Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 17741 til 17760 af 156873
-
Største Areal
ForumindlægHej.Ud af en træstamme skal udskæres en kvadratisk planke med x og y som sidelængder. Afstanden r fra diogonalernes skæringspunkt er 50. Hvad skal x og y være for at få det største areal. Har eksperimenteret med denne opgave i lang tid, men kan ikke se hvordan de få oplysninger kan bruges til at ... -
Bestemmelse af acceleration
ForumindlægHej I denne opgave er der vist to kasser. Den store er m1 og den lille er m2. De er begge påvirket af en trækkraft T. Vi kender: mu_k mellem masse 1 og jorden, mu_s mellem masserne, T og m1 og m2. Vi skal bestemme den maksimale acceleration uden at kasserne bevæger sig i forhold til hinand... -
plizz hjælp!
Forumindlæghej jeg skal lave en stil der hedder "På vej mod toppen" jeg skal forstille jeg er denne mand klavs også skal jeg skrive hans dagbog fra nogle dage på ekspeditionen. Jeg får karakter får stil og orden/layout hvad er reglerne når det er en dagbog? skal der være indrykning og skal der v... -
Burde jeg klage over min årskarakter?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og har lige fået 10 i skriftlig matematik A i årskarakter. Jeg er lidt i tvivl om jeg burde klage, og vil derfor høre jeres mening. Her er mine karakterer for alt skriftligt i år: Afleveringer: 12 ,12,12,12,7,12,12,10,10, 12 (der var et par stykker jeg ikke kunne finde, men de ... -
projektopgave problem!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har projektopgave, som skal fremlægges mandag. Jeg er alene om dette og har virkelig arbejdet grundigt og gennemarbejdet denne opgave de seneste par uger. Jeg øvede fremlæggelse i gennem i går og den er for lang. Kravet er, at den skal vare 20 minutter (23 minutter er nok de... -
Studerende ved videregående uddannelser?
ForumindlægHejJeg er lige begyndt på universitetet KVL på Frederiksberg. Jeg brugte Studieportalen en del da jeg gik i gymnasiet sidste år. Det virker mest som om dette er et sted for studerende ved hf, gymnasium, hhx eller htx. Så jeg ville egentlig bare høre om hvor mange der studerer på videregående udda... -
Massemedier
Forumindlæghejsa..jeg skal skrive en opgave, og vælge et emne indenfor emnet "massemedier", det må være alt indenfor det emne. er bare lidt lost og har ingen ideer...så ville jeg lige høre herinde om der var nogle der havde en super idé til en opgave??På forhånd tak..Det haster lidt.. :o)Mange knu... -
Eksamens prøver
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvor jeg kan finde forrige eksamens opgaver i dansk eller engelsk? -
jeg en anden opgave kan du hjæpe mig med tak ? jeg mener ik kun at tage løsning, men jeg vil også lære, og grund af disse omstændihede kan jeg ik følge lærer...
Forumindlæg0,245 l ammoniak NH3 g opløses i vand til et slutvolumen på 250 ml tempereturen er 25,0 c trykket 1,01 bar a) vis ved beregning, at den formelle koncetration af ammoniak i opløsningen blive 0,0400 m Ammoniak har en stykekonstant Kb=1,78*10^-5 ved 25,0 b)opskrive reaktionsskemaet for den ... -
Elektriske feltlinjer
ForumindlægEr størrelsen på ladnings feltlinjer højst når ladningen er meget stor eller meget lille? -
Korrektur på indledning (3/4side)
ForumindlægHej, jeg er i gang med min større skriftlige opgave, som jeg skriver i matematik. Da indledningen giver førstehåndsindtrykket ønsker jeg selvfølgelig at denne skal være så optimal som mulig. Derforhåber jeg at der sidder en venlig sjæl derude med ekstra sporglig kompetance, som gider bruge 5 minu... -
hi
Forumindlægskriftlig eksamen nogen som her været i fs10 matematik? hvilke slags ? opg navn -
downloading af opagver
ForumindlægHejsa.jeg kan ikke downloade opgaver. hvordan kan det være?når jeg prøver kommer der en side frem med blå skrift hvor der står siden ikke kunne findes??? -
Freizeit und Schulsport
ForumindlægHey Nogle der kan hjælpe mig med at rette fejlene ved min skriftlige opgave? Hvis det et ja sender jeg teksten ind -
Er jeg bestået?
ForumindlægHej.. Jeg skal til at søge ind på en videregående uddannelse, som kræver "Engelsk B". Jeg bestod STX i sommeren 2005, hvor jeg havde "Engelsk A" og fik følgende karakterer: Engelsk A skriftlig: Årskarakter = 7 og Eksamenskarakter = 7 Engelsk A mundtlig: Årskarakter = 6 og Eksa... -
Opstil Differentialligning
Forumindlægdet indre af en dyb skål har form som det omdrejningslegeme der fremkommer når funktionen f(x)=kvadratrod(x) (for x større eller lig 0) roteres 360 grader omkring førsteaksen. Skålen fyldes med en væske, der tilføjes med en konstant hastighed c pr. tidsenhed. a) Bestem væskens rumfang som funkti... -
Undervisningsmetode!
ForumindlægJeg er ved at være godt træt af gymnasiets undervisningsform. Den konstante jagt på de gode karakterer forvandler undervisningstimerne til konkurrencer i hvem der hurtigst og mest kan gøre sig bemærket. Jeg synes at konkurrence er fin nok, men når timerne går over at skal være ren præstation, så... -
konstant fart
ForumindlægStørrelsen af luftmodstanden kan beregnes ved F = k*v^2, hvor k er en konstant, og v er faldskærmsudspringerens fart. d) Bestem en værdi for den konstante fart en faldskærmsudspringer med masse 120 kg opnår, efter at faldskærmen er foldet ud. Jeg er nået få langt, at f.res = 0 F.t = F.luft i ... -
FSA GEOGRAFI HJÆLP
Forumindlæghej jeg går i 9. klasse og skal op yil eksamen i næste uge i skriftlig geografi. men jeg ved ikke hvilke emner jeg sksl læse op på. nogen der kan hjælpe? tak -
Forberedelse til terminsprøve
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal snart op til terminsprøve i 9. klasse. Kan i give mig gode råd til hvad jeg skal gøre. Jeg skal op i Dansk og Matematik, skriftlig. Jo flere svar der er, jo bedre bliver det for mig ;-) haha.
