Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17941 til 17960 af 70316
-
Parabel
ForumindlægHvordan finder jeg skæringspunkterne til denne parabel: y=x^2+10 ?? -
Eksamen i morgen - Lyd
ForumindlægJeg er så heldig at skulle op i morgen i et af de fag, jeg er dårligst til. Fysik. Jeg er elendig til formler og lignende. Jeg har trukket følgende oplæg: "Fremlæggelse: Lydbølger. Hørligt område. Decibelskala. Stikord til samtaledel: generelle egenskaber ved bølger. Forskellige bølgetyper... -
Udregning af årlig rente
ForumindlægHjælp! Bente har en anden konto, hvor startbeløbet var 1000 kr., den løb over 10 år og slutbeløbet 5000 kr. a) Indsæt de beløb, som du kender i den første formel for procentregning og udregn den årlige rente. Indsætning af kendte beløb: K = K0(1+r)n 5000 = 1000(1+r)10 Udregning af... -
en rettelse
Forumindlægjeg bliver rigtig glæd hvis der nogen der gider at rette en opgave..... Hus projekt Kommunen hedder lejre og der ca. 26.500 indbygger. Der er 21,2 km til Roskilde som er nærmeste større by og 52,8 km til Kbh. Borgmesteren er Flemming Jensen fra Venstre. Byrådet sammensat i forhold til pa... -
Selvstudie?
ForumindlægHej alle sammen... Jeg er 18 år og går i 3.g på HTX, og på trods af at der kun er et halvt år tilbage har jeg altså valgt og droppe ud.Jeg lider nemlig af sociofobi som i den seneste tid er blevet værre og værre. Jeg kan ganske enkelt ikke gå der længere og så er jeg oven i købet skide træt af sk... -
Kulstof-14
ForumindlægHej! Jeg er virkelig lost på den her opgave, jeg har nu siddet og kigget på den længe, og jeg håber nogen kan hjælpe :) Opgaveformuleringen lyder: Indholdet af kulstof-14 i atmosfæren udgør brøkdelen 1,2⋅10−12 af kulstofindholdet. 10 g kulstof med samme fordeling har en aktivitet... -
hjælp med log(x-1) - log (x) =-1
Forumindlægen der ka hjælpe med den her? log(x-1) - log (x) =-1 tak -
Forkert studieretning? Jobmuligheder
ForumindlægHej Iøjeblikket går jeg i 1.G på STX, og har gået her siden skolestart (August måned). Jeg har studieretningen: Mat A, Fy B & Kemi B. Denne studieretning har jeg valgt, da jeg meget gerne vil læse medicin eller noget lignende efter gymnasiel uddannelse. I det sociale aspekt er min klasse ... -
Jeg har virkelig brug for hjælp nu
ForumindlægHej Jeg er 18 år gammel. (blev 18 for en måned siden) Jeg er endt op i en meget dårlig situation. Jeg går på 2G i en lille HTX skole (mindre end 200 elever og cirka 13 lærer i alt Jeg bliver mobbet dagligt af min klasse. Jeg bliver mobbet på en meget racistisk måde og da det er en lille klass... -
Initialhastighed
ForumindlægVi betragter reaktionen mellem A og B. For at undersøge, hvordan reaktionshastigheden afhænger af de aktuelle koncentrationer, gennemføres fem forsøg. I hvert forsøg bestemmes initialhastigheden [A]/M [B]/M v(M/s) 0,04 0,04 6,18*10^-6 0,02... -
Spørgsmål vedr. kvote-2 fagsnit til psykologistudiet
ForumindlægHej SP! Jeg har tænkt mig at gå målrettet efter at komme ind gennem "kvote 2-nåleøjet" til psykologi på AAU næste år. Derfor har jeg tre spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Det ville være en kæmpe hjælp! #1 Da de adgangsgivende fag på AAU til psykologi er: - Dansk A - Engels... -
Historieopgave
ForumindlægJeg skal til at skrive historieopgave, og emnet er næsten frit. Selvfølgelig er der alle de sædvanlige emner, men jeg tænkte om nogen har nogen anderledes ideer? Ligesom den med Bayeux-tæppet en foreslog. Jeg har tænkt på noget med de første mennesker på jorden....meeen....det skal jo være histor... -
kemi studentereksamen
ForumindlægJeg skal op i kemi (mellemniveau) fredag og ikke har nået at fået læst/forstået særlig meget, da jeg har 3 eksamener indenfor 8 dage og derfor så har måttet prioritere! derfor ville jeg høre om der var nogen som har været oppe i kemi der kunne fortælle om det er muligt at nå at forberede sig &quo... -
Schürholz apparat
ForumindlægHejsa..Er der nogle der ligger inde med en sådan rapport med tilhørende målinger. Jeg er desværre i den situation at jeg ikke kan finde mine noteringer af cylinderens masse og omkreds :(Efter hvad jeg umiddelbart kan huske har den vel en diamter på omkring 8 cm. hvilket giver en omkreds på omkrin... -
henfaldsskema for 90/39Y..
Forumindlæg.. det er hvad der staar vi skal lave. men hvordan ved man om den er beta-, gamma-, elller alfa-radioaktivt?ps. der burde vaere et forum der hed naturfag.. -
røntgenspektrum
Forumindlægjeg har optaget et spektrum af røntgenstråling og kender bølgelængden for de to alfa og beta-toppe, så dermed burde jeg beregne via Bragg ligningen beregne gitteradstandend som er gitterafstanden i et saltkrystal (NaCl).mit problem er bare: 1) hvilken vinkel skal jeg bruge?2) jeg har to toppe i m... -
den kemiske forklaring på global opvarmning?
Forumindlæghej, jeg har fået en opgave, og jeg skal finde ud af hvad den kemiske forklaring på global opvarmning er ? er der nogen der kan hjælpe mig lidt? -
matematikprojekt
ForumindlægHvordan skriver man en matematik projektopgave? -
fysikeksperter hjælp!!
Forumindlæghvad er fluorescens? -
plexiglas
Forumindlægbrydningsindekset for plexiglas
