Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 17901 til 17920 af 40404
-
Fedte for lærer og censor hvordan?
ForumindlægHej! Så er det snart den danske eksamen finder sted, og jeg vil derfor gerne lære nogle forskellige tricks så jeg kan score en god karakter. Jeg vil gerne vide om der fx er bestemte udtryk der er godt at bruge, eller om der er visse ting man kan gøre så censor får et godt indtryk om en. TAK! og... -
Rette stil
ForumindlægHej med jer :-) Jeg går i 3.g og har brug for at få en til at læse en stil igennem, bare lige for at se om sproget er flot og om jeg har sat komma og punktummer de rigtige steder :-) Det er en litterær artikel om Yahya Hassan på ca. 3½ side. Vil gerne give penge, hvis det er .. :-)) Mvh... -
Ligning og halvering
ForumindlægSøger hjælp til denne opgave fra Vejledende eksempler på eksamens opgaver i matematik, opg 4.033:Når en bestemt type gammestråler sendes gennem en blyvæg, er der følgende sammenhæng mellem intensiteten Io før passage af blyvæggen og intensiteten I efter passage:I = Io * e ^(-k*x)Hvor x angiver bl... -
Afledede funktion
ForumindlægOkay jeg har 2 spørgsmål.\n\n1) Hvordan bestemmer man dk/dx når:\nk = 0,33*pi*(4-x/2pi)^2*kva.rod(16-(4-x/2pi)^2)???\n\nUmiddelbart ville jeg mene at det bliver:\npi*2(1/2pi)*kva.1/kva.rod(1/(2pi))\n\nTror dog ikke det er rigtigt..\n\n2) Hvordan løser man derefter ligningen dk/dx=0\nDer skal man ... -
Bestemmelse af koordinaterne til et punkt - rumgeometri
ForumindlægYo Yo Yo ! q:D Jeg har lige et spørgsmål til spørgsmål A og D. I det viste koordinatsystem på figur 4 kendes punkterne A(0; 0; 0) B(16; 0; 0) C(15,4; 0,6; 3,6) D(0,6; 0,6; 3,6) E(0,6; 8; 3,6) F(15,4; 8; 3,6). Fladen EFGH står vinkelret på xy-planen og grun... -
Hjælp med rettelse.
ForumindlægJeg ville være glad, hvis der var en der ville tjekke for grammatiske fejl og stavefejl. på forhånd tak:D Hola, me llamo Jeppe y tengo 16 años. Vivo en Odense con mi madre, el padre, la hermana y mi perro Louie. Un día normal para mí comienzo a las 7. Tomo un baño y eso como yo después mi desayu... -
Har jeg gjort det rigtigt :S ??
ForumindlægHej derude.. Har vedhæftet et billede af grafen. Nogen som er gode til det her, som kunne hjælpe mig, og lige se efter om jeg har gjort det rigtig. 4. Betragt grafen for funktionen f Gennemfør en fuldstændig funktionsanalyse af funktionen f (omtrentlig aflæsning af diverse punkter er godt nok) ... -
Beregn trykket
ForumindlægEn person sidder på en stol. Person og stol vejer tilsammen 80 kg. Hvert af stolens ben hviler på arealet 4cm^2 Beregn trykket af stolens flade på underlaget. m = 80 kg * 9,82 N/kg = 785,6 N A = 4cm^2 * 4 = 16 cm^2 => 16cm^2/100 = 0,16 m^2 p = F/A = 785,6 N/0,16m^2 = 4910 N/m^2 = 4910 Pa... -
Somme
Forumindlæghejsa.. Jeg har virkelig virkelig brug for hjælp! Jeg har læst om slaget på Somme. Men hvad blev resultatet? som jeg har forstået det, så skete der ikke noget - udover en masse mistede livet. Men jeg tænker på om de tyske, eller britiske enheder ryggede frem, eller om tyskerne overtog noget? -
Ordbøger søges
ForumindlægHej. Jeg er i år startet på gymnasium, og der er der et krav der hedder, at man selv skaffer sine Gyldendals-ordbøger. Jeg ville høre, om der skulle være nogen der har dansk-tysk og tysk-dansk ordbøger liggende, som de gerne vil sælge? Jeg har intet imod æselører og krøllede sider (dog ikke afrev... -
Potens funktioner
ForumindlægFunktionen f (x) = b · xa opfylder, at f(2)=2 og f(4)=16 Bestem tallene a og b. -
Har jeg løst dem korrekt?
ForumindlægI en klasse med 24 elever, 8 piger og 16 drenge, skal der nedsættes et festudvalg.Valget sker ved lodtrækning. Hvor stor er sandsynligheden for at udvalget kommer til at bestå af én pige og to drenge? denne opgave er fra en redgørelse om kombinatorik, har jeg løst dem korrekt? 8/24·16/24... -
Lektier i juleferien?
ForumindlægPlejer man at få lektier for i juleferien?Jeg siger ja, min ven siger nej ("det er jo jul..."). -
Spørgsmål til Filosofi (Ba) og HF-enkeltfag med henblik på adgangskravene
ForumindlægJeg er muligvis i en værre kattepine pt. angående adgangskravene for Filosofi Bachelor. Det ligger sådan at jeg er færdig på HTX til sommer, og skal derefter bruge et år på at arbejde (og læse fag op), hvorefter jeg forventer at fortsætte på Århus Universitet med at læse filosofi. Og jeg har eft... -
kig her..
Forumindlægjeg skal igang med mit tysk stil,så er der nogen der vil hjælpe mig med noget??hvad synes i moralet i eventyret snehvide er?? -
Genitiv
ForumindlægHej Jeg er i gang men en opgave om "havets vidundre" men jeg ved ikke hvordan man siger det på tysk, da jeg ikke er så stærk i gentiv. Nogen der vil hjælpe? Tak!! -
Rigtige præsensform (nutidsform) af verberne
ForumindlægHej folkens, jeg har aldrig rigtig været god til tysk og skal nu bruge noget hjælp til denne opgave. Opgaven lyder: -
2. Verdenskrig
ForumindlægEr der ikke en herinde der ved hvor mange sovjetiske dødsofre og tyske dødofre der var i krigen på østfronten?kan ikke finde tallene på nettet nogen steder.. Hjælp hurtigts muligt -
Konjunktioner
ForumindlægHej Jeg skal til tysk eksamen imorgen. Hvordan er det at man kan bruge konjunktioner, er faktisk meget dårlig til det. Er der nogen der vil være sød og forklare det kort... på forhånd Tak Malika -
eksamen
Forumindlæghva tror du at der vil blive lagt mest vægt på til en mundtlig eksamen i :Tysk?Fysik?
