Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 18021 til 18040 af 33057
  • Rummeter

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg sidder og laver en matematik opgave, hvor jeg er stødt på ordet: Rummeter. Er det det samme som rumfag? Skal jeg bare antage at det er det samme som rumfang?
  • 2. grads ligning

    Forumindlæg
    hej! sidder med en matematik opgave, som jeg ikke har nogen anelse om hvordan jeg skal løse... 2x^2-8x+6=0 ville blive meget glad for noget hjæp?? (^2 = hævet i anden)
  • Potens funktioner

    Forumindlæg
    Så jeg skal lave matematik dispositioner og kan ikke finde svaret til at hvordan jeg skal redegøre for hvordan man ved at bruge potens regression kan bestemme a og b for en potenssammenhæng. Tak på forhånd!
  • Nogen der kan hjælpe mig

    Forumindlæg
    hej.. Jeg har problemer med andengrads ligninger, da jeg netop kun er blevet undervist i det en gang. Og skal nu til at afleverer en matematik aflevering. eksp. x2 - 3x+ 2=0 ????????????
  • Hvad betyder udled?

    Forumindlæg
    Er der en der kan forklare mig hvad udled betyder i matematik? Altså skal man komme med eksempler eller skal man lave et bevis? F.eks. Udled formlen til beregning af fordoblingskonstanten for en eksponentiel udvikling
  • SRP hjælp - Design & arkitektur og Mat/fysik

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg elskede faget design og arkitektur c. Jeg tænkte på at kombinere faget med enten matematik eller fysik til SRP. Nogle som har gode ideer? Tak på forhånd :)
  • Bestem AC1 og BC i trekant

    Forumindlæg
    Hejsa, er det nogen der kan hjælpe mig denne her matematik opgave... jeg er simpelthen helt lost og har forsøgt mig frem uden held indtil videre. se vedhæftet fil for at se opgaven.
  • Trigonometri toiletpapir opgave hjælp

    Forumindlæg
    Hej allesammne, Jeg skal aflevere den her matematik opgave og forstår ikke opgave B og C - er det letteste virkelig at bruge cosinus/sinusrelationerne? Og hvis ja, hvordan ville man så gøre det? På forhånd tak for hjælpen!
  • Middelværdi og stolpediagram

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har en matematik aflevering for til på mandag, og jeg sidder lidt fast i opgave 3, da middelværdier og stolpediagrammer ikke er min stærkeste side. Er der nogle der kan hjælpe? ((:
  • Aflevering

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har matematik aflvering for til i morgen, og vil høre om der er nogen, der gider kigge min besvarelse igennem? Hvis der er det, så vedhæfter jeg den lige. Det drejer sig om 4 opgaver. På forhånd tak. Hilsen Jeanette
  • ha(jur)

    Forumindlæg
    nogen der vil forklare mig hvad ha(jur) går ud på...helt konkret? også lidt om: - undervisningsformen? foregår det på engelsk eller dansk på CBS? - bøger på dansk eller engelsk? - hvor meget fylder matematikken? - er det meget samfundsfagligt? - hvad kan man arbejde med som færdiguddannet?
  • Hjælpe til mattematik

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har bruge for jeres hjælp til matematik problemregning jeg vil gerne skrive det på pc`en men jeg ved det ikke hvordan man gør det har aldri skrevet det på pc håber i kan hjælpe mig
  • Hjælp plsss

    Forumindlæg
    Hej, jeg går i 1.g og har brug for hjælp til en matematik opgave, som jeg ikke forstår. håber i kan hjælpe med opgaven 6 og 7, jeg har vedhæftet skærmebilleder af opgaverne. på forhånd tak :)
  • LIMIT

    Forumindlæg
    Hej folkens! Skal lave en opgave med lim(it) i matematik, og da jeg ikke var i skole ved jeg ikke hvilket emne det hører ind under.. Så kan ikke rigtig se hvor jeg skal slå op i min bog....
  • Kan nogen give mig en kort foklaring på dette? P(A|B) ??

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde min matematik bog lige P.T og jeg skal skrive en emneopgave om symbolet P(A|B) nogen der kan give mig en kort forklaring hvad det er?
  • Nogen der vil vurdere min opgave. Den er afleveret.

    Forumindlæg
    Hej jeg går og er i tvivl om hvordan der er gået med min SRP opgave.. Er der nogen der har lyst til at læse den og vurdere den i forhold til karakter?.. :) Opgaven er skrevet i Matematik og Kemi..
  • anbefaling af lommeregner

    Forumindlæg
    Hej! Nogle der kan anbefale en god lommeregner, til brug på en universitetsuddannelse (matematik og fysik fag)..? Har umiddelbart tænkt TI, men har ikke den store forstand på det... Nogle gode erfaringer/råd? :)
  • Udregn værdien af tal

    Forumindlæg
    Beregn værdien af de to udtryk, når a = 3,5 og b = 1,5. Jeg ved ærlig talt ingen ting om matematik så håber i kan hjælpe mig??
  • omdrejningslegemer opgaver

    Forumindlæg
    Hejsa Allesammen, Nogen der kan hjælpe mig med opgave 4 og 5 i dette matematik projekt? nogen derved hvilken formel man skal bruge? tak på forhånd. se vedhæftet fil
  • underviser søges, 5. kl og g7. kl mat

    Forumindlæg
    køge, underviser søges. hej. jeg vil gerne have en pædagogisk matematisk hjælp til min datter samt hendes veninde i 7. klasse matematik. også lidt til lillesøster i 5. er der nogen interesserede?