Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 17841 til 17860 af 32066
-
Fra STX til HF?
ForumindlægJeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e... -
Produkt - Projektopgave
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen der har ideer til hvad vores produkt skal være - vi har om liv i rummet... Det skal helst være noget realistisk og relevant! På forhånd tak! -
Bestå faget mat på b
ForumindlægHej, jeg står i denne situation at jeg har afsluttet mat b med karakterne: 00 skriftlig og 02 mundtlig samt eksamens-årsprøve karakter -3. Hvad skal der til før jeg består faget? -
Den procentvise ændring.
ForumindlægHej jeg har lige et spørgsmål om hvordan finder man ud af hvad den procentvise ændring er. Jeg skal lave en opgave hvor jeg har et skema og så skal jeg regne ud hvad ændringen er. Mit basisår er 1980 som i dette tilfælde er 38. Så er tallet for 1990 2187. Hvordan finder jeg ud af hvad ændringen ... -
studieretning
ForumindlægHvilken retning skal man tage hvis man godt kunne tænke sig at blive en læge. Studieretning: biokemi eller science.?? håber at nogle kan hjælpe mig ;) -
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ? -
skulptur
ForumindlægHej Er der nogle der kunne hjælpe med disse opgaver? Tak på forhånd! -
Emne? overvågning
ForumindlægHej med jer Jeg skal have mit sidste AT forløb som jeg skal til eksamen i senere, MEN jeg har brug for nogle ideer til et emne? Jeg tænker på at skrive om nutidens teknologiske overvågning - altså at vi bliver overvåget på internettet, mobiltelefonen og generelt af databaser og i den offentli... -
Reducering.
Forumindlægnogle som kan hjælpe med denne opgave?: Reducer mest muligt: 2a*4+a-3a.. -
dumpet sin studentereksamen?
ForumindlægAltså vægter årskarakter og eksamen om man har bestet sin studentereksamen? Eller er det gennemsnittet af kun eksamen? Udover det, hvis man har været oppe i et fag, tæller årskarakteren så ikke længere i det fag? -
Sammenhæng mellem frekvens og procent?
ForumindlægHej derude! Er der nogen er jer, som ved hvad sammenhængen mellem frekvens og procent er? :-) -
blandingsforhold saft
ForumindlægHej har en opgaver omhandler saft Hvor meget fortyndet solbærsaft får man fra en flaske? 1 del saft og 5 dele vand 6*85= 510 cl = 5,1 liter? -
Bestået fag.
ForumindlægHvis man har fået 4 mundtlig og 4 i skriftlig Spansk i årskarakteren. Og man får -3 til eksamen skriftligt. Tæller det som bestået eller dumpet? Hvornår kan man få -3? Er er der hvis man slet ikke har besvaret nogle opgaver? Tak på forhånd. -
Medicin og medicin og teknologi
ForumindlægJeg har læst medicin i 1 år nu, og overvejer at skifte til medicin og teknologi på DTU. Jeg kan se, at jeg kan få merit for nogle af de kurser, der er på KU. Hvordan foregår sådan en meritoverførsel? Må jeg så tage nogle andre kurser, fx ekstrakurser i kemi og fysik? -
Kvote 2
ForumindlægHvor stor er chancen for at blive optaget på medicin igennem kvote 2 på SDU ? -
Antal Ansøgninger?
ForumindlægHej Kan jeg slippe afsted med kun at sende 1 ansøgning? eller er det vildt dumt? -
Syg d. dag vi lavede potenssammenhæng
ForumindlægOpgave 3 - Potenssammenhæng Nanna skal køre 60 km i sin bil. Bestem hvor lang tid turen tager hvis farten er henholdsvis 30 km/t, 60 km/t, 80 km/t og 120 km/t Opstil ligningen for sammenhængen mellem farten x og tiden y. Forklar hvorfor sammenhængen er en omvendt proportionalitet. Hvordan lav... -
Normalfordeling
ForumindlægJeg skal løse denne opgave: Om en normalfordelt stokastisk variabel X oplyses, at P(X≤10)=0.25 samt at P(X≤20)=0.75 a) Bestem middelværdi og spredning for X. Jeg har forsøgt at løse ligningssystemet (billedet), men får fejl. Er der nogen, som vil være søde at hjælpe mig? :-) -
f(x)=A*sin(b*x+c)+d hvilke tegn kan A,b,c,d ellers have? og hvad kan man bruge funktionen til.
Forumindlægf(x)=A*sin(b*x+c)+d hvilke tegn kan A,b,c,d ellers have? "har nogen en overskuelig liste, eller kan huske det i hovedet" og hvad kan man bruge funktionen til sådan grundlæggende? -
Vektor HASTER
ForumindlægHej, vi har en mundtlig prøve i morgen og jeg skal bevise beviset for en vektor projiceret på en anden vektor, men jeg har lige et par spg. om beviset, derfor håber jeg at der er nogen der kan hjælpe? 1- jeg forstår ikke, at ba=k*vek.a?? hvad er k her? 2- er der en regel der siger, at hvis man...
