Søgning på: engelsk brev. Resultater: 17981 til 18000 af 25907
-
Aktionspotentiale
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har fundet ud af at aktionspotentialet opstår efter man har overskredet tærskelsværdien (har jeg ret?), så mit spørgsmål er om jeg har forstået dette helt rigtigt: Når Acetylcholin binder sig til en fremmed receptorer, vil Na+ strømmer ind --> stiger membranpotent... -
download wikipedia
Forumindlægheej alle. Nogle der ved hvordan man downloader wikipedia? vi fik afvide at det var godt at have til de skriftlige eksamer, nemlig . Eller evt. et andet godt encyclopedia? -
3. sprog som adgangskrav
ForumindlægHej! Jeg vil gerne starte på syddansk til næste sommer og skal bruge et 3. sprog. Jeg vil helst have fransk, da jeg har haft det i forvejen. Men det er åbenbart svært at få, da jeg har brug for det på på A-niveau. Jeg tænker tysk eller spansk. Spansk har jeg snuset lidt til, men synes udtalen ... -
Much eller many?
ForumindlægHvordan ved man om det er much eller many i en sætning? -
kvadratsætning !
ForumindlægHej. Jeg er ved at repetere noget matematik for skal op til skriftlig matematik i morgen. Har læst at der bl.a. forventes at eksaminanderne skal kunne anvende kvadratsætningerne og reducere udtryk. Er der nogen herinde som kan komme med et eksempel på en kvadratsætning? Jeg kan slet ikke huske... -
korrekt form
ForumindlægIndsæt den korrekte form (adjektiv/adverbium) af ordet I parentes: 1.The young man shouted …. at the policeman (angry) 2.He stumbled …. towards the door (blind) 3.He bought a …. expensive car (real) 4.My uncle had worked awfully …. his whole life (hard) 5.His first novel was not a ….. success (co... -
Forklaring på førnutid
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål Det omhandler en korrekt opbygning af en sætning med brug af "has been". Sætning der skal oversættes: "min far er blevet syg, og han er først klar senere" Mine 4 bud: " my father has been sich, and he is first ready later" "My farve... -
krisen i Mellemøsten?
ForumindlægJeg sidder og læser til historie eksamen, og sidder lige i øjeblikket med emnet mellemøsten. Jeg vil gerne kunne fortælle lidt om hvad der sker i mellemøsten for tiden, men har ikke fulgt med i nyheder og kan ikke rigtig finde noget på nettet. Er der nogen der kort kan informere mig om dette, ell... -
Æneiden
ForumindlægHej, Er der nogle der ligger inde med nogle noter til 2. sang i Æneiden? :) -
Genopfriskning af matematik.
ForumindlægJeg skal starte på HF efter sommerferien. Men jeg har problemer med matematik, jeg kan intet huske. Jeg kan ikke huske hvordan man dividere, areal, rumfang, regnestykker med x og ( ). Så hvis i kunne komme med nogle nemme metoder ville jeg være meget taknemlig :)) -
Er det muligt?..
ForumindlægHej. Jeg er en pige som har svært med matematik så vil derfor spørge jer, om det er muligt at gå fra karakterer 02- til 10 tal på et år hvis jeg arbejder på det. Kom gerne med gode råd, opgaver osv :-) -
Er mine sætninger korrekt oversat?
ForumindlægEr mine sætninger korrekt oversat fra tysk til dansk? Wohin gehst du, wohin? = Hvor skal du hen, hvor? Ich geh mit mir von Ost nach Süd = Jeg skal fra øst til syd Wohin gehst du, wohin? = Hvor skal du hen, hvor? Ich geh mit mir von Süd nach West = Jeg skal fra syd til vest Wohin gehst d... -
kan ikke tegne funktion??
Forumindlæghar funktionen y=9,4*sin(0,26*6+0,99)+17 som jeg ikke kan tegne i geogebra!? hvorfor kan jeg mon ikke det!!! -
at forbedre fag = højere gennemsnit?
Forumindlæghej! hvis jeg ønsker at forbedre de karakterer som jeg har fået i nogle fag fra gymnasiet - hvordan vil dette ændre mit gennemsnit? jeg er udemærket klar over at man IKKE kan ændre sit gennemsnit - men man kan jo godt forbedre karaktererne. og når karaktererne bliver forbedre så ænder gennemsnit... -
SRO - frit slag på alle hylder ?
ForumindlægHej Når man skal til at skrive sin SRO i 2. g, må man så selv bestemme, hvad man vil skrive om eller er der et emne som alle skal skrive om ? -
Noteteknik
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder som mange andre og læser til studentereksamen, og er færdig om 2 uger. Men jeg ønsker at høre jer: Hvordan er jeres noteteknik? For når jeg skriver noter, så kommer jeg meget til at skrive af, fordi jeg ikke lige kan finde den bedste formulering... -
Hvordan finder man en diagonals længde
Forumindlæghvordan finder man en diagonals længde (i en rektanglet firkant), hvis det eneste man ved er at rektanglet er 4 tommer stort? -
hjælp til eksamen...
Forumindlæghej jeg vil gerne spørge om jeres holdning til at få hjælp ude fra. I mange fag får man 24 timer til at udarbejde en synopsis om det emne man har trukket dagen i forvejen. men synes I det er okay at få hjælp i fx. tysk hvis man kender en der bare kan det shit? for en af mine venner fik 12 i bi... -
Hvornår får vi skriftlige karaktere?
ForumindlægJeg har søgt lidt på det, men synes der kommer lidt forskellige svar... er der nogen der ved hvornår de skriflig karaktere offentliggøres, altså for alm. gym. -
Uddanelse
ForumindlægJeg vil gerne lave noget inde for medicin. Kan det så godt passe at man skal først skal i :9. klasse --> 10. klasse --> HTX/STX/HF --> Universitet (Aarhus, SDU, KU)? Og hvad er forskellen på: HTX/STX/HF?
