Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17921 til 17940 af 158493
-
gennemsnit stx
ForumindlægHej hvad skal man gange gennemsnittet med hvis man direkte efter gymnasium læser videre? -
Fravær
ForumindlægHejsa, Bliver mit fravær nulstillet når jeg går fra grundforløb til hovedforløb (erhvervsuddannelse)? Håber nogen kan svare :) /Kasper -
Gymnasium i Lyngby og omegn?
ForumindlægHej! Jeg er en dreng i 9. klasse. Jeg er fagligt engageret og får høje karakterer. Jeg leder efter et gymnasium, som har højt fagligt niveau på hele linjen. Jeg bor i Lyngby og leder derfor efter et gymnasium i området. Dog er jeg ikke blot typen der ønsker højt fagligt niveau, da jeg lægger meg... -
medialisering
Forumindlæger der en der kan forklar begrebet Medialisering og spin. -
Dumpe et fag på hhx
ForumindlægHvis jeg dumper et fag som fx tysk til eksamen på hhx, hvad gør jeg så? Går de efter gennemsnittet af mine karakterer i alle fag og derved afgør om jeg består hhx eller skal jeg bestå alle fag? -
Trigonometri
ForumindlægHåber I kan hjælpe. :-) "Formuler sætningerne om cosinus- og sinusrelationerne samt arealformlerne for vilkårlige trekanter, og beskriv med dine egne ord beviserne for disse." Har rigtig svært ved det! -
hjælp haster
ForumindlægHvordan løses den ligning? 90=0,976*X^164,874 -
AREAL AF TREKANT
Forumindlægjeg skal bruge formlen for arealet af en trekant, den med sinus?? hurtigst muligt .tak!1 -
1/3 karakter
ForumindlægHej! Jeg fik 7 sidste år i skriftlig engelsk, og 8 i år. Den sidste år tæller 1/3... Hvordan regner man det ud??? Og hvordan regner jeg det sammen med resten af mine karakterer? -
Logaritme- og eksponentialfunktioner
ForumindlægHej Nogen som gider at at forklare (med venlige danske ord :)) denne sætning "Den aflede funktion af eksponentialfunktionen f(x)=ax(x er en potens til a).. er f'(x)=ax(x er en potens til a)*ln(a) forstår det bare ikke evt, giv et ekspempel tak :( fx f(x)=3*2x -
vektor!!!!1
Forumindlæghej, jeg er lige i gang med en opgave i matematik og jeg er helt lost. jeg har prøvet flere gange at udregne opgaven, men forsåtr det simpelthen ikke. Håber nogle kan hjælpeeee -
übertheory
ForumindlægDet er jo i teorien ganske ejendommeligt, at universet lader sig definere via matematik - vi opererer med formler der gennem n aksiomer danner en harmonisk, logisk struktur. Disse ”postulater” som umiddelbart forekommer ubevislige regnes for matematikkens byggeklodser og kun obskure sind tør stil... -
Idræt?
ForumindlægHvis nu man har idræt på C-Niveau på gymnasiet. Vil det så sige, at man kun har det i 1 år, eller alle 3 år, men bare på et lettere niveau? -Tak på forhånd! :) -
e^x = 4x
ForumindlægHvordan er det nu , man løser ligningen ex = 4x med håndkraft - ? På forhånd tak ! -
Integralregning - bevis areal
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at læse til matematik mundtlig årsprøve og der et specielt et spørgsmål som jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal svare på. Har ledt i mine matematik bøger, men der er ikke noget der fortæller det helt præcist :/ Håber der er nogen der kan hjælpe mig - er lidt i t... -
HJÆLP!!
ForumindlægHej, jeg har lige været op til Fysik i dag. Jeg trak transformation, som jeg egentlig ikke anede så meget om. Men fik et enkelt 4 tal for det. Jeg er skuffet over mig selv. Jeg plejer at få 10 til årskarakteren i fysik, men til selve eksamen har jeg fået et 4 tal. Kommer det til at betyde meget ... -
Karakter, skriftlig
ForumindlægHej, jeg tænkte på om nogen havde en anelse for hvor mange procent rigtigt man skal have for at opnå de forskellige karakter på HHX- Mat A eksamen skriftlig. F.eks. har jeg hørt at man skal have 91% minimum for at få 12 tal. Har også hørt at 10% af de 100% rigtige man kan få, gives ved forklari... -
Numerisk løsning til differentialligninger
ForumindlægHej , jeg skal til mundtlig matematik her om 7 timer , så har et spørgsmål, Hvad menes der med numerisk løsning når man snakker om differentialligninger ?? Det står som vejlende stikord nederst i min opgave, med kan ikke helt finde ud af at sætte ord på hvad det er ? -
Redegør for anvendelsen af Pythagoras’ formel
ForumindlægHejsa, jeg har et muntlig matematik spørgsmål som jeg skal op i: Redegør for anvendelsen af Pythagoras’ formel og beregninger med ensvinklede trekanter Har i nogle ideer på hvad jeg kan vise og snakke om her? Jeg ved hvordan man kan bruge formlen til at beregne en retvinklet trekant men ... -
Cosinus, Sinus og Tangens
ForumindlægVi skal lave en makker fremlæggelse i matematik om cosinus, sinus og tangens. Vi ved godt hvordan man benytter sig af formlerne men vi er i tvivl om hvad de faktisk udregner. Er der nogen der kan fortælle os hvad man bruger cosinus, sinus og tangens til at beregne?
