Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17821 til 17840 af 70316
-
Optimal pris og afsætning
ForumindlægKan i hjælpe mig med at udregne via enhedsmetoden eller totalmetoden den optimalepris, afsætning samt tilhørende dækningsbidrag og indtjeningsbidrag. VE er på 10 DKK eksl. moms Kontante kapacitetsomkostninger er på 270.000 eksl.moms. Pris ek. Afsætning 100 4000 9... -
2-tal, 6-tal og 8-talssystem ?????
ForumindlægHej. Der er dukket et par opgaver op, som jeg ikke har megen viden om. Det drejer sig om at omsætte tal fra 10-tals systemet til både 2-tal, 6-tal og 8-talssystem. Jeg er helt lost på hvad de forskellige systemer drejer sig om. For kan ikke se logikken :) Er der nogen der kan forklare evt vise sk... -
Hvor arbejder du henne?
ForumindlægGodaften..Jeg ville bare høre om nogen af jer havde en fritidsjob? Hvor det er og hvorfor I arbejder der..eller i hvilken butik I kunne tænke jer ar arbejde.Jeg arbejder selv i kioskbien, fordi jeg vil tjene lidt mere.../Me -
Opg. mangler hjælp til disse opg. gerne inden i aften..
Forumindlæg1. a) 225 88 Ra beta- radioaktivt Opskriv henfaldsskemaet for denne kerne. (225, skalvære hævet, mens 88 skal være sænket, den kunne ikkehelt skrive det i dette program)b) Formlen for calciumhydroxid er Ca(OH)2.Beregn den molare masse for calciumhydroxid.c) I en cola måles pH til 2,7Bestem (H3O+)... -
Spørgsmål om det heliocentriske verdensbillede
ForumindlægHej folkens! Hvilken betydning havde det for videnskaben, at det heliocentriske verdensbillede blev accepteret? På forhånd tak! -
positiv hastighed
ForumindlægVed en positiv hastighed er det så når fx en bil kører, bare den ikke bremser op eller holder stille? takker -
Forbrændingsreaktion
ForumindlægHej,Har problemer med følgende opgave:Der afbrændes 24,5g butangas. Forbrændingsprodukter CO2 og H20:2C4H10 (g) + 13O2 (g) = 8CO2 (g) + 10H2O (g)Beregn det mindste volumen tør luft, som forbrædingsprodukterne skal fordeles over ved 25C, for at undgå, at H20(g) fortættes til H2O(l)Jeg skal vel tag... -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind? -
middelhastigheden for molekyler
ForumindlægI en ideal gas er lig v ≈ √(3kT/m) Så molekyler med lavere masse har altså generelt større fart end store. Kan nogen give mig intuition for, hvorfor dette må gælde? Der ligger jo helt klart noget statistisk mekanik bag det - er det, denne fordeling som skaber mest uorden eller noge... -
Forskellige spørgsmål
Forumindlæg* Hvad er Kelvin, og hvorfor er det lige 273* Hvad menes der med den teoretiske hastighed for lyd?* Øhhh ja, det er sådan et forsøg jeg har lavet hvor den er mislykkedes helt op til 80%, men alligevel den metode der bruges til at beregne lydens hastighed har jeg i min NV rapport skrevet er fornuf... -
Skift fra x(t) til x(s)
ForumindlægHelt kort: Sidder med et ligningssystem a la dette: X(0)=a X(t)=u*x(t)+v*x(t)*dW(t) Dette laves om til integralet a+∫0t u*x(s)+v*x(s)*dW(s) ds Hvorfor?! Er det fordi, at man simpelthen ikke kan have en grænse, der også er den variabel man integrere mht., hvorfor man bruger "s" s... -
Studieretning? hjæælp!
ForumindlægHej,, Jeg har valgt naturvidenskab som min studie retning.. Biologi A Kemi A matematik B. Men jeg har lige fundet ud af at man ikke kan bruge biologi til noget som helst efter gym, vis man skal ind på uni, er det sandt? -
Differentiering i dagligdagen
ForumindlægHej igen. Ville høre om der er nogen der har eksempler fra virkelighedens verden på brugen af produkt og differensreglen? Håber i nyder jeres weekend :) Sarah -
Egenskaber ved stamfunktioner?
ForumindlægHvilke egenskaber har stamfunktioner? Jeg kan godt se egenskaberne ved bestemte integraler, for det er selvfølgelig arealberegning. Men hvad kan stamfunktioner bruges til? -
optagelse
ForumindlægHej folkensDet er sådan at jeg har i 1.g haft mat på b-niveau, men jeg skal læse 2.g og 3.g i udlandet og har valgt matematik på et niveau der svarer til a i danmark (nærmere a+ faktisk).Men problemet er, at selve studiet er ret krævende og nogle andre elever har anbefalet mig at tage mat på et l... -
Spektrum 2
ForumindlægEr der en, der tilfældigvis sidder med Spektrum 2 og kan se, om der er et afsnit om radioaktivitet/henfaldsloven osv.?Det ville hjælpe mig meget :) -
forstår ikke dette
Forumindlæghttp://www.youtube.com/watch?v=oNL6JgUUSE4 I denne video, da han beregner v, får han det til 7,511. jeg får det til 7511. hvordan kan det være? -
Differentialregning
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave, hvor der står følgende: Tegningen viser (t,s) for en bil, der fra hvile sætter hastigheden op. Bestem bilens hastighed efter 5 sekunders forløb. Vælg selv en passende metode. Jeg kan ikke lige finde ud af at uploade grafen. Men det er et koordinatsystem, hvor x-akse... -
F/K projekt om metaller, hjææælp !!!
Forumindlæghej jeg ville spørg om der er nogen der kender kender en god side, eller gode råd, som jeg måske kunne bruge til min F/K projekt, mit emne er metal. den skal indeholde følgende: elektron skaller Ion gitter metallets egenskaber metal i syre massefylde elektrolyse elektrisk strøm og spænding legeri... -
Radianer, grader?
ForumindlægJeg har helt glemt hvordan det nu lyder med radianer og grader, hvornår bruger man det ene og hvornår det andet? Stødte nemlig ind i et problem med en udregning hvor at jeg var nødsaget til at skifte til radianer. Nogle der kan forklare :)?
