Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 17961 til 17980 af 75430
-
Rettelse
ForumindlægHelloJeg er mildest talt, ufattelig dårlig til tysk! Derfor vil det glæde mig utrolig meget, hvis nogen kunne læse det her igennem og rette for fejl!Die Hauptperson ist eine junge Frau, der reist zu Arbeit jeden Tag. Jeden Tag sie viel zu tun hat. Nach einem Jahre hat sie (fået nok)....?So sie be... -
Talrække!
ForumindlægNogen der kan sige hvad næste tal i talrækken er? 4 6 16 8 36 10 ? 5 9 7 25 9 49 ? -
Oversættelse af 10 ord
ForumindlægHej Jeg har fået 10 ord som jeg meget gerne skulle have oversat. De skal oversættes fra latin til dansk og det har noget med fisk at gøre. Håber der er nogen som er klogere end mig. (1) - operculum (gill dække), (2) - lateral line, (3) - dorsale fin, (4) - adipose fin, (5) - caudale stilk, (6) -... -
HHX eller HTX?
ForumindlægHej!Jeg er folkeskoleelev, og er kommet meget i tvivl om hvilken af de 2 ovenstående ungdomsuddannelser jeg skal vælge. Derfor vil jeg spørge om i kan se hvilken mine evner passer bedst til. Det skal siges at jeg interesserer mig meget for økonomi, og derfor er HHX den jeg hælder mest til. Men je... -
(DisRus) Bestem personnummer for kvinder født efter 31. december 1899 og inden 1. januar 2012
ForumindlægHej alle sammen. Nogen som kan fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge til at løse denne opgave? eller komme med nogle hints? Et dansk personnummer består som bekendt af ti tal, hvoraf de første seks er personens fødselsdato, og de resterende fire er vilkårlige tal fra 0 til 9, såled... -
Statistik - hvor mange/hvem cykler?
ForumindlægHejsa, I forbindelse med mit projekt, har jeg brug for nogle statistikker omkring cykling. Det er muligt at jeg ikke kan finde ud af at bruge dst.dk, men kan simpelthen ikke finde nogle relevante statistikker - hverken der eller på google:S - kan det virkelig passe??? Jeg har brug for at vi... -
Hvad skal jeg lave?
ForumindlægHey jeg er flyttet til dk for 9 år siden og det er gået rigtigt godt med det danske, men det har taget meget af energien, derfor er jeg lidt bagud... jeg har afsluttet hhx sidste år og har holdt sabbat år. Men har et kæmpe problem, jeg ved ikke hvad jeg skal gå igang med... ville blive glad for h... -
OVERSÆTTELSE!
ForumindlægJeg er i tvivl om en enkelt sætning til min opgave - i morgen. Den danske sætning lyder: Hr. Nielsen forstår, at man må have en smule ynde for at danse La bamba. Mit forslag: 9. Señor Nielsen comprende, que se tiene que tener un poco elegancia por bailar la bamba. Skal man bruge tener que ell... -
Fsa, eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i dansk d. 9 juni. Nogle af disse forfattere er skrevet på opgivelsen: Johannes Møllehave Karen Blixen Tove Ditlevsen St. St Blicher Poul Poulsen Jørgen Nielsen Harald Herdal osv .. Kan nogle af jer hjælpe mig med at karrakterisere disse forfattere? Nogle af dem? For je... -
Hvad skal man skrive til analyse af sin tekst, med 24 timers forberedelse i tysk? eEr virkelig på bar bund her.
ForumindlægHerunder har jeg samlet, hvad der står i UVM´s vejledning: "1) Præsentation på tysk af et ukendt, ubearbejdet tysksproget tekstmateriale af et omfang på ca. 6 normalsider med inddragelse af et af vores emner. Præsentationen efterfølges af en uddybende samtale på tysk. Tekstmaterialet udleve... -
Novelle analyse - psykologi, arghh
ForumindlægHalløj derude. jeg er småt i gang med min dansk aflevering , som hedder "Fedt" og er skrevet af Vibeke Marx. Nogle herinde der ligger inde med en rimelig novelle analyse hvor der muligvis ingår lidt psykologi i . Min lærer har bedt os om at fører nogle psykologiske begreber ind i v... -
Nervøs over glemte kildehenvisninger
ForumindlægHej, jeg har lige taget Terminsprøven i dansk skriftlig fremstilling i 9. Desværre lagde jeg mærke til at jeg glemte at angive mine kilder til sidst på siden. Jeg informerede min lærer om det med det samme, men fik ikke muligheden for at rette det. Jeg er ekstremt nervøs for at jeg kommer til at ... -
hvad er problematikker? "Se nærmere på temaet" opgaver (Hjæææælp)
ForumindlægHej. I dansk skal vi læse bogen "Hitman" Jeg har læst til kapitel 9 og har fået følgene spørgsmålene: -Find eksempler på nogle af bogens grundlæggende problematikker i de kapitler, I lige har læst. -Der bliver også brugt eksempler fra det virkelige liv til at understrege problematik... -
Euklids elementer - aksiomerne
ForumindlægEuklid har i sine Elementer skrevet 5 aksiomer. Det står i hvert fald i den originale danske oversættelse af Thyra Eibe. Men i bogen Q.E.D., der redegører og analyserer Euklids elementer bliver er der omtalt at Euklid har skrevet hele 9 aksiomer. Er der tilfældigvis en klog person med oldmatemati... -
Bøger til diverse HD fag sælges billigt!!!!
ForumindlægDansk Privatret 16. udg. : 100,- Lovsamling i Erhvervsret 2011 : 75,- Understanding Strategic Management (Henry) : 150,- Managerial Economics; 6. edition : 150,- Fundamentals of Corporate Finance 79;th edition (Brealey, Myers, Marcus) : 150 Multinational Financial Management (SHAPIRO, 9... -
Please hjælp!!
ForumindlægHej alle ^_^ Jeg har faktisk lige bruge for jeres til en dansk aflevering, og er lidt lost! Opgaven lyder: Skriv en diskuterende artikel om ungdomsuddannelser og stress. Som en central del af din artikel skal du gøre rede for synspunkterne i Min generation har angst (tekst 8) og karakteriser... -
Please hjælp!!!
ForumindlægHej alle ^_^ Jeg har faktisk lige bruge for jeres til en dansk aflevering, og er lidt lost! Opgaven lyder: Skriv en diskuterende artikel om ungdomsuddannelser og stress. Som en central del af din artikel skal du gøre rede for synspunkterne i Min generation har angst (tekst 8) og karakteriser... -
Tyske_Notater..? JA tak ...please hjælp...
ForumindlægJeg tænkte om nogen havde notater til disse: Fra bogen REISE TOD TRÄUME. 1) Arno Surminski: VOM RIO SAN JUAN. 2) Milena Moser: MEIN ZWEITER MORD. 3) Franz Hohler: INFORMATION. 4) Erich Fried: ZUKUNFT? (digt)dE HER ER IKKE FRA DEN FØLGENDE BOG:5) P. Bichsel: DER ERFINDER.6) W. Borchert: DAS BROT.7... -
Lektiehjælp m.m. tilbydes
ForumindlægHej alle :) Jeg er en 19-årig pige, der får min studenterhue her til sommer. I den anledning vil jeg meget gerne tilbyde min lektiehjælp i dansk, engelsk, samfundsfag, biologi, fransk og historie - eventuelt vil jeg også gerne hjælpe med at lave afleveringer - større (SRO, dansk/historie osv.) el... -
det er svært
Forumindlæghej jeg kan ikke fide ud af en opgave husk at lave overslag 405 : 9 252: 7 1074: 3
