Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 17721 til 17740 af 325233
-
Psykologieksamen - hjælpemidler?
ForumindlægEr der nogle af jer der ved med sikkerhed, om man må have egne notater (som ikke er skrevet i forberedelsestiden) med ind til eksaminationen i psykologi?? Jeg har nemlig ikke kunnet finde noget om det :s og vi måtte jo gerne til historie - og sidste år havde jeg både til tysk og geografri - så j... -
Hjælp og snyd
ForumindlægHej Jeg kom bare til at tænke på, hvor meget hjælp man egentlig må få fra jer, eller fagpersoner, der har kendskab til ens område? Eleven må jo ikke få hjælp af vejlederne, men er der en grænse/lov for, hvornår det betragtes som snyd? jeg er ikke interesseret i, at en anden person skriver m... -
Virksomhedsanalyse - foretningsområde
ForumindlægGodaw til Alle (: Jeg er i gang med at skrive srp. Og jeg har fået stillet til opgave at foretage en virksomhedsanalyse af Max Havelaar Fonden med fokus på deres foretningsområde! Og jeg er lidt i tvivl om hvilke ting jeg skal tage med i analysen.. så som - SWOT-analyse - Porter's værdikæde... -
Impedans og komplekse tal
ForumindlægHej folkens.. Jeg er igang med mit studieretningsprojekt med emnet Komplekse tal med anvendelse i vekselstrøm. Jeg har lavet en række forsøg, men for at tage udgangspunkt i et af dem hvor jeg ønsker at vise at impedansen af induktansen er proportional med induktansen.. Det vil altså sige at jeg... -
indsæt word eller excel fil i pdf?
ForumindlægJeg ville høre, om det er muligt at indsætte en word fil eller en excel fil som et link i en pdf? Jeg havde indsat et link til både en word og excel fil i mit word dokument, men da jeg gemte dokumentet som en pdf, virkede linket ikke længere? Er det ikke muligt at have sådan et link i en pdf fil... -
Eksamen
ForumindlægJeg havde lavet en tidligere eksamensæt hjemme fra hvor der stod, at mimium vil findes ved x+y=16. Men til eksamen brugte jeg denne her formulering som konklusion hvor jeg i stedet skrev at minium vil findes ved x-y=34. Vil det være plagiering? -
SRP BEVIS
ForumindlægHej alle, jeg skal snart til at begynde at skrive SRP i historie A og matematik A, men jeg forstår ikke helt hvordan det foregår når jeg skal bevise noget i matematik. Jeg skal vel ikke kopiere alt det der står i bogen, skal jeg omformulere det og skrive det på min egen måde og til sidst skrive b... -
Danmark og Euroen
ForumindlægHvilke fordele og ulemper kan der være for Danmark og DT Group ved at Danmark ikke er med i Euroen? -
Pi ændrer sig
ForumindlægDen amerikanske matematiker Dudley Underwood sagde at pi ændrer sig. I år 2030 er pi 3,0. Hvordan skal det forstås? På forhånd tak. -
skulptur, keramik og arkitektur i old?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse op til oldtidskunstskab og tænkte bare på om der var nogle der vidste hvor meget sådan noget som keramik, skulptur og arkitektur skal fylde til en eksamen? -
medicin? lægevidenskab
Forumindlæghi! jeg er en håbløs studerende, der søgte ind på medicin studiet - lægevidenskab- men til min skuffelse blev jeg afvist, da mit snit er ikke god nok :( det er min livs drøm at blive læge og er parrat til at læse det i udlandet, hvis det er det!! ved i, hvorhen man kan blive optaget til lægevid... -
Maslows behovspyramide- teroi/metode
ForumindlægVedr. AT eksamen, hvad kan jeg så sige om Maslows behovspyramide, i forbindelse med storbymenneskets ønske om en aktiv livsstil og midlerne for at opnå dette mål (altså f.eks. ved at ofpylde Maslows behovsniveauer). Hvilken metode har jeg brugt, og hvilken metode brugte Maslows selv for at find... -
Hvor kan vi spare i samfundet?
ForumindlægHvor kan vi spare i samfundet, giv mig et par bud, og vær sød at uddybe hvorfor? Skal finde på noget, synes bare det er svært. -
Forskellen mellem rig og fattig
ForumindlægHej Derude!Jeg ville bare gerne høre jeres bud på, hvilke problemmer at en stor forskel mellem rige og fattige kan skabe i et samfund?Det er blevet sagt at "Sociale forskelle i en befolkning, er med at at give folk noget at stræbe efter."Hvad mener i om dette udsang? -
Ekstroverte slår mig ihjel... Hjælp!
ForumindlægNu er jeg jo bare endnu en dum gymnasie elev. Jeg overlevede folkeskolen med nød og næppe, et år på efterskole, uden at lære noget, også røg jeg på gymnasiet. Jeg er blevet chokeret!! Jeg er igen blevet konfronteret med hvordan de ekstroverte elever dominerer timerne, og kører slavisk diktatur på... -
Ang. stikprøve
Forumindlægjeg skal aflevere en aflevering hvor en af spørgsmålene er: Forskere i Kræftens Bekæmpelse har fulgt 770 danske patienter, som fik konstateret tarmkræft i perioden 1985-1990, med henblik på at afdække, om det sociale netværk har betydning for patienternes evne til at overleve sygdommen. Undersøg... -
Skole ændrer vores studieretning efter 2 år
ForumindlægHej derude :-) Jeg og resten af min klasse står i en vanskeligt problem. Det forholder sig sådan, at vores studieretning er meget speciel, da vi går på to skoler. Vi går på en STX og HTX. Vi er alle meget glade for at gå på STX-skolen, men vi bryder os mildest talt ikke om at gå på HTX-skolen. ... -
Optagelse på medicin
ForumindlægHej Jeg bliver færdig med min hf til sommer, og vil rigtig gerne læse medicin. Mit gennemsnit ligger på 10,3, hvilket vil sige at jeg sagtens kan søge ind via kvote 1 visse steder. Sagen er så at jeg mangler 2 fag tilbage Historie B og Engelsk B, som jeg er utrolig dårlig til, og jeg ved at d... -
LaTeX til Windows (?!)
ForumindlægHey Alle !Jeg ved at miktex er det såkaldte LaTeX til windows. Men hvordan bruger jeg det ? Og hvordan får jeg så at sige downloadet det rigtige miktex program - er lidt forvirret !På forhånd tak ! -
examen alle mat emner
Forumindlæghej, har brug for hjælp, til at tænke på alle emner, brøker, funktioner, potens, osv. det skal være noget man kan risikerer at komme op til i 9 klasse, til afgangs prøve.
