Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 17961 til 17980 af 48309
-
Paradisæblerne
ForumindlægHar lige læst Paradisæblerne af Martin A. Hansen. Fantastisk historie, men kan ikke rigtig sige noget begavet om den - hvis nogen har læst den, og evt. analyseret den, vil jeg meget gerne høre mere.Mvh, hund -
Oversæt en sætning til engelsk
ForumindlægHåber der en af jer herinde som kan hjælpe mig med at oversætte en sætning til engelsk; "Svigermoren har gennem hele historien været negativ overfor jegfortælleren, men til sidst viser det sig, at hun også engang har haft alkoholproblemer." Tak på forhånd! -
SNYD !!
ForumindlægHvad er "straffen" hvis lærerne opdager at man har snydt ... og der tales ikke om snyd i hele opgaven, men nogle steder hvor man har hentet inspiration fra studienet/studieportalen ?? .. Kan man blive smidt ud, hvis man har skrevet af fra nettet i sin Dansk-historie-opgave.. ?? -
Kilde kritik?!
ForumindlægHej.. Jeg skal til at skrive i da/hi opgave. Og jeg er ikke helt sikker på, hvad kilde kritik inden for historie delen går ud på. Jeg ved, at hvis man har en tekst (kilde), så skal man lave kilde kritikken. Men hvilke spørgsmål er det lige helt ... -
stx eller htx?
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse og er særligt god til matematik, biologi og fransk samt dansk.. Jeg er ikke så vild med fysik, historie og samfundsfag.. Er det så bedst at jeg vælger STX eller HTX? Tak -
vedr. SRP - samfundsfag & matematik
Forumindlæghej alle sammen :-) nu nærmer SRP tiden sig jo, hastigt og alle skal vælge emne! men er der nogle som engang har skrevet SRP i matematik og samfundsfag, som har en god idé til nogle emner man kunne vælge? eller evt. dansk og historie? (skulle vist være ret let) Håber virkelig på lidt hjælp! -
En tanke.
ForumindlægI 2.g vil jeg kun få 2 eksamener, fordi jeg vælger 5 højniveausfag. Jeg har tænkt mig at afslutte tysk på b-niveau. Ville jeg på nogen måde kunne få lov til at få en ekstra eksamen? Her tænker jeg på at skrive skriftlig tysk med tredje g'erne. Jeg vil stadig blot afslutte tysk mundtlig på b-n... -
Tag et fag om.
ForumindlægHej jeg vil høre om det er mulig at tag et fag om, som man har bestået, for da jeg tog en fuld HF, fik jeg 00 i mundtlig og 4 i skriftlig i faget dansk A. og der var jeg ret skuffet over min mundtlig eksamen, da jeg gik ned midt i eksamen og kunne ikke rigtige sige noget, og derfor fik et fortjen... -
Gennemsnit
ForumindlægOkay. Jeg er så heldig at få 12 både skriftligt og mundtligt i et fag i årskarakterer. De tæller begge 0,75 Skal op til eksamen i det fag, hvor karakteren tæller 1,5 I tilfælde af, at jeg får -3 .. Er jeg så stadig bestået? Og vil det fx have indflydelse på, at jeg har -3 i eksamens karakter og 1... -
Ny reform - Årskarakter --> Eksamenskarakter
ForumindlægMit gymnasium har (fejlagtigt?) skrevet på hjemmesiden, at årskarakterer overføres til eksamenskarakter på den ny gymnasiereform, såfremt man ikke er indstillet til eksamen i det respektive fag. Er dette rigtigt? Såvidt jeg ved, skal årskarakteren ikke overføres til kolonnen med eksamenskarakter. -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man godt til selve old. eksiminationen medbringe sin hjemmelavede/computerlavede notater med? Jeg kører den gamle reform. PS. hvor lang tid varer en old eksamen? Håber på respons På forhånd tak! -
Snyd
ForumindlægHej hvis man har set på nettet hvordan man fx løser en opgave vil det blive betragtet som snyd hvis man bruger den samme fremgangsmåde hvor man indsætter bare andre tal? Til eksamen fx jeg bruger den samme fremgangsmåde fra nettet til at løse fx en ligningsystem vil det blive betragtet som snyd? -
Samf som selvstudie. tager man hensyn?
ForumindlægHej Jeg skal i næste uge op til samfundsfag C niveau. Tager man højde for at man er selvstuderende til eksamen? Ved censor godt at man er selvstuderende? Jeg har virkelig læst meget. Alt pensum er læst. Men jeg er stadig nervøs :/ Nogen med erfaring? -
Analyse af kortfilm
ForumindlægHej. Jeg har trukket kortfilm ( 9 kl. afgangs eksame) jeg har endnu ikke valgt en film, og ville derfor både spørge om i kendte nogle kortfilm? Og om nogle af jer havde en analyse model af en eller flere kortfilm? Jeg er klar over at der findes flere af disse spørgsmål på studieportalen, men ... -
Ideér til emner / fagkombinationer
ForumindlægI dette indlæg kan der vendes ideer til problemstillinger inden for forskellige fagkombinationer. F.eks. Matematik-Fysik: - Mekanik (Bevægelsesanalyse) - Signalbehandling - Bobler (http://fys.dk/perspektiv/per/ma/05ma/haefte/6_bobler.html) Matematik-Biologi: - Biostatistik (Biologiske fors... -
rettelse af oversættelse....!!!
Forumindlæghejsa, har lige skrevet en oversættelse, ville være enormt glad hvis nogen ville kigge den igennem for grove fejl:)All history books are about men and men’s decisions, however the half world have always been women.How did they live, what did they do, which thoughts did they have, what did they th... -
Spørgsmål til Filosofi (Ba) og HF-enkeltfag med henblik på adgangskravene
ForumindlægJeg er muligvis i en værre kattepine pt. angående adgangskravene for Filosofi Bachelor. Det ligger sådan at jeg er færdig på HTX til sommer, og skal derefter bruge et år på at arbejde (og læse fag op), hvorefter jeg forventer at fortsætte på Århus Universitet med at læse filosofi. Og jeg har eft... -
Hjællpppp.. dumper stx
ForumindlægHey alle Oh nej, jeg er i dilemma. Har nu et snit på 5,0 og har en eksam tilb.... Er der nogen der vide om jeg kan risikrer at dumpe stx?? Jeg sidder netop og overvejer at droppe den sidste eksam og starte 3.g om.. mvh Mino -
Essay "Undskyld ventetiden"
ForumindlægHej alle, Jeg går i 8. klasse og skal skrive et essay for første gang. Jeg er gået lidt i gang, men jeg er ikke sikker på, om det er en god start og om det overhovede er et essay. Jeg håber, at der er nogle der vil hjælpe. Her komme den så: Jeg kigger på mit armbåndsur. Der er 20 minutter til, ... -
Haster! vikinger
ForumindlægJeg håber virkelig, der er nogen der kan hjælpe.. Jeg har læst en beretning, som er skrevet af et af delegationsmedlemmerne, Ibn Fadlan, der har mødt en gruppe danske vikinger. Det er fra år 921, han beskriver vikinger for ulækre som ikke vasker sig efter sædudtømning. De skrives at de er som vi...
