Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18001 til 18020 af 20688
-
Mat A + ?
ForumindlægHeej Alle Sammen !! Jeg er en 3'ere som snart skal vælge fag til srp. Min sudieretning er mat a, fysik og kemi b, så jeg bliver nødt til at skrive i mat, hvilket jeg ikke ville :( Men ja mit spørgsmål er, om i havde nogle forslag til hvad man kunne skrive om hvis jeg vælger dansk eller histo... -
Energi beregninger.
ForumindlægHejsa . En verden af fysik C , opgave 2,16. Ved et forsøg forbrændes 2,80 kg af et brændsel, og det registreres, at der frigives en energimængde på 44,2 MJ. Jeg skal så beregne brændsels værdien for 1 kg . Så jeg derved kan slå det op i et skema og finde ud af hvilket materiale der er tale ... -
forvirring omkring resultater
ForumindlægHej alle:) Jeg har lavet et forsøg i fysik omkring opvarmning af vand med tre apparater samt deres nyttevirkning. Ud fra mine resultater fra mit forsøg har en induktionsplade den største nyttevirkning, kogepladen har den næststørste nyttevirkning mens elkedlen har den mindste nyttevirkning. Jeg ... -
Hjææælp!!!
ForumindlægHej jeg skal have hjælp til en fysik opgave som jeg har prøvet at løse, men uden held? Opgave lyder således: En lampe på 60 W, en lampe på 100 W samt en 200 W radio sluttes via en trestiksdåse til en 220 V stikkontakt. Sidder pærerne i serie- eller parallelforbindelse? Hvor stor bliver strømstyr... -
hjælp til rapport, saltvands densitet....d haster
Forumindlæghey. er der noden som har tid/kan til at kigge på min halvfærdige fysikrapport som er om saltvands densitet. fysik er ikke lige min tærke side, så du vil nok se mange fejl i rapporten da det er min første gang jeg skriver fysikrapport.jeg mangler at skriver de fleste punkter i rapporten færdige, ... -
Astronomi. afstand til månen og dens radius
ForumindlægGod aften Studieportals medlemmer Jeg har desværre udfordringer med en astronomi opgave, men kan ikke se I har den kategori indsat her så jeg har reflekteret på at astronomi og fysik kan nogenlunde sammensættes i et. Jeg har denne opgave (Jeg kan ikke umiddelbart sige om dette hører til matemat... -
fysikrapport, saltvands dentitet...rettelse + respons....hjælp!
Forumindlæghey alle derude. er der nogen som har tid til at kigge på min halvfærdige fysikrapport, som handler om saltvands densitet. fysik er ikke lige min stærke side, så man vil nok se mange fejl i rapporten da det er min første gang jeg skriver fysikrapport. jeg mangler at skriver de fleste punkter i ra... -
Udregning af kraft af billede på væg
ForumindlægHej! Jeg skal i en fysik opgave bestemme, hvor stor kraften er i det søm, som holder et billede oppe på væggen. Jeg er vældigt itvivl om hvilken formel jeg skal benytte. Jeg har ledt og ledt, men de eneste formler jeg finder, er hvor objektet flytter sig, men det gør billedet på væggen jo i... -
Granit og Vand/ Kyst- og fastlandsklima?
ForumindlægHej allesammen (: Jeg er igang en rapport om et forsøg om fordampning og smeltning i NV fysik. Men til sidst er der to punkter som jeg ikke kan svare på :S Er helt blank, så håber nogen af jer gider at hjælpe (: Find ud af hvad man forstår ved kystklima og fastlandsklima Gør rede for hvordan gra... -
Merit HF-enkeltfag til toårig STX
ForumindlægHej allesammen Jeg er en 17årig der går på HF-enkeltfag efter jeg droppede ud af almindelig STX. Jeg har afsluttet følgende på STX: NV, AP, samfundsfag C, biologi C, fysik C, mediefag C og matematik C I år vil jeg afslutte følgende på HF: dansk A, engelsk B, matematik B Jeg har vedhæftet den stud... -
Betydning
ForumindlægNår der står "Gennemsnittet af Matematik, Fysik og Kemi/Bioteknologi (minimum de krævede niveauer) skal være mindst 6,0", er det så kun baseret på standpunktskaraktererne eller det eksamenskaraktererne eller er det begge ting... -
Studieretning STX - Bioteknologi??
ForumindlægHej Jeg overvejer studieretningen biotek (Matematik A Bioteknologi A Fysik B). Jeg interresserer mig meget for bioteknologi og kemi men ikke vildt meget for matematik. Er det et problem, tror I? Hvad er jeres erfaringer med studieretningen? Er den sværere end andre, og hvad kan I foreslå som va... -
spændingsfald og strømstyrke
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til en opg i fysik Opgaven går ud på at bestemme ud fra data den effekt, hvormed der omsættes energi i varmelegemet, når spændingsfaldet over det er 230 V Jeg har vedlagt et tabel, der viser sammenhørende værdier for strømstyrken (I) gennem varmelegemet og den ef... -
Meget sent ude ..
ForumindlægHej! Jeg skal til i morgen svare på nogle spørgsmål, men jeg er virkelig ikke skarp indenfor fysik, så er der nogen derude? 1. Hvilke partikler bærer den elektriske strøm i en metaltråd? 2. Hvis strømmen løber fra plus-polen A til minuspolen B, hvilken vej bevæger ladningsbærerne sig da? 3. Hvil... -
Brevet til Præsident Truman
ForumindlægHejsa jeg har fået til opgave at lade som om vi er uder 2. verdenskrig og skrive et brev til Truman Opgaven lyder sådan: I skal forestille jer, at i er i Alamogordo-ørkenen i New Mexico. Den første atombombe er lige blevet sprængt i luften ved det nærliggende Trinity-sprængningsområde. At I... -
Ellærens grundbegreber
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet en opgave hvori jeg skal forklare om ellærens grundbegreber. altså inden for el i fysik har vi indtil videre lavet opgaver om spændingskilde, resistans, resistor, energi og effekt, strøm og energiomsætning i et kredsløb. Jeg ved bare ikke hvad ellærens grundbegreber e... -
Bølgelængder - beregning af d og 2. ordens diffraktion
ForumindlægHeej alle :D Jeg er i gang med en fysik aflevering, men kan desværre ikke komme i gang med den.. Så håber meget i kan hjælpe?? ;D En røntgenstråle med bølgelængden λ = 7,08*10^-11 m bliver reflekteret i metallisk kobber (krystal). Der bliver her observeret 1. ordens Braggdiffraktion ved s... -
Lineær funktion
ForumindlægFor en bestemt kobbertråd kan sammenhængen mellem den elektriske modstand og temperaturen udtrykkes ved formlen f(x)= 0,218x + 56 hvor x er temperaturen (målt i °C), og f(x) er modstanden (målt i ohm). a) Hvad fortæller tallene 0,218 og 56 om sammenhængen mellem modstanden og temperaturen? b... -
stående bølger på en streng
Forumindlægjeg er igang med at lave teori afsnit om stående bølger, jeg skal vise hvordan formelen for fn kan udledes teoretisk ud fra bogens kapittel (bog Fysik AB1 ca. s 248) bagrund af en graf hvor fn afsættes op ad y-aksen og n afsættes ud af x-aksen derfor burde vise en linær sammenhæng, og at bøækgeha... -
Archimedes' lov
ForumindlægHej kloge hoveder! ;) Jeg sidder med min fysik opgave, som jeg ikke helt forstår. Den lyder følgende Archimedes lov: en sten i en snor er tung. Hvis man nedsænker stenen i vand, vil det blive lettere at holde snoren. Men hvad hvis man sænker stenen længere ned i vandet, bliver det så endnu lette...
