Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 18041 til 18060 af 33233
-
SRO HJÆLP!
ForumindlægHej Er der nogen der har skrevet omkring kinematisk og differentialregning i fagene fysik eller matematik (større opgaver som SRO, SRP osv.). Eller et bud på en problemformulering der dækker emnet :)) Tak på forhånd -
sumkurve
ForumindlægHej jeg sidder og forbereder mig til eksamen i matematik og er kommet i tvivl om, hvad man bruger som variabel, når man laver en sumkurve - højre eller venstre endepunkt eller midtpunktet? Jeg håber en ved det og gider hjælpe :) -
Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: -
Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: -
Omskriv graf til lineær funtkion
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: -
Omskriv tabel til lineær funktion
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: -
hvordan gør man?
Forumindlæghej folkens. jeg har brug for hjælp til mit matematik. hvis 15622,25 kr sættes i banken til 9% pr. år, hvor meget kan man så hæve efter et år? Ikke giv mig resultatet men hvordan man gør. på forhånd tak. -
Lineær funktion
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: -
Bøger om det gyldne snit til SRP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om det gyldne snit i fagene dansk og matematik til SRP. Så jeg ville høre om der var nogen, der kendte nogle gode bøger om emnet. De skal helst være på dansk. -
Stamfunktion
ForumindlægSkal op i mundlig matematik HF B. Hvis der står: gør rede for begrebet stamfuktion samt gøre rede for emner som har forbindelse med stamfunktionsbegrebet, herunder arealberegning. Hvordan vil i så gribe det an? -
Hvad med latex plugin til forum?
Forumindlægburde indføre muligheden for at skrive med latex ligesom på andre udenlandske fora. Det vil gøre det nemmere at anskue f.eks. matematik problemer. -
nulpunktsreglen
ForumindlægHej alle, jeg har matematik aflevering for, hvor man først skal bestemme toppunktet og så nulpunkterne. jeg kan bare ikke finde ud af det med nulpunkterne. så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med det her stykke: f(x)=x^2-6x+5 -
hvordan benytter jeg en tabels data til at finde frem til a og b og hvordan finder jeg a og b??
Forumindlægjeg ville blive overlykkelig hvis nogle gad og hjælpe :)) opgaven ligger i screenshot som fil har brug for hjælp til opgave a og b forresten og så er jeg ikke ligefrem den bedste til matematik -
point/karekter
ForumindlægEr der nogle der ved, hvordan pointfordelingen til karakterene kommer til at være for den skriftlige HTX-matematik A eksamen? Vil den være ligesom de sidste år? EDIT: hov, jeg mente karakter i titlen -
sekant --> tangent??
ForumindlægKære alle Jeg har et matematik spørgsmål der lyder på, hvorfor man i tretrinsreglen gerne vil have sekanten til at blive til en tangent, når vi lader h-->0? -
Omskriv ligning til formel
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har et lille matematik-spørgsmål, som lyder: Omskriv 4x^2 - 12x + 9 til formlen (ax+b)^2. Nogen som har et forslag, til hvordan man bærer sig ad? -
TI-30xs
ForumindlægJeg laver matematik aflevring, og jeg skal tage den 5. kvadratrod af et tal - nogen som ved hvordan man gør det på en TI-30xs lommeregner? jeg kan simpelthen ikke finde ud af det :-) -
Overslag
ForumindlægNogen der kan hjælpe vdr. overslag i matematik Opgaven siger : Lav et overslag med: 4025 - 1698 Jeg vil mene overslaget er lig med 2000 Har jeg ret??? Tak på forhånd -
Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: -
SRP.. har ikke styr på det!
ForumindlægHej Alle samme.. Jeg håber i nyder søndagen. Jeg søger en til at hjælpe mig med forståelsen af noget græsk matematik. Jeg skal MEGET SNART skrive studieretningsopgave i historie og matematik, og har valgt at skrive om græsk matematik. Jeg har egentlig ikke styr på meget af det, men eftersom man...
