Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18061 til 18080 af 27496
-
Bestemmelse af reaktion
ForumindlægHej Nogen der kan bestemme reaktionerne I DEN OPLOADEDE FIL ? -
I tvivl, Hjælp!
ForumindlægHej alle søde og hjælpsomme mennesker ! jeg skal vælge min studieretning snart :-( Jeg står her med et problem... Jeg ved ikke hvilken retning jeg skal vælge , jeg er mindre god til matematik .. og fysik .. Og er en del bedre til humanistiske fag.. Men ville virkelig gerne læse medicin og blive t... -
Hjælp søges: Reaktionstyper, fremstilling af citalopram.
ForumindlægJeg kunne godt bruge noget hjælp fra nogle kemieksperter, jeg skal til AT-eksamen på fredag, og det kunne være godt at få styr på kemidelen ordentligt, jeg har et billede af fremstillingen af citalopram som jeg skal redegøre for, og det ville være rart at få styr på reaktionstyperne (evt mekani... -
Please kig ind- ik ignorre, ret vigtigt
Forumindlæghvad sker der hvis man afbrænder nitrogen ? -
salicylsyre + fedt
ForumindlægHej. Jeg skriver AT om acetylsalicylsyre, acetylsyre og teknologiske landvindinger mellem 1851 og 1914. Jeg har netop fundet på den engelske wikipedia, at: "Acetylsyre nedbryder fedtstoffer." Hvilket er glimrende, for jeg mangler noget konkret for hvorfor acetylsyre er farligt.. mit s... -
billede
ForumindlægDette billed viser kædereaktion. Kan nogle forklar mig hvordan den finder sted og hvad man styrer den proces på et atomkraftværk. -
Potentiel energi på atomart niveau
ForumindlægHvad omfatter det? Kinetisk energi på atomart niveau er jo termisk energi og dermed blot atomernes samlede kinetiske/bevægelsesenergi. Men hvad omfatter potentiel energi på atomart niveau? Jeg synes ikke, det som sådan nævnes i mine bøger. Sidst men ikke mindst; når kinetisk energi øges, øge... -
ingeniør uddannelsen?
ForumindlægJeg har længe tænkt på at læse til ingeniør og nu er det tid til eksamener.! Men jeg er ikke sikker på hvad man skal have for et gennemsnit for at blive ingeniør? fx. hvad er den højeste gennemsnit for at blive det? Har tænkt på civilingeniør og nanoteknologi -
SSO emne
ForumindlægHej, jeg sider og skal ahve valgt emne til SSO i morgen på HF b.niveau. Jeg ved jeg ville skrive i matematik da jeg synes det er spænende, men hvad er endelig spænende? ja jeg synes bare det er selve matematike som er interesant, synes ikke lige der er et specifikt emne. Kan godt lige det med at... -
Tysk eller fransk fortsættersprog? HJÆLP! :)
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og skal meget snart starte på gymnasiet (stx). Jeg undrede mig over hvad der både er nemmest at lære og hvad jeg kan gøre mest gavn af i fremtiden mellem fagene Fransk og Tysk? Selvom jeg har hørt, at det er bedst for mig, at vælge tysk på B niveau (fordi jeg har valgt d... -
Karakter i folkeskolen
ForumindlægHeeeej allesammen :-)? Jeg ville høre, hvad i har fået i de mundtlige eksamener indtilvidere? Er i glade for karakteren? I hvilke fag...? -
Reaktioner korrekt afstemt.. hjælp haster..
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har et problem.. Min opgave lyder således: Hvilke af følgende reaktioner er korrekt afstemt? eksempel lyder a således: Fe3O4 + 2H2 --> 3Fe + 2H2O... b c b osv. nogen der kan hjælpe jeg fatter det ikke :\ -
Entalpitilvækst (termodynamik)
ForumindlægForbrænding af hydrogen til vanddamp: 2 H2 (g) + O2 (g) --> 2H2O (g) Beregn varmeafgivelsen ved forbrænding af 10,0 g hydrogen. (Mener de her H eller H2) Jeg fik opgaven til 1200 kJ. Min lærer fik et andet resultat, og jeg var uenig i hans fremgangsmåde. Er der nogen, der kan regne opgaven o... -
reaktionstype
ForumindlægAngiv reaktionstype for omdannelsen fra retinol til retinal. Nogen der kan hjælpe? -
Medicinstudie
ForumindlægHej allesammen, sagen er den at jeg efter sommerferie skal starte på medicinstudie i AU og er rigtig spændt på at begynde. Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber at I/du vil hjælpe mig med at besvare. Sagen er, at jeg aldrig har været den skarpeste kniv i skuffen til faget fysik på gymnasium, ... -
Fysik på uni?
ForumindlægHej, jeg ville blive rigtig glad hvis nogle kunne give mig nogle informationer om hvordan det er at studere fysik på universitet, og om det er det rigtige studie for mig. Hvad arbejder en fysiker f.eks. med i hverdagen? Jeg ville helst ikke lave andet end forskning, og har altid fundet astrofysi... -
Den elektromotoriske kraft og et batteri
ForumindlægHej Allesammen Hvordan kan det være, at der på et batteri står, at det har en spænding på 9 volt, men jeg har aflæst hvile spændingen til at være 9,3 volt. Burde de ikke være den samme og hvorfor er det ikke sådan :)? Jeg har lavet en graf, hvor jeg har Upol som funktion af I. Forklaringsgrade... -
Fruktose laver sølvspejl?!?
ForumindlægHej (: Jeg sidder midt i en sro opgave om kulhydrater og diabetes, og kan simpelthen ikke få forsøgene til at passe. De forsøg jeg har lavet er: Benedicts, Barfoeds, Tollens og Bials. De kulhydrater jeg har testet er: Stivelse, Sakkarose, Glukose og Fruktose 1. Et af de problemer jeg har, er ... -
Oxalsyre og CaCl2
ForumindlægHej :) Jeg har fået til opgave at skulle neutralisere oxalsyren i en drik. Jeg har følgende informationer tilrådighed: - Oxalsyreindholdet er 0,40 g/100 g rabarber - Til drikken bruges der 59,6 g rabarber per liter. - Der er et produkt der hedder Calcium Chloride 77% (CaCl2) til rå... -
Procentvis afvigelse | Matematik formelsamling
KompendieProcentvis afvigelse er tæt forbundet med en procentvis ændring. Procentvis afvigelse er et begreb, der især knytter sig til de naturvidenskabelige fag, eksempelvis fysik og kemi, hvor man opererer med tabelværdier. Men det kan også sagtens være matematiske størrelser eller resultater.Når man ber...
