Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18001 til 18020 af 156873
-
Terminsprøve 2009
ForumindlægJeg har søgt efter, hvilken opgave der lå til grund for skriftlig eksamen i engelsk 2008 på hhx, men uden resultat. Er der nogen der kan hjælpe? -
Fra STX til IB
ForumindlægHej Går på STX 1g, med Engelsk A, Samfundsfag A, Matematik B. Jeg har tænkt lidt over at skifte til IB her efter sommerferien. Men jeg ved ikke om det ville være for svært at starte på 1ste år, uden at have haft en Pre-IB. I Engelsk fik jeg 7 mundlig - 10 skriftlig til eksamen i folkesko... -
Dumpe i gennemsnittet
ForumindlægHej.. Jeg bliver student her iår.. Jeg blev lige i tvivl om hvornår det er man dumper helt, og ikke får sin hue.. Er det hvis man dumper eksame gennemsnittet eller er det HELE snittet? dvs. årskarakter + eksamens -
HJÆLP
ForumindlægHej, er der nogle som gerne vil hjælpe med denne opgave? -
hjælp
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave -
Magentisme
ForumindlægHej er der en som kan hjelpe mig med denne opgave? -
Matematik
ForumindlægStørrelsen af hele byen Fredericia er 15 km2. Vis at Fredericias bykerne udgør ca. 9% af hele Fredericia. Når Fredericias bykernes areal er 7km2 i areal -
Point for forkerte resultater men rigtige formler og udregninger dog med forkerte tal
ForumindlægHej ,jeg var til matematik c skriftlig eksamen idag, jeg fik lavet hele sættet og var rigtig sikker på mig selv - dog indtil jeg kom hjem og opdagede at jeg ved opgave 2: ved lineære funktioner, kom til at bytte rundt på x2 og y2. Dermed fik jeg forkerte resultater i alle 3 delspørgsmål. Er... -
studentereksamen 2007
ForumindlægEr der nogen der har opgavesættet fra studentereksamen 2007, eller kan huske hvilken tekst der skulle skrives en stil ud fra? (Den nye ordning, hvor der er to opgaver at vælge imellem - en enkelt tekst eller flere tekster) hilsen mette -
Hvordan skriver man en diskussion?
ForumindlægJeg skal lave en opgave, hvor jeg skal diskutere med udgangspunkt i et bilag omkring digitalt demokrati, hvilke forlemper og ulemper der er, men jeg forstår ikke på hvilken måde, jeg skal skrive en diskussion? For jeg ved ikke hvordan man gør, og hvordan man skal stille det op? Nogen der kan hjæ... -
Er dette eksamenssnyd?
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil bare af nysgerrighed stille et spørgsmål. Hvis man til en skiftlig eksamen på gymnasiet, går på internettet og chatter med en person om noget, som IKKE har noget med fx selve eksamens opgaver(ne) af gøre, hvad er konsekvenserne så? Bliver man smidt ud? skal man gå om? el... -
Meget nervøs for termin i problemregning. Gode råd?
ForumindlægHej Jeg skal op i problemregning snart (jeg går i 8.) Jeg er meget nervøs, da jeg ikke er særlig god til det. Færdighedsregning er jeg bedre til. Men er der nogen der har gode råd til mig? og vigtigst af alt: hvad skal jeg især lægge mærke til, ved problemregning? Hvad skal jeg have øvet mig på?M... -
integralregning
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=ex+4x+4. Grafen for funktionen afgrænser sammen med linjerne med ligningerne x=2, x=3 og y=5, et område, der har et areal. Hvad er størrelsen af dette areal? jeg har ingen ide om hvordan jeg finder størrelsen af arealet, og kan heller ikke finde noget på google... -
hurtigt hjælp søges!
ForumindlægHEJ!er der ikke nogen som kan hjælpe mig hurtigt med denne her opgave!i OPgave 1 kan jeg ikke finde længden af siden AB.og i opgave 3 kan jeg ikke finde parameterfremstillingen for linien l.er der nogen som kan hjælpe mig med det!http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-7-M... -
Diffusionl
ForumindlægHvordan kan jeg regne (uændret rumfang), når jeg kun har to oplysninger.???? Klodsens størrelse:2 x 2 x 2 cm Diffusionlængde: 2 mm Facitliste siger at det skal give: 7,6 cm3 -
algebra !!!
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med at løse denne opg: a) Kvadratrod over "2x+1" = 2, denne opg kunne jeg da løse ved at sætte ^2 på: Kvadratrod over 2x+1^2 = 2^2 --> så neutraliseres kvadratroden og der fås --> 2x + 1 = 4 og denne løses som en almindelig ligning ved at isolere x.... -
Elektrondonerende sub. og elektrontiltrækkende
ForumindlægHej folkens, jeg sidder med et eksamenssæt, om at jeg skal angive hvorfor b er mere basisk end a. Jeg tænker, at elektrondonerende subs. giver jo elektroner til ringen, som gøre ringen mere reaktiv, og dermed. den negative ladning kan ikke fordeles over hele ringen, så elektrondonerende=mere basi... -
trykket af en gas i en beholder..
ForumindlægHej..jeg er gået helt i stå i en opg.---Trykket af en gas i en beholder med et stempel er 2,4 atm. Stemplet er frit bevægeligt og arealet af dets overflade ind mod gassen er 8,0 cm^2. Stemplet holdes i ro, idet det i retning ind mod gassen dels påvirkes af kraften fra luften udenfor og dels af en... -
Hjæælp
Forumindlæghej. jeg sidder med en opgave fra studentereksamen december 2001 som jeg ikke kan finde ud af. Der står:På et rektangulært stykke karton, der er 70 cm bredt og 90cm langt, skal der placeres et rektangulært felt. Feltet skal placeres på kartonet,så der overalt er en afstand på x cm fra kanten af f... -
monotoniforhold
Forumindlæghej.. endnu en opgave :) en funktion f er givet ved f(x)=e^x-5x+2 -bestem monotoniforholdene for f det jeg har startet med at gøre det er at finde f'x og så har jeg sagt f'x=0 og så har jeg fået x=ln(5) men så skal jeg jo finde ud af, hvor den vokser og hvor den aftager!! og det er en op...
