Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17841 til 17860 af 119569
-
(SRP) Fysik A - enme og fag? HJÆLP!!!
ForumindlægJeg skal have valgt mit emne til mit studieretningsprojekt (SRP) og skal skrive inden for Fysik A. Derudover har jeg følgende fag at vælge imellem: - Matematik A, -biologi B, - Idehistorie B (er en blanding mellem historie og filosofi), - Kemi B - Teknologi B. Jeg vil VIRKELIG GERNE HAVE FORSLA... -
vektorer
ForumindlægHvia vektor a er (-4, 1, 2) og vektor b er (8, -2, -4) Hvordan beregner jeg så hhv.: l vektor a * vektor b l og: l vektor a l * l lektor b l Jeg kan regne ud, at de to udtryk er lig hinanden, men hvordan regner jeg på dem? Og: Hvad gælder i begge tilfælde, om den indbyrdes forbindelse ml. vekto... -
Har brug for hjælp til til vælge linje !
ForumindlægHej derude, Jeg ville høre, om der var noglen der kunne give mig et kort svar på, hvad jeg kan bruge studieretningerne : kemi A matematik A fysik B, og matematik A engelsk A samfundsfag B. Jeg er allerede optaget på mit gymnasie, under fys kemi mat linjen, men tror jeg hælder mere til den anden... -
et spørgsmål
ForumindlægHej alle jeg håber der er nogen, som kan hjælpe mig med at svare på hvad x og f(x) angiver i følgende opgave? Antallet af elever, der tog en studentereksamen på stx, er i perioden 2004-2009 steget med 850 pr. år. I 2004 var der 16 259 elever, der tog en studentereksamen på stx. a) Indfør pa... -
Bestemmelse af forskrift
ForumindlægHejsa! Nu har jeg siddet og døjet med en matematik emneopgave hele ugen, og jeg er meget snart færdig, dog mangler jeg lige en enkelt opgave. Den opgave jeg snakker om går ud på følgende: Bestemmelse af forskrift for graf ud fra to punkter på grafen. Her havner vi lidt i den omvendte verden, i ... -
HHX gennemsnit
ForumindlægHej, Nogen der ved hvor man kan finde et skema der kan regne HHX karakterer/gennemsnit ud? Altså tilsvarende det skema som "Vange" lagde ud for STX. -
Studier der ikke kræver højt snit
ForumindlægHej, er det rigtigt at man kan komme ind på KU uden et højt snit hvis man søger ind på: Matematik Kemi Fysik ? -
Logaritme regneregler
ForumindlægA=B(1+x)ophævet i n, x skal isoleres Tænkte at man kunne bruge ln(a^n)=n•ln(a, men ud over det er jeg i uråd -
Advokat
ForumindlægDaws ALLE ! Nogen der ved eller kender en side, hvoraf der står, hvad én der vil studere jura, skal have i A og B neveau i gymnasium ? Håber i tager det seriøst, og takker på forhånd ! :D -
Hvad skal jeg kunne??!
ForumindlægHej. Jeg håber virkelig nogle kan svare på mit spørgsmål: Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet og jeg skal bl.a have samfundsfag på A niveau. Jeg valgte det på grund af at jeg synes det er ret spændende med kultursammenstød og med hvad der egentlig sker rundt omkring en. Jeg er bare re... -
Pierre de Fermat
ForumindlægHvordan beviser man at c^n=a^n+b^n har løsninger når c,a,b tilhører N og n=2? Jeg snakker ikke om en grafisk løsning. -
Skr eksamen
ForumindlægHejsa.Er der nogle der har god måde at forberede sig til skr matematik på B-niveau? -
Funktioner
Forumindlægkan ikke finde ud af at løse b... nogen der ved hvordan man gør?? tak på forhånd! -
Eksamen
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i engelsk fredag i næste uge og ville være utrolig glad for, hvis der er nogen, der har nogle supplerende noter til analyse og fortolkning af flg. tekter:Born AgainThe Red LineRiver of NamesMother of the CityRichard IIIFight ClubDo not go gentle into that good Night(poem)Funera... -
Tyngdepunkt
ForumindlægNogle som har nogle gode noter til tyngdepunkt? Det hører ind under emnet integrationsprincipper? Jeg søgt både på google og herinde, så hvis der er nogen som vil dele dem, ville det være dejligt :) -
Reducer
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ud af den her, kan nogen vise mig hvordan man skal gøre? (a-b)2+2a*(a+b) -
Vitaminer - vigtigste?
ForumindlægHej SP. Jeg sidder lige nu og skriver biologinotater til alt det vi har haft om indtil videre, for at få alle forløb ind i et dokument. Nu er jeg så nået til afsnittet omkring vitaminer i mine noter, og jeg undrer mig over, hvilke der er vigtigst? Bl.a. af B-vitaminerne, da jeg simpelthen ikke g... -
Gode råd til FSA
ForumindlægHej nørder! Jeg skal op til FSA i fysik på mandag, og jeg ville spørge om i havde nogen gode råd til hvad man kan eller skal gøre, og hvad man ikke skal eller må gøre? I må også gerne dele jeres oplevelser, hvis det er :)? -
mat c
Forumindlæg(a+1)-(b+1)=a+1-b+1=a-b hele stykket giver altså a-b hvilket jeg ikke forstår? er det fordi 1+a giver a og 1+b giver b og så trækker man b fra a? kan det passe at det er sådan eller er det forkert forstået? -
funktion g(x) er løsning til differentialligningen HJÆLP
ForumindlægHej SP Er der nogen, som kan hjælp mig med følgende spørgsmål: En funktion g(x) er løsning til differentialligningen (dy/dx)+5y=3x2+2. a) Bestem en ligning for tangenten t1 til grafen for g(x) i punktet Q(2, 3). - skal der ikke bruge Ligningen for tangentplan? b) En anden tangent t2 til graf...
