Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18021 til 18040 af 325233
  • Psykologi

    Forumindlæg
    Hvordan kan det egentlig være, at valgfag som erhvervsøkonomi har sit eget faneblad, mens psykologi ikke har? Jeg stemmer for, at oprette psykologi som en uafhængig menu.
  • Republikanernes økonomiske grundtanke

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogle der kan forklare mig hvad republikanernes og demokraternes økonomiske grundtanker er? Og er det rigtigt at man kan sige at republikanerne svarer til de konservative og demokraterne til de venstre/liberale venstre? På forhånd tak :)
  • Analyse af En - to - tre - NU!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lavet en analyse af bogen En - to - tre - NU! og jeg ville rigtig gerne have en til at kigge det igennem. Jeg er ikke sikker at det er skrevet så godt men det skal afleveres i morgen så ja...
  • Tværvektor

    Forumindlæg
    Tværvektoren sa = s * tværvektoren a Er der nogen, der kan give mig en forklaring på, at dette er rigtigt. Jeg kan se, det virker logisk. Altså det med, at man må gange en konstant på..
  • differentiable

    Forumindlæg
    hej når man vil vide om e graf er differentiable, så skal grafen have en sammenhængende og ik have spidser hvad betyder sammenhængende? er det at de er lige på begge sider/rødder og at man kan lave en sektannt og en tangent så er det differentiable? tak
  • Udvidende univers

    Forumindlæg
    Jeg har læst at der har været givet andre fortolkninger af rødforskydningen end at himmellegemerne bevæger sig væk fra hinanden. Nogle der kender nogle af dem?
  • SKifte fra det ene uni til det andet?

    Forumindlæg
    Lads nu lige antage at jeg er så heldig at komme ind på Åalborg uni, på medicinstudiet.. Kan jeg efter et års undervisning flytte tilbage til odense og læse videre der?
  • "Jeg - en nørd" resumé

    Forumindlæg
    Hej derude :-) Jeg er i et lille dilemma at skal lave resumé af "Jeg - en nørd" og uden at have læst bogen. TIL IMORGEN!! Søger derfor hjælp mvh. :-)
  • Redegørelse af en novelle

    Forumindlæg
    Hvordan starter man en redegørelse og hvordan skriver man egentlig en? Har læst om at det ikke skal være kronologisk. Og at man skal tage de vigtiste ting fra novellen og skrive om dem! Kan det passe? Tak på forhånd og hav nu en dejlig aften.
  • Private og public universities

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg overvejer stærkt at gå på universiteter i USA! Men hvad er forskel på Private og public universiteter? Og er det svært at få et stipendium? Hvad er jeres erfaringer? Tak på forhånden.
  • Hvad er navnet på følgende forbindelse?

    Forumindlæg
    Jeg ved, at CH4 hedder methan, men kan man også kalde det for carbontetrahydrid? Hvad med denne forbindelse NH3. Jeg har lært, at den hedder ammoniak, men kan man også kalde det for Nitrogentetrahydrid?
  • Dårlige karakterer

    Forumindlæg
    Virum gym. Jeg fik dårlige karakterer i samf 1.g. Er det en god idé at hæve den til B for at rette op på den? Eller skal jeg vælge en anden valgfag?
  • 24-års reglen

    Forumindlæg
    Hvad er 24-års reglen?Har den noget med tvangsægteskaber at gøre?
  • dumpe stx?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med mine sidste par eksamener i 3g, hvad kan jeg gør hvis jeg dumper? er det noget med at jeg skal lade være med at gå op til sidste eksamen? skal jeg tag hele året om, findes der ikke andre muligheder? er nemlige lidt nervør for at dume mine eksamener..
  • Inertimoment og bevægelse

    Forumindlæg
    Hej Hvis jeg har to plader der er sat igennem hinanden så de udgør et kryds og hvor rotationsaksen går igennem skæringspunkterne, hvordan kan jeg så finde ud af hvor stor en vægt der skal til for at få pladerne til at roterer? Hvordan kan jeg oploade et billede så I kan se hvad jeg mener? Håbe...
  • Chi^2-test og nulhypoteser

    Forumindlæg
    Hej SP Nu skal jeg op til skriftlig eksamenen i morgen (kryds fingre), hvor der højst sandsynligt kommer en chi^2-test. Jeg kan godt finde ud af at lave sådan en, problemet er at man nogen gange skal opstille en nulhypotese. Hvornår ved jeg om jeg vil undersøge om der er en sammenhæng, eller o...
  • Hyperventilerer

    Forumindlæg
    Sidst jeg var til mundtlig prøve, fortalte min lærer mig, at jeg hypeventilerer og taler meget hurtigt. Lige før en eksamen bliver jeg altid meget nervøs og lirer det hele af i en fart uden kontrol over min stemme. Det er lidt af et paradoks, for jeg ender som regel med gode karakterer. Nu skal ...
  • journalist prøven i Åehus???

    Forumindlæg
    jeg har tænkt mig at være journalist, men er det rigtig at man skal til Århus for at tag en optagelsesprøve. Jeg har ikke mulighed for at tag der hen, kan man ikke også tag prøven i københavn(sjælland).
  • bærbar computer, et must på universitet?

    Forumindlæg
    Står og skal til at starte på økonomi, og sagen ligger sådan at jeg ikke endnu har en bærbar.. Er det virkelig et must at man har sådan en når man starter, eller er det til at overleve uden?
  • vævsprøver

    Forumindlæg
    hvad er chancen for at vævsprøver ligner hinanden ?