Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 17741 til 17760 af 43092
-
Naturgeografi Somalia
ForumindlægHej allesammen jeg skal skrive min SRP i naturgeorgrafi og samfundsfag, da jeg har rigtig svært ved det andet fag altså naturgeografi, og kender ikke nogen som kan hjælpe mig så vil jeg høre om der er nogen der kan hjælpe mig herinde :) Jeg skal skrive om tørke og konflikter i Somalia. så... -
Forholdet mellem USA og Europa
ForumindlægJeg er netop gået igang med at skrive SRP, den nye 3 års opgave på STX, og i den sammenhæng leder jeg efter historie-, statskundskabs-, samt politikstuderende til gennemlæsning af denne opgave. Vi har supermeget tid til at skrive den, og derfor ville det jo være superfedt at få et par virkelig kv... -
England - redegørelse fra 1700-tallet til nu
ForumindlægHej. Jeg skal som en del af min SRP redegøre for baggrunden for kvindefrigørelsen i 60'erne og 70'erne. Og min lærer har nævnt følgende ting, som vigtige faktorer: Industrialiseringen Liberalismen Folkeligebevægelser Sædelighedsfejden Jeg synes det er en meget lang periode at skulle ... -
Spørgsmål angående løsning af opgave med faglig teori og begreber
ForumindlægHej, jeg opretter dette spørgsmål i håb om at nogle vil have et godt bud eller en ledetråd. Jeg skriver SRP i fagene historie og samfundsfag, med emnet "Kina's rolle som global aktør". Min plan for opgaven lyder på først at gøre rede for en samfundsmæssig udvikling, for he... -
Gode punkter ud fra følgende opgavestilling
ForumindlægHej Studieportalen, er der nogen der har nogle gode foreslag til nogle overskrifter/emner i min SRP om Ruslands Demokrati. Jeg har fagene Samfundsfag og Historie, og min opgaveformulering ser som følgende ud: Der ønskes en analyse af Ruslands demokratiske udvikling: 1. Redegør med udgan... -
KZ-lejre - problemformulering
ForumindlægHej, jeg går i 3.g på gym og skal skrive SRP hvor mit overemne er: Kz-lejre i det tredje rige. Mine to fag er tysk og historie. og opgaven skal fylde 15-20 sider, så der skal være godt med stof til emnet (også på tysk!). Men jeg ville høre om der er nogen der har en god idé til hvad man mere pr... -
KZ-lejre - Problemformulering
ForumindlægHej, jeg går i 3.g på gym og skal skrive SRP hvor mit overemne er: Kz-lejre i det tredje rige. Mine to fag er tysk og historie. og opgaven skal fylde 15-20 sider, så der skal være godt med stof til emnet (også på tysk!). Men jeg ville høre om der er nogen der har en god idé til hvad man mere præc... -
Racehygiejne og handicappolitik
ForumindlægHej, Så er SRP periode gået i gang. Jeg skal skrive i samf A og historie A og min problemformulering ser således ud: Hvad var baggrunden for den racehygiejnepolitik der blev ført i Danmark fra 1920erne til 1950erne, og hvorvidt kan senere dansk handicappolitik forstås som et resultat af senmode... -
Hjælp vedrørende torsion i forhold til katapulter.
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en SRP omkring katapulter og blider, men er stødt på en tabel som jeg ikke forstår. Tabbelen omhandler torsion af fjedre, dvs. forskellige materialers egenskaber til at lagre energi. Jeg er dog usikker på hvad de mener med kJ/m^3 og kJ/kg. Jeg forstår godt enheder... -
Logistisk vækst - Befolkning
ForumindlægHej Jeg i gang med SRP, hvor jeg skriver i matematik og historie om Kinas etbarnspolitik. Her skal jeg ved hjælp af logistisk vækst, udregne konsekvenserne for et-barnspolitikken. Problemet er dog at mine tal ikke giver mening når jeg regner på dem. Jeg bruger formlen: I denne ligning har den... -
retning af eng aflevering!!
ForumindlægHej..Nogen der vil hjælpe mig med at rette min engelsk aflevering, da jeg er kanon dårlig til engelsk..På forhånd tak! -
jamen AT AT AT - hjælp,
Forumindlæghej jeg skal op til AT eksame på tirsdag, og jeg er sååå bange for at jeg ligesom sidste år fremlægger LORT til min eksame. Jeg har om den første industrielle revolution. Af fag har jeg Engelsk + Historie. Min problemformulering lyder på: Jeg vil redegøre for hvordan de økonomiske forhold va... -
endelige Karaktersnit ganges med?
ForumindlægHvilket tal ganges ens endelige karaktersnit med hvis man vælger at søge ind på uddannelse inden for 2 år? Har også hørt at man kan gange sit snit med et højrere tal hvis man har 5 fag A-niveau? -
Retorisk analyse af Donald Trumps sejrstale
ForumindlægHej folkens! Sidder og skriver SRP i politisk kommunikation i USA. Har valgt to taler at lave retorisk analyse på, Barack Obamas sejrstale i 2008 og Donald Trumps sejrstale i 2016. Mit spørgsmål er om der nogen der har nogle gode inputs til Donald Trumps sejrstale, eller har en analyse af den Ta... -
AT: Fagenes fordeling
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i fysik A og filosofi C men er kommet i tvivl omkring kravene til emnet. Mit emne ligger nok indenfor det man kalder filosofisk fysik, så arbejdsmetoderne er ikke begrundet i noget eksperimentielt, det er udelukkende teoretisk (såkaldte tankeeksperimenter). Jeg må nok in... -
Idehistorie - filosoffer
ForumindlægHej Alle.. Jeg har en ven som pt sidder fast mit sit SRP emne, personen skriver om fagene fysik og idéhistorie, hvori hun skal skrive om sygdommen kræft. Hun vil gerne ved idehistorie komme ind under det med om, hvorfor vi mennesker har brug en kur mod kræft, og hvorfor vi gerne vil dø smukt og ... -
Penicillin og 2. verdenskrig!
ForumindlægHey... Jeg arbejder med emnerne penicillin og 2. verdenskrig i min SRP-opgave, og jeg tænkte på, om der er nogle, der ligger inde med nogle gode statistikker over dødsfald eller infektionsramte/helbredte/medicisk behandlede soldater under 2. verdenskrig, da jeg skal sammenligne 1. - og 2. verde... -
DNA opbygning og funktion
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og er i gang med SRP og har et enkelt spørgsmål. Jeg skal b.la. svare på følgende: "lav en gennemgang af DNA's opbygning og funktion. Giv forklaringer på, hvordan der opstår variationer i DNA's basesekvens mellem individer af samme art. Forklar desuden hvordan de... -
Differentiation
ForumindlægHej. Jeg skal finde de partielt afledede til f(x,y)= x^2 + y^2 -3*x +4*y -5. Først differentiere jeg med hensyn til x og holder y konstant; f(x,y_0) = 2x + y^2 -3 +4*y ?? Så differentierer jeg med hensyn til y og holder x konstant; f(x_0 , y) = x^2 +2y - x +4 ?? Er nemlig i... -
Samfundsfags diskussion.
ForumindlægHej Alle. Jeg har om Amerikansk udenrigspolitik og de amerikanske værdiforestillinger i SRP. Jeg har fået udleveret følgende spørgsmål: Diskutér de udenrigspolitiske skoler i forhold til Obamas to taler "Remarks by the President" og "Nobel Peace Prize Speach" Hvor...
