Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 18001 til 18020 af 45450
-
Animal farm
ForumindlægJeg er i gang med at læse animal farm i engelsk. Vi har så nu fået en opgave om at skrive Napoleons dagbog, fra den dag han jagtede Snowball væk.(det gør han i kapitel 5). Jeg kan slet ikke komme igang med denne opgave, nogle som kunne give mig lidt at starte på? -
1.g opg.
ForumindlægHej .. er der nogen der har problemformulering til " den kroniske uskyld" og evt. hele analysen ? Er der nogen der har skrevet om den men IKKe sat den herind på studi.dk ...På forhånd Tak :) -
Kildeanalyse
ForumindlægJeg skal skrive SSO om Thulebasen og jeg ville høre om der i en sådan opgave er krav om at man skal analyser en decideret kilde?? Nogen som ved det?? -
Den stærkeste af August Strindberg
ForumindlægHej Er der nogen der har nogle noter til dramaet "Den stærkeste" som de har lyst til at dele? Jeg er gået lidt i stå med analysen.. :S På forhånd tak. -
Fortælleren
Forumindlæghej. Hvad kigger man på når man skal analysere en fortæller? Altså udover at det f.eks. er en 1.personsfortæller osv. hvad kan man kigge på? -
Latin eksamen gode råd søges!!
ForumindlægJeg er så "heldig" at jeg skal op i latin her i 1.g på c niveau.. Jeg skal op her på tirsdag og jeg er endnu ikke begyndt at læse, aner ikke hvordan jeg skal håndtere det.. altså skal jeg kunne hver sætning udenad, både med oversættelse og analyse? eller skal jeg bare lære mine grammat... -
"En Skidt knægt"
ForumindlægHej.. Jeg har læst en "En Skidt knægt" af Bent Vinn Nielsen, jeg er godt igang med min analyse.. Jeg har dog et lille problem, med at finde budskabet.. Nogen der har læst den, og som vil give nogle vigtige ord, så jeg kan finde det? Men i er der selvfølgelig også altid velkommen til a... -
Klaus Rifbjerg "Under vejr med mig selv" - selvbiografi eller autofiktion?
ForumindlægHej derude, Jeg er i gang med en analyse af digtsamlingen "Under vejr med mig selv" af Klaus Rifbjerg. Undertitlen til digtsamlingen var engang "en utidig selvbiografi" - er der nogle der kan hjælpe med at forklare hvad betydning kunne være? Jeg er blevet i tvilv om hvorled... -
Hjælp: oversættelse Eng-Dansk
Forumindlægjeg vil bar høre om der er nogen herinde som ku tænke sig at hjælpe mig med en lille opgave som går ud på at oversætte en engelsk tekst til dansk, men har ikke en ordbog, så hvis der er nogen der kan det ville i så ikke gøre det? håber der er nogen der kan hjælpe.... ..in her book – statecra... -
SRP - STX - Valg af fag - Regler?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg skal i år skrive mit studieretningsprojekt, hvilket jeg faktisk glæder mig til, da jeg ser nemlig mange muligheder for spændende emner, men samtidig er jeg noget usikker på reglerne. Vi har introduktion til det om et par uger, og jeg vil naturligvis gerne have forbere... -
AT - Fysik + ?
ForumindlægTænkte på noget i retningen af Tidsrejse. Findes der materiale, som ikke er ren populærvidenskab om dette emne? Kan dette kombineres med fx dansk, om betragtninger af tidsrejser (evt. op gennem tiden). Er der ellers andre forslag til Fysik? Det jeg har set ressourcerummet lægger op til er rumrejs... -
danskskriftlig eksamen, hva synes i?
Forumindlægja, jeg var jo som så mange andre oppe til skriftlig dansk eksamen i formiddags... jeg tænkte bare om hva i forskellige sys om opgaverne, svære, nemme? jeg selv valgte at skrive om digtene "to morgener", hva med jer? -
hjælpe med abstract?
ForumindlægHej. Er der nogen som godt kan hjælpe mig med at oversætte min abstract fra dansk til engelsk? Jeg skrevet det ned på dansk først og har også selv prøvet at oversætte det til engelsk, men jeg er så dårlig til at formulere sætninger på engelsk. På forhånd tak. Formålet med denne opgave er at g... -
Terrorangreb i hhv. Madrid og London
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med forberedelserne til mit studieretningsprojekt, men mangler lidt inspiration og lidt gode råd - så håber, at der er en venlig sjæl eller to, der lige vil tage sig lidt tid til at rådgive mig! :) Jeg har valgt at skrive om terrorisme i engelsk og spansk med engelsk som ... -
BEdre og større ordforråd?
ForumindlægHVad ska jeg gøre, for at få et bedre og større ordforråd i de sproglige fag? -
Oversættelse-Inc. Dansk ver.
ForumindlægGirls and boys develop positive qualities by playing segregated. The girls become braver, while the boys become more nurturing. That is the conclusion of a psychology report that was published recently. “It is stated, that the children develop significantly better, when the sexes play separately.... -
Ku klux klan taler
ForumindlægHej :) Jeg skal i SRP skrive om Ku klux klan i tidsperioden fra dens begyndelse (1865) til 1955. Da engelsk er det ene fag har jeg stærkt brug for engelske taler fra dette tidsrum, der omhandler ku klux klan. Jeg har allerede fundet en tale fra stifteren af klanen i 1865 - Nathan Bedford Forrest... -
Nogle der kan hjælpe med noget litteratur
ForumindlægHej Jeg skal lærer lidt om den engelsk genre indenfor : "Minimalism". Jeg kender lidt til generen minimalisme indenfor dansk faget, men jeg søger efter noget letlæselig engelsk litteratur. Er der nogle som kan hjælpe her med links eller andet. Det vil være en utrolig stor hjælp 1... -
Gået ned i skr. eksamen?
ForumindlægDet her er en lille uformel rundspørge for SPs brugere. Er du gået ned i skr. eksamen i forhold til dine årskarakterer eller terminsprøven? Bare svar ja eller nej (du må selvfølgelig gerne uddybe hvis du vil)- -
Førnutid på dansk
ForumindlægHej Har brug for hjælp til tiderne på dansk. Sætningen lyder: “drengen cykler i skole” Denne sætning kan jeg forstå er i nutid. Datid - “drengen cyklede i skole” Næste sætning volder mig tvivl... hvilken sætning er førnutid, og hvilken tid er den anden sætning ? “Drengen er cyklet i skole”...
