Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 17941 til 17960 af 25465
-
VSEPR og T-formede molekyler?
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål angående VSEPR modellen til at forudsige moelkylstrukturer, mere konkret i forbindelse med AX3E2 molekyler, fx ClF3. Hvorfor er molekylerne T-formede ? Så vidt jeg har forstået antager modellen at molekyler 'vælger' den form hvor lone-parrene af elektroner er i ... -
Hvordan fremlægges AT??? hurtig hjælp!
ForumindlægJeg skal til AT årsprøve i morgen (går i 2. g). Prøven foregår ligesom eksamen i 3.g. Men hvor meget af synopsen skal fremlægges?? skal man læse sin problemformulering, delkonklusioner og konklusion op? eller skal man bare gennemgå metode, sin teori og undersøgelse osv.? på forhånd tak for hjælpen. -
Karakter bestået eller dumpet
ForumindlægKære studieportalen jeg har et spørgsmål jeg søger end på pædagog uddannelsen en af deres krav er Dansk A skal være bestået både skriftlig og mundeligt jeg har fået 4 i mundligt dansk A men 00 i skriftlige betyder det at jeg er bestået eller dumpet håber at der nogen der kan forklar mig tak på f... -
binominalfordeling
ForumindlægHej Jeg har forsøgt at lave denne opgave med binominalfordeling, men det jeg har beregnet ser helt forkert ud. Jeg forstår ikke, når der står i formlen /r!(n-r)!. I forhold til (n-r)! skal jeg så gange (4-1)*(3-1)*(2-1)... eller? Tak på forhånd! -
Grammatikfejl
ForumindlægHej! Jeg er i færd med at lave en grammatikaflevering, hvor jeg skal finde én fejl i sætninger og beskrive, hvori den ligger. Jeg er i tvivl med følgende sætning: Unfortunately the woman hasn't had a work for three months God dag! :-) -
Medieetik
ForumindlægHeej!!! Jeg skal til eksamen og kan komme op i medieetik, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad medieetik er, er der nogle der kan hjælpe mig??? På forhånd Tak -
NORDIRLAND IDAG!:O
ForumindlægHmmm... Jeg sidder med en eksamen til Tirsdag - og er virkelig på bar bund med hensyn til hvordan irland <--> nordirland idag... nogen der er meget inde i hvordan med om de stadig kæmper mod hinanden eller bare noget med om hvor slemt det står til derover idag......... har læst en masse på ... -
analyse teksten: als die mauer fiel
Forumindlæghej folkens :) Er der nogen som har læst teksten Als die Mauer fiel, og har lavet en analyse af den?? håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd :) -
Hurtiglæsning & mindmap
ForumindlægHej folkens. Jeg ville gerne tage nogle kurser eller blive bedre til at læse, gerne med øget hastighed, så tiden med lektierne går hurtigere og man ikke skal tænke "hvad fanden er det lige jeg har læst?" efter 20 siders læsning. Det ville være kanon hvis nogen kendte noget, gerne meget ... -
gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg vil lige høre om hvor meget man skal tage i hver fag for at få et gennemsnit til 9,2 eller 9,4. Jeg går på HF nu, men tænker på hvis jeg tager 2 fag på b niveaue og en på A. Kan du så hjælpe mig med gennemsnit. Der er så noget andet på HF at alle fag vægter nogle fx kulturfags pakker væg... -
Fra aktiv til passiv
ForumindlægHej Allesammen. Er der en venlig sjæl, som ville hjælpe mig med denne opgave? 1. The writer would have written the book anyway 2. We have not agreed to this issue 3. The grandfather gave his children three presents each 4. Is she reading a novel right now? -
Plus brøk og minus brøk
Forumindlæghvad er 5/6 - 1/3 og 5/6+1/3 -
Georg Brandes
ForumindlægHalløjsa ;) Jeg har fået en lektie for til i morgen, som går ud på at jeg skal læse Georg Brandes "Hovedstrømninger i de 19de århundredes litteratur" Og så jeg skal lave en opgave til der lyder: Brandes opremser 6 forskellige litterære strømninger, hvilke? Og hvad siger han om Danmark ... -
SRP - Tiden nærmer sig (Biologi, Matematik)
ForumindlægNu har jeg efterhånden fundet ud af, at det ville være farligt at springe ud i Matematik, Datalogi, eftersom jeg ikke rigtig har haft nok datalogi til at det skulle kunne lade sig gøre. Derfor har jeg kommet frem til at vælge Biologi og Matematik, men alt det jeg har fundet indtil videre har kun ... -
HF til videregående uddannelser?!
ForumindlægEr det muligt at få et godt gennemsnit på HF? Nogen der har gode erfaringen med at tage en HF og derefter en lang videregående uddannelse? Nogen der har en mening om STX vs. HF? -
oversætte en kort sætning
ForumindlægKan man sige det her? Dansk: Juan har ligget og sovet i sin seng. Spansk: Juan ha estado y ha dormido en su cama. -
refearet rettelse
ForumindlægHej..kan i hjælpe med at finde grammatik fejl i den tekst....Jeg har prøvet alt hvad jeg kunne. refearetet skulle være skrevet i nutid. værsgo: Jimmy sr. asks Sharon what that is on television. ‘’Top of the Pops’’ said Sharon. He asks about the remote control when Sharon i... -
hvem kan hjælpe mig
ForumindlægA eller AN I have got ___ car He has got___old car james has got ____bike -
SRP - social ulighed i England, inspiration til indledning
ForumindlægHej. Jeg skriver SRP om emnet: social ulighed i England. Jeg mangler dog en form for afgrænsning - og inspiration - til min indledning. Har nogen i dette forum evt. ideer til en toneangivende sætning, eller eksempler på indledninger hertil? -
Ved du det?
ForumindlægHeej Kan man godt sige: He have to ? eller er det He has to ?
