Dansk

hvad er problematikker? "Se nærmere på temaet" opgaver (Hjæææælp)

26. oktober 2020 af MasterCae - Niveau: 7. klasse

Hej.

I dansk skal vi læse bogen "Hitman"

Jeg har læst til kapitel 9 og har fået følgene spørgsmålene:

-Find eksempler på nogle af bogens grundlæggende problematikker i de kapitler, I lige har læst.

-Der bliver også brugt eksempler fra det virkelige liv til at understrege problematikkerne.Find eksempler på det, og diskuter, hvordan det er med til at understrege bogens overordnede tema.

1. Hvad betyder problematikker?

2. Hvad menes der med "find eksempler fra det virkelige liv til at understrege problematikkerne"?

Taaak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. oktober 2020 af Stygotius

For det første:  Ordet "problematik" betyder ikke det samme som "problem"    -selv om nogle tror at det er et fint ord for det samme. Det er det ikke.

En problematik er et kompleks af problemer, dvs. en sammenhængende mængde af problemer af samme eller lignende art. At sige problematik når man mener problemer er vulgært og tegn på en skabagtig skrivestil.

At "finde eksempler på problemer i bogen og vise vordan de understreger bogens overordnede tema", betyder at I skal prøve at vise at disse problemer har noget tilfælles,altså at der er nogle fællestræk ved dem, f.eks.at det er den samme slags mennesker eller de samme situationer eller de samme årsager som er skyld i problemerne eller som disse går ud over.


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. oktober 2020 af Blithe

Har ikke læst bogen, men problematikker er nogle problemer som kommer til udtryk i de kapitler du har læst.

F.eks. hvis der fremføres en kritik af staten, hvor nogen bliver svigtet.

Så skal du i 2'eren trække tråde til virkeligheden. Svigter staten i virkeligheden? Ja? På hvilke punkter opleves der svigt af staten i virkeligheden og så sammenlign med bogen. 

Som sagt har jeg ikke læst bogen, så mine eksempler er ikke konkrete ift. bogen.


Skriv et svar til: hvad er problematikker? "Se nærmere på temaet" opgaver (Hjæææælp)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.