Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17821 til 17840 af 20688
-
Gitterkonstanten
Forumindlæghejsa, jeg sidder lige med en fysik aflevering, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med, da jeg er lidt flad i dag(; opgaven lyder: I et optisk gitter er der 200 spalter pr. mm. a) Udregn gitterkonstanten for gitteret. Der sendes lys med bølgelængden vinkelret mod gitteret. b) Bereg... -
Er dette sandt/rigtigt?
ForumindlægJeg skal lave en fysik opgave der lyder således:Der er 500gram vand i elkedelen. Hvor meget stiger vandets temperatur på det ene minut, hvis det antages at energien kun går til opvarmning af vandet? Er dette så rigtig gjort? -Jeg bruger denne formel: Delta E term= m* c* Delta T m= 500g= ... -
Zenith og storcirkler
ForumindlægHej Studieportalen, vi er i gang med et AT forløb i skolen med matematik, fysik og historie. Min gruppe vil gerne undersøge, hvordan man finder solhøjden ved Zenith, men vi har kigget rundt omkring og kan ikke rigtig finde noget der fortæller hvordan. Yderlige vil vi også gerne finde ud af, hvor... -
Opstille ligninger!?
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til matematik terminsprøve og så faldt jeg over noget som jeg ikke forstår. er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg løser to understående opgaver?: - Opstil en formel som udtrykker at b er omvendt proportional med kvadratroden til d - Fra fysik ved vi at for en ... -
hjælpelærer (super løn gives)
Forumindlæghej.. ku du tænke dig at tjene en del penge.. jeg har lige fået at vide jeg skal op i fysik A og kemi B.. hvis du kan undervise i en af de fag bare 1 eller 2 dage, så vil det være super... skriv hvis du har lyst, super løn tilbydes.. jeg har tænkt at det bliver sådan at jeg læser hele pens... -
gammastrålling
Forumindlægheej :) det haster så jeg håber nogle kan hjælpe det drejer sig om opg 137 i bogen vejen til fysik c opgaven lyder: en patient gennemlyses med gammastrålling. patienten er 20 cm tyk og vi antager at den pågældende består af vand. Halveringstykkelsen er 100 mm sæt intensiteten til 100% hvor ... -
Hvordan kan man behandle emnet "Doping" i de forskellige fag?
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige igang med at forberede mit oplæg til den mundtlige del af AT-eksamen. Det overordnede emne er, "Fremtiden - visioner og forudsigelser" og mit underemne hedder, "Doping i sportsverdenen". Jeg vil så høre om I har nogle idéer til, hvordan MIT underemne (Dop... -
Varmelære?! Hjælp!!
Forumindlægjeg går snart i spåner! eller skriger eller teer mig voldsomt.. eller græder... jeg skal til fysik prøve i morgen i varmelære, og jeg forstår intet, jeg vil så gerne, men jeg har haft en periode med stress og lige på kanten til depression men jeg har kæmpet mig tilbage.. og jeg vil høre om j... -
Gravitationskraften er en konservativ kraft... WTF?
ForumindlægHey, Jeg er lige igang med at skrive nogle notater til min fysikeksamen udfra bogen ved navn "Fysikkens verden 3". På side 66 står der noget i retningen af: "Gravitationskraften fra en genstand med masse M er en konservativ kraft. Det skyldes, at gravitationskraftens arbejde fra ... -
Fissonsprocess
ForumindlægHej, jeg mangler virkelig hjælp til denne opgave!! I denne øvelse ser vi på et kernekraftværk, som producerer energi i fissionsprocesser af typen: 1/0-n + 235/92-U --> 89/36-Kr + 144/56-Ba + 1/0-n Find de indgående kerners atommasser fx i "Databog fysik kemi" og beregn den samlede ma... -
Metoder og teori
ForumindlægHey jeg sidder og forbereder mig på min AT eksamen i morgen. jeg har hørt at der bliver lagt stor vægt på metoder og teori problemet er at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal sige om det. mit emne er global opvarmning - om et er menneskeskabt eller naturlig i fagene fysik og historie. i min opgave ... -
Smeltevarme for is
ForumindlægHej. Jeg har i fysik lavet et forsøg om smeltevarme for is, og har fundet alle resultater, jeg mangler hjælp til udregningen for smeltevarmen for is Lis. 32g * Lis + 32g * 4.18 j/g*c *(29.3oc – 0oc) = 331g * 4.18 j/g*c (39.6oc - 29.3oc) Jeg har fået af vide at jeg ikke må bruge ... -
overvejer at starte på DTU...
ForumindlægHej Jeg overvejer at læse diplomingeniør - i fødevareanalyse på DTU. Uddannelsen er lige noget for mig, men jeg er ikke den bedste til fysik,kemi og matematik. Jeg har bestået fagene matematik A og kemi B, som er adgangskravene for uddannelsen. Kan n... -
Negativ ladning imod strømmens retning
ForumindlægHey, Der står i min bog (Fysikkens Verden 1) noget i retningen af: "I virkeligheden transporterer elektronerne den negative ladning –?Q imod strømmens retning i løbet af tidsrummet ?t." Men jeg synes nu ikke jeg kan finde nogen forklaring på, hvorfor man så ikke bare skriver det, iste... -
disposition: El-lære
ForumindlægHej, Jeg skal op til Fysik (A) mundtlig, og jeg ved ikke rigtig hvad der er relevant at tage med i emnet "El-lære" jeg har lavet en disposition men ved ikke rigtig om jeg skal have andet med og hvad jeg kan perspektivere med. jeg vil gerne hører om nogen af jer synes der mangler noget ... -
Stiv gele med husblas
ForumindlægHejsa, nu er det godt nok fysik vi arbejder med det i men tænkte spørgsmålet hørte mere hjemme her. Vi skal lave en undersøgelse omkring projectile motion og bvægelse i kød etc. Det vil vi så gøre ved hjælp af en softgun og noget gele som vi selv fremstiller og så skyder ind i. Vi har prøve... -
Massemidtpunkt - Densitetforskelle i stift legeme
ForumindlægHej :) Jeg skal til AT i fysik og matematik, og der er en lille ting jeg har undret mig over i mine noter. Jeg er kommet frem til at massemidtpunktet i en cylinder, der ligger i x-aksen massemidtpunkt = (summa m*r)/M r som stedvektor delta(m)=A*delta(x)*p(x) i mine noter står der så sum... -
Energi
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg er lige begyndt at have Fysik C, vi har en opgave for men er gået i stå. Spørgsmålet er: Vi har en bil der vejer 1000 kg, og jogger sømmet i bund indtil vi har brændt 0,1 L benzin af. Bilen holder stille når vi starter forsøget. Hvor hurtigt vil bilen køre når de 0,1... -
Skriftlig kemi 2008
ForumindlægAndre end mig der var op i skriftlig kemi i går? :) Hvad synes I om prøven? Min mening: Sættet var af okay længde og sværhedsgrad. De svære opgaver var som regel meget lange, så dem der har løst dem har brugt lang tid på dem. Der var en god fordeling af udregning og forklaringsopgaver, og heldi... -
Hjælp til forsøg
ForumindlægHej, jeg skal op til en "prøve eksamen" i fysik nu her, og jeg har trukket miljøkemi. Jeg har bl.a. tænkt mig at snakke lidt om hvordan et kraftværk fungere osv. Ville det så ikke være fint at lave et forsøg, hvor man bygger en gernerator? Det høre jo godt nok ind under Magnetisme? An...
