Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 17981 til 18000 af 170164
-
Hjælp til første samf opgave
ForumindlægHey :) Har samf på A niveau i 1g og har aldrig skrevet en opgave før.. Min problem formulering lyder således; Undersøg hvilke argumenter der er for hhv. en afskaffelse/kraftig reducering af efterlønsretten og en opretholdelse af den nuværende efterlønsordning. Besvarelsen skal tage udgangspunkt... -
Mundtlig engelsk - folkeskolen
ForumindlægHvordan foregår en mundtlig eksamen i engelsk efter 9. kl. ? Jeg har forstået det således, at jeg skal gennemgå, den tekst jeg selv har valgt i ca. 5 minutter. Derefter søger vores lærer til et eller andet i det opgivne pensum. Er det korrekt ? Skal jeg ikke læse en fremmed tekst op ? -
metoder og retninger
ForumindlægHej :) er der nogen der ved hvilke metoder og retninger man skal kunne indenfor psykologi til eksamen på c niveau? -
eksponentialfunktion
ForumindlægHej, Nogen der ved hvordan jeg laver c og d? Forstår ikke hvilken formel jeg skal bruge. Hvordan finder jeg frem til det? År: 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 3,6 5,9 7,8 12,6 17,2 25,7 37,9 :Omsætning i mio. kr... -
Sød opgave om metrisk rum.
Forumindlæg(a) Jeg er nået frem til at sige, at μ(x,x0) > 10. Dette må vel betyde, at de første ti element af x er samme samme som de første ti element af nulfølgen. For den n. element af x vil være forskelligt fra nulfølgen for alle n≥11. Er det korrekt? Er der en bedre måde at forklare det på? ... -
Return for Medical School
ForumindlægHej folkens! Jeg regner med at blive læge, men i USA kan man dette ved at eksempelvis først tage en Bachlor's degree i chemistry, og derefter søge ind på medical school (der nogenlunde svarer til en Master's degree i medicin herhjemme). Jeg selv regner med at læse en major i chemistry i U... -
Gymnasie hjælp
ForumindlægHej folks, jeg undrede mig lige over nogen spørgsmål angående gymnasiet. Jeg ville spørge, om man skal til 3 eksaminer gennem sin tid i gymnasiet eller er det 2 terminsprøver og 1 eksamen? Mange tak :) -
Sort studenterhue
ForumindlægHejsa... Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Ved godt, at alle kan bestille den osv. men der er jo tradition for noget med 3 fag på højt niveau? Vil i denne sammenhæng høre, om man (efter traditionen) plejer at være ligeglad med, hvilke A-niveau fag det er? Har selv 3 valgfrie fa... -
Benzen i Hydraulisk frakturering
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med mit afsluttende Naturfagsprojek som handler om hydraulisk frakturerings påvirkning af drikkevandet og selve grundvandet. Et af vores spørgsmål lyder på hvordan det påvirker mennesket at drikke forurene vand, som er blevet forurene af frakturering. Benzen er en af de ke... -
Studere på universitet i udlandet? Hvordan, hvorledes, hvorfor?
ForumindlægHeysa studerende! Når jeg er teknisk student om små 2 år, så har jeg naturligvis tænkt mig at læse videre. Regner med at skulle studere noget naturvidenskab og ende ud som forsker, navnligt i fysik (atomfysik og lignende) eller matematik, men har ikke lagt mig helt fast endnu. I den forbindelse... -
Ha-jur. brugte bøger
Forumindlæghej ... jeg har Ha-jur brugte bøger som jeg gerne vil sælge billigt. ring 23398391 -
en der gider at kigge her?
Forumindlægnogen der lige gider at rette det her lille stykke engelsk tekst jeg har skrevet?? We can all agree that obesity is becoming a very big problem world wide. It starts when they are children, if their parents don’t teach them how to get some exercise or how to eat right. In the 60’s, where there... -
Forkort brøken
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til skriftlig eksamen, og har brug for hjælp til denne: Det er opgave 1.018 i vejledende eksamensopgaver 2006: Forkort brøken (a^2-6a+9)/(a^2-9) Jeg kender godt resultatet, men kan ikke gennemskue fremgangsmåden. Nogen der kan hjælpe? -
Regler vedr. HF
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg droppede for nogle år siden ud af 3.g. pga. nogle personlige problemer, men har nu valgt at læse op igen på VUC. Da jeg allerede har en del afsluttede eksaminer fra stx, går jeg på HF enkeltfag. Jeg er nu kommet i tvivl om de gældende regler omkring "Bonus A reglern... -
Hjælp til at vælge!
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal i 9'ende klasse efter sommerferien, og re derfor begyndt at tænke over valg af gymnasium og sådan, da der jo ikke er så lang tid til. Jeg er bare så meget i tvivl, om hvad jeg vil. Jeg har længe tænkt at jeg vil på HHX, men er begyndt at komme lidt i tvivl. Jeg elsker da... -
Historie Adgangskrav
ForumindlægHej alle sammen. Efter et år på Jura som ikke var min kop the sidder jeg i den situation at jeg rigtig gerne vil Læse historie. Problemet ligger dog i at jeg for alt i verden undgik Tysk på HF, da jeg i min folkeskole tid kun havde dårlig erfaring med det host* møg sporg ;) Nu... -
hvorfor overhovedet læse!?!
ForumindlægPå mandag den 13. slutter gymnasiet difinitivt for mig, efter 4 mundtlige og 3 skriftlige eksamnier...Efter en hård måned med utallige gennemlæste sider, er jeg endelig nået til min sidste eksamen, som er dansk...Først stod den på matematik, derefter Historie, så Erhvervsøkonomi og nu så dansk...... -
Kan man bede om prøve i engelsk? opfølgning
ForumindlægJeg har lavet en tråd før hvor jeg forklarede at det jeg altid har udmærket mig mest indenfor, og brændt mest for, har været engelsk og specifikt mundtligt engelsk. Har fået 13 i mundtlig engelsk eksamen, bestod cambridge prøven med 96 % rigtige og fik 10 i årskarakter i 2.g hvilket jeg var utilf... -
Hvad skal jeg gøre??? hasterrr
ForumindlægHej SP :)) Jeg er 1.g'er og har studieretningen Global Culture med Engelsk A og Samfundsfag A. Lige nu har jeg 4 A fag. Dansk, historie, engelsk og samfundsfag. Udover det har jeg fransk fortsætter B, fordi jeg har haft fransk i 3 år i folkeskolen. Da det er mit yndlingsfag og et fag jeg føl... -
DIo - korruption i LIberia
ForumindlægJeg sidder og skal op i DIO i morgen (det internationale område), hvor jeg skal vurdere hvorvidt LIberia har været tabere eller vidnere af globalisering. Jeg er kommet frem til de i hvert fald er tabre efter 1885 hvor de europæiske stormagter koloniserede stort set hele afrika. MIt spørgsmål er s...
