Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18021 til 18040 af 48964
-
Disposition
ForumindlægJeg skal op til FSA i dansk imorgen.Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan en disposition til denne eksamen kunne se ud. Altså i engelsk er det jo let nok - lytteøvelse, læsetekst, perspektivering. Men dansk? Dér er jeg helt i tvivl. -
Ligninger
Forumindlæghej. Jeg har altid haft svert ved ligninger. Jeg ved ikke hvorfor, men det har jeg bare, og nu vil jeg altsaa lere dem. foreksempel i disse 2 opgaver3x - 5 = 2x + 5 x - 2 = x - 4Hvordan udregner man dem? jeg haaber i kan forklare mig hvordan i gor det. Mvh Christian -
Budget for 6.000 kr. om måneden
ForumindlægJeg skal til at flytte hjemmefra, og jeg har 6.000 kr. om måneden at leve for, hvilket er inklusive boligsikring. Huslejen er 2.267,00 kr., og antennebidraget er 107,00 kr. Aconto er sat til 630,00 kr. Hvordan ville jeres budget se ud i denne situation? -
Færdig oversættelse
ForumindlægSå blev den færdig. De to første sætninger har jeg fået rettet herinde, men skriver dem lige på alligevel.Lucette er en glad lille pige, som kommer fra en fattig familie på landet. Hun må derfor arbejde som tjenstepige i en rig familie i hovedstaden. Familiens datter, Mademoiselle, leger med Luce... -
HILFE, ret ret ret!
ForumindlægI Trier oplever man fortiden. Romerne besatte byen og byggede mange monumenter. Mange ruiner eksisterer endnu. De fortæller byens historie. Overalt studerer museumsfolk denne historie. Butikkerne sælger postkort, og restauranterne server vin. I middelalderen spillede byen også en rolle. Man leve... -
ideer til synopsis i history and social studies
ForumindlægHej hej,I min eksamen i faget history and social studies skal vi lave en synopsis, som vi afholder en mundtlig præsentation af samt diskussion omkring.Synopsisen skal fylde 1-2 sider og skal i bund og grund blot være en indledning samt overskrifter og underpunkter. Mit problem er, at jeg ikke ved... -
haster skal afleveres i morgen Bogandmeldelse af I år er alting er anderledes
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at lave disse opgaver til i år er alting anderledes af Ina Bruhn. A: Giv en karakteristik af klassen (se bilag 1). Fortæl om den udvikling klassen gennemgår. B: Hvor lang tid strækker historien sig over? C: Hvad er bogens tema (med et ord!)? D: Hvilke motiv... -
Hvordan foregår matematik B
ForumindlægHej folkens! Vil lige spørge om man kan komme op i de ting man har lært i 1.g eller er det lun det man lærer i 2.g hvis man skal til eksamen og hvis Man nu ikke har følgt med igennem året kan man stadig få gode karakter end 00 og hvordan fåeegår det plz hjælp mig Går på 2.g handels - hhx -
romerietgs sammenbrud ????
Forumindlæghej jeg vil lige høre, har ikke helt forstået hvordan romerigets sammenbrud faldt og stadig med masser forklaringer på det. jeg har forstået andre lande uden for romerriget, altså tyskland overtog de den. så høre jeg at det var muslimerne der havde taget den? hvilken er det muslimer eller tys... -
Analyse og fortolkning
Forumindlæg -
Are you ready boots?
ForumindlægEr der nogle, der kender til teksten; are you ready boots? -
computer til forberedelse??
ForumindlægHej allesammen Må man gerne have Computer med til forberedelse (eksamen i religion) -
Mundtlig Dansk Råd/Tips
Forumindlægnogen der har gode råd til mundtlig dansk eksamen? :-) -
er det et krav at perspektivere til tidligere AT forløb?
Forumindlæger det et krav at perspektivere til tidligere AT forløb til eksamen? -
Hvilken gymnasiel uddannelse er bedst for mig?
ForumindlægHej. Jeg er en 14-årig dreng fra Virum og vil gerne spørge, hvilken uddannelse passer bedst til mig. Jeg er uden tvivl en nørd og har allerede besuttet mig for at jeg skal være en ingenør. Udover det er jeg også halv englænder, hvilket har gjort det oplagt for mig at jeg skal følge min fars fods... -
VUC - SU?
ForumindlægHej. Jeg ønsker at læse kemi op fra 0-B på VUC deltid 1/2 år aften. Undervisningen foregår torsdag, lørdag og søndag og i alt 16 timer om ugen. Jeg vil derfor høre, om det er muligt at søge SU? Jeg er nemlig lige flyttet hjemmefra. -
Vedr. sygeeksamen
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg står i den ubehagelige situation, at min far er blevet meget syg. Han fik hjertestop dagen før, jeg skulle op til en eksamen lidt før sommerferien. Af den grund kunne jeg ikke komme til eksamen og er derfor blevet tildelt en sygeeksamen. Han er kommet sig igen i løbet af ... -
Hjælp til matematik søges.
ForumindlægJeg ved ikke lige, om jeg gør det her rigtigt, googlede lidt frem og tilbage, og fandt så frem til denne side. Men here it goes! Jeg er i gang med HF, hvor jeg har udelukkende kun naturfaglige og matematiske fag det første halve år, og så skal jeg aldrig have det igen! (heldigvis) Dog e... -
hvordan får man -3?
ForumindlægJeg står endnu en gang i en pænt rådden situation med min sidste eksamen. der er givet udtryk for vi kunne gennemføre eksamen på dansk, men nu en dag før eksamen, har vi fået besked på at gøre det på engelsk. eftersom vi alle har læst på dansk, er det næsten umuligt for os at kende alle termerne... -
Bachelor og sidefag
ForumindlægHej SP. Jeg er ikke blevet meget klogere af at kigge på AAU's hjemmeside. Derfor spørger jeg jer; kan man tage hvilken som helst af deres bachelorere, med hvilket som helst sidefag? Er det svært at overskue at have både en bachelor og et sidefag - har man dem overhovedet på samme tid? På f...
