Søgning på: Dansk. Resultater: 18101 til 18120 af 40954
-
hjælp til rettelse for grammatik og fejl. meine hoppy
ForumindlægMeine hoppy ist fussball. Ich bin sehr für Fussball interessiert. Ich lese viel über Fussball im Netz und sehe eine Menge Fussballspielen im Fernsehen und manchmal im Fussballstadion, wenn mein lieblingsverein AGF spielt Heimspielen. Ich bin eine grosser AGF Fan. Aus dem Ausländer, ich bin Fan vo... -
Lola rennt - sætning
ForumindlægHej! Skriver i skrivende stund en stil om filmen "Lola rennt." Er næsten færdig, men der er én sætning, som driller mig. Har prøvet at omskrive den til noget lettere, men det blev bare ikk en lettere sætning: Jeg har valgt, at jeg gerne vil skrive om temaet fra bettinas gruppe. Ich h... -
Metrik
ForumindlægHej Jeg sidder med en sang og skal bestemme rytmen altså metrikken. Det er skiften mellem trykstærk og tryksvag.. Men jeg har et problem jeg kan ikke finde ud af om dette er korrekt. Eksempel: Tryksvag: u Trykstærk: - Jeg render mig en maraton om dagen.... u - u u - - u u - - u v... -
avisernes vrangbillede
Forumindlægnogle der kan præsentere og redegøre synspunkterne for denne artikel for mig kort? -
Matematik HF B mundtlig
ForumindlægHvordan foregår eksamen, fra begyndelse til ende? Får jeg eksamensspørgsmålet først? og dernæst 24 timer? -
Spørgsmål omkring kommatering
ForumindlægHej. Jeg er så småt ved at få tæmmet de forbandede kommaer, men der er ét punkt, hvor jeg ofte kommer i tvivl. I sætninger, hvor man udelader grundleddet, vil man da fortsat smide et komma ind? Eksempel: Først tænkte jeg, at det var mærkeligt og overvejede at hoppe fra. Her kunne man ... -
Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har fået stillet en opgave til en tekst: "bigrafi af en snegl", som lyder på, at jeg skal lave et resumé, gør rede for teksten, beskrive sneglen, og karakterisere sneglen. Nu er problemet så bare, at jeg faktisk ikke heælt ved hvad forskellen er, og hvordan at jeg ikke bare ko... -
7½ linjers grammatik
ForumindlægIm Juli ist eine Liebesgeschichte zwischen zwei Menschen mit den Namen Daniel und Juli. Alles beginnt von Daniel Sitzungen im Juli auf einem Markt in Deutschland. Hier kauft er einen Ring als Symbol der Liebe zwischen 2 Personen, haben das Symbol. Dann treffen sie zufällig und nehmen Sie auf eine... -
Optagelsesprøve Til Stx
ForumindlægHeeeej Allesammen Jeg skal til optagelsesprøve her om nogle måneder, men jeg er meeget nervøs over hvordan det er. Er der nogle som der har været igennem optagelsesprøven, der kan fortælle mig om hvordan det foregår om det er svært eller let.. hvad kommer man op i ... Kommer man op i Tysk hvis ma... -
Tysk sætning
ForumindlægHvordan ville i oversætte dette? Men manden, han lige havde lært at spille.... -
jer der HAR været til AT-eksamen!
Forumindlæg... kan I sige noget om hvad lærer og censor spørger om? Altså om det mest er metodemæssige spørgsmål eller mere faglige? -
Frekvens
ForumindlægEr der en der kan forklare mig hvad frekvens er? jeg har læst et lille afsnit om det i min fysikbog 20 gange nu og forstår stadigvæk ikke noget af det.. håber der er en der kan hjælpe mig, på forhånd tak! -
Erik Morsing
ForumindlægHvem er han??!! Nogen brokker sig over ham, andre siger han er mega-flink og hjælpsom... Jeg er virkelig nysgerrig:oD -
Udviste tunesere
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad der er blevet af de to tunesere, der var fængslet for at ville slå Kurt Westergaard ihjel? - Er de blevet udvist? - Er de stadig fængslet p.g.a fare for brud på menneskerettighederne? Jeg har prøvet at google det, men får kun avisartikler fra februar. -
Læserbrev - klage over tagstewarden
ForumindlægHej allesammen! jeg er gået i stå. hvad kan jeg mere skrive. byd på noget :) Togstewardens ligegyldighed Idag på min togrejse fra Frederikshavn til København, blev jeg udsat for "racisme" eller det følte jeg det var. togstewarden væltede en kop kaffe ud over mig og min computer, som... -
Økonomien
ForumindlægHej Hvad betyder overophedet Altså i min bog står der at: Økonomien bliver overophedet -
Hey
ForumindlægEr det kun navneord der kan være symboler eller også udsagnsord??? -
Bliv bedre til engelsk
ForumindlægHey mennesker ;-) Jeg er ikke vildt god til engelsk.... eller slet ikke god til engelsk. Er der nogen, som ved hvordan jeg kan blive bedre til engelsk-? -Engelsk udtale -Engelsk grammatik -Engelsk læsning -Engelsk forståelse -Engelsk generelt Ses :-) -
1 og 2. verdenskrig
ForumindlægHej jeg er igang med at lave notater til historie A niveau. jeg har skrevet lidt om 1. Verdenskrig men ved ikke om det er nok og jeg skal have mer med hvis nogen af jer gider at give mig sin mening om det jeg har skrevet. 1 verdenskrig startede 1. august 1914 og sluttede d. 11. november 1918. ... -
Engelsk mundtlig FSA
ForumindlægHej! Jeg skal op i engelsk mundlig FSA på tirsdag:( Prøven er jo opdelt i to og jeg har fint styr på den første del. Men det der bekymre mig er den anden del hvor man skal trække et spørgsmål inden for de emner man har haft. Vi har bl.a. haft overemnerne The armish people og Denmark;) Hvilke spø...
