SRP. Jeg arbejder med den Amerikanske Gun Control lov, hvor jeg har kombineret fagene Samf og Eng. Mit problem går ud på, at jeg ikke rigtig kan "gennemskue" det første spørgs... -
kinetisk energi i et relativistisk stød
Forumindlæghej! i et stød er impulsen bevaret i et stød uanset om det er relativistisk eller klassisk. Men hvad med den kinetiske energi? i den klasssike forstand er den kinetiske energi jo kun bevaret i et elastisk stød, hvad med i relativistisk forstand? har søgt og søgt på svar, så er der nogle herinde ... -
Diskussion HVOR MEGET?
ForumindlægHej jeg i min srp ved at diskutere, men kan kun få det til at fylde lidt over 3 sider, er det tilstrækkeligt eller skal jeg bare gå i detaljer? -
Dansk og fysik
ForumindlægHejj :) Jeg skal skrive SRP om ikke så lang tid, jeg er tvunget til at skrive i fysik, og jeg har valgt dansk som andet fag. Men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om, nogen der har nogle ideer til emner?
