Søgning på: religion c begreber. Resultater: 18061 til 18080 af 70434
-
værdimængde
ForumindlægEn funktion har forskriften f(x)= 4x-8ln(x)-3 ,(1/2;5) f'(x)=4x-8*(1/x) a)Bestem monotoniforholdene og lokale ekstrema ved hjælp af differentialkvotienten . b) Bestem værdimængden for funktionen. Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde værdimængden for funktionen?? -
Procentpoint?!
ForumindlægPlease hjælp! Jeg sidder med noget procentregning og pludselig dukker ordet procentpoint op! Jeg har ALDRIG lært hvad det er, jeg har søgt på nettet, men er ikke sikker på jeg forstår det rigtig. NOGEN DER KAN HJÆLPE?! Mange tak! :D -
Hvordan er magtdelingen i det danske parlamentaristiske system?
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål, om hvordan det danske politiske system (parlamentarismen) opdeles i montesquieus magtdelingslære? Og hvordan kan det sammenlignes med USAs præsidentielle styre? Jeg har virkelig brug for et lille skub, skal skrive opgaven til i morgen, men har ikke haft tid til det ... -
At gå i skole..
ForumindlægHey! at gå i skole Hedder det på tysk : In der Schule gehen / In die Schule gehen! Blev pludselig i tvivl om hvorvidt det er stilstand eller bevægelse?! -
Grundtvigianisme?
ForumindlægHvad går grundtvigianismen i korte træk ud på? Fatter hat af det der står på wiki :-S -
Normalkraft
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om hvornår normalkraften gælder. Jeg har forstået det som om, at normalkraften altid gælder når vi har en overflade. Og når overfladen er glat så har man ikke en normalkraft. Dog har jeg alligevel set nogle tilfælde hvor man får oplyst, at overfladen er isglat og der er e... -
Integral
ForumindlægHej alle sammen. HVad er forskellen på det bestemte integral og stamfunktioner -
Hjælp til Den kroniske uskyld
ForumindlægSøger en der vil hjælpe mig med et refferat, og personkaratastik til bogen (: Jeg har læst bogen, men forstod ikke ret meget af den. Nogle der vil hjælpe Har skrevet: Janus og Tore er nære venner og går i samme 3. G, de er gode venner. Pludselig en dag sker det, at Tore bliver forelsket i den n... -
ER GI MIG DANMARK TILBAGE YDRE ELLER INDRE KOMPOSITION? SKAL BRUGE DET HURTIGST MULIGT!
ForumindlægHJÆLP! -
logaritmer
ForumindlægJeg skal til årsprøve i skriftligt matematik i morgen, og jeg føler mig ret godt forberedt. Dog, så er der stadig logaritmer, som jeg absolut forstår intet af! Jeg ved, at når der er tale om en eksponentiel sammenhæng, f(x)=b*a^x, så kan man bruge 10-tals logaritmen på a^x, så det det bliver lo... -
Udgift, udbetaling, omkostninger
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med opgave 2,2 i den vedhæftede opgave. Jeg kan ikke helt gennemskue, hvilke formler jeg skal anvende. Tak på forhånd. -
HJÆLP TIL EKSAMEN - AKUT
ForumindlægHej folkens. Jeg er stødt på ord, som jeg slet ikke forstår: 1. Politisk forgrening 2. Politiske rettigheder 3. Flerpartisystem 4. flertalsvalg i enkelmandkredse 5. forholdstalsvalg 6. Lovgivningsprocessen Please hjælp med at give en forklaring på dem ;-) -
Differentialregning
ForumindlægHej alle ! ;) Jeg har en mat rapport, hvor jeg bl.a. skal besvarer følgende sp. 1. Hvilken sammenhæng er der mellem kontinuitet i x0 og differentiabilitet i x0 ? 2. Giv eksempler på løsning af praktiske problemer, som kan løses vha. differentialregning. 3. Hvordan defineres differentialkv... -
Musik Analyse 1g - Grease HJÆLP
ForumindlægHej.. Vi har til opgave at skrive opgave om Grease som musikprojekt i 1g. Men da vi har en lortelærer, der er MEGET fraværende er vi rent ud sagt lost..! Hvad bør vi tage fat på i en sådan analyse. Vi er især bagud i det tekniske, hvordan analysere man et musikstykke som eks. Summer Lovin´ :-)... -
er ret dårlig til engelsk :S hjælp så er i søde
Forumindlæghej jeg er ved at skrive et essay om musikkens indflydelse på unge mennesker. Vil I ikke hjælpe mig med det grammatiske i indledningen (ikke det mest komplicerede engelsk!)- komma og ordstilling (evt forkerte ord) så er I søde -idéer modtages også gerne til hvad der ellers kan skrives.;) You co... -
goder og værdier ?
ForumindlægHvad er forskellen på de samfundsmæssige goder og værdier? på forhånd tak. -
Energi
ForumindlægHej Hvad menes der med energibevarelse? -
Syre i kroppen?
ForumindlægIndeholder menneskekroppen syre? i huden eks.? Jeg ved at i visse indre organer findes der syrere til nedbrydning ect. Min undren kommer af dette: Min veninde havde for nylig købt en navlepiercing med 14 karat guldbelægning og hun blev garanteret af butikken, at belægningen pp ingen måde kunne ... -
teorier om Eriksson og Freud!!!
ForumindlægNogle der ved hvilket teorier Eriksson og Freud står for ? Det haster!! -
uligheder (9. klasse)
ForumindlægSidder her med nogle stykker, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af! Opgaven lyder således: Find løsningsmængden af: a. 4-0,5x>5 Dette er blot ét af stykkerne. Er der ikke nogle der kan hjælpe mig med at løse det? Hvordan gør jeg? Hvad starter man med? Hvad er løsningsmængde i det hele...
