Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 18101 til 18120 af 36005
-
ISLAM-HASTER!
ForumindlægHej Alle jeg har religions projekt om kvindens stilling i Islam. Det eneste jeg mangler er et diskussion emne!!!!!!! håber i kan hjælpe, skal sende opgaven i dag inden 24:00!!!! -
Help
ForumindlægBjælken har målene 10cm,5cm og 4m a Beregn bjælkens rumfang.20000 b 1cm^3 vejer 0,6g.Beregn hvor meget bjælken vejer.20000*0,6=12000 Er det rigtigt? Takker mange gange. -
Startkomma...
ForumindlægHej! Jeg skal til Dansk terminsprøve imorgen.. Min lærer har fortalt, at man enten skal bruge startkomma eller lade være, problemet er at jeg ikke aner hvad startkomma er?? nogen der kan hjælpe?? -
Molekyler
ForumindlægEfter hvilken regel dannes et molekyle? Hvorfor hedder vand fx H20 og ikke H30 og Methan CH3 og ikke CH4? Jeg tænker at det har noget at gøre med at ikke-metal og et ikke-metal givet et molekyle? -
Diskusanalyse
ForumindlægJeg sidder med en diskursanalyse til min SRP og jeg blev lidt i tvivl ifht ækvivalenskæderne- kan de godt bestå af ladede verber?? Håber nogen har styr på det... -
Kønsdiskriminering og bøger
ForumindlægDer har på DR's hjemmeside kørt en debat om diskriminering af drengebøger. Her er en af siderne i debatten, hvorfra man kan henvises til andre relevante sider om emnet; http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2011/01/165824.htm. Kritikken er rejst af en professor, der har undersøgt nogle fynske bibli... -
HASTER!
ForumindlægHej, Jeg skal komme med et bevis på primtal med brug af den direkte bevistype. Er der en der vil hjælpe? er i stor nød? tak på forhånd -
Skal man skrive spørgesmålene op i ens biologi rapport?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en biologi rapport, og min lærer har skrevet nogle spørgesmål som man skal svare på undervejs. Skal jeg skrive spørgsmålene op, og svare på de spørgesmål der er skrevet i rapporten...eller ikke skrive selve spørgesmålene, og bare svare på dem løbende uden at direkte have spør... -
Ækvivalente mængder
ForumindlægHej! Er der en, der vil tjekke, om jeg har lavet det her rigtigt? 2H2 + O2 --> 2H2O H2 er der overskud af O2 er den begrænsende faktor -
Alternativ energi?
ForumindlægJeg skal skrive ep i samfundsfag og biologi, jeg kan bare ikke komme i gang. Der skulle vel ikke sidde et klogt hoved et eller andet sted med et hjælpsomt hjerte som kunne komme med en idé eller et godt sted at tage fat til en start?? -
Markedsrenten
ForumindlægEr der nogen som ved hvad markedsrenten er i dag? Gerne link Endvidere vil jeg også gerne vide hvor mange hospitaler og privathospitaler der er i Danmark ( Skal være med link ) Tak på forhånd -
Optagelsesprøve til HHX
Forumindlæg**DET HASTER!!** Jeg søger en nyere gymnasieelev som har gennemgået optagelsesprøven til HHX, da jeg gerne vil stille vedkommende nogle spørgsmål omkring prøven, da prøven foregår i morgen. Stiller dem også bare herover hvis der evt. er andre der kan svare på mine spørgsmål. Skal op i dansk, en... -
En god funktion at vise monotoniforhold på
ForumindlægJeg skal snart op i Mat B mundtlig og skal gøre rede for bestemmelsen af monotoniforhold for en differentiabel funktion. Er der nogen der kender en funktion der skifter monotiniforhold et par gange? Tak på forhånd -
Samfundsfag i forhold til psykologi
ForumindlægHejsa. Jeg vil gerne vide hvordan samfundsfag skiller sig ud fra psykologi? -
Kongruens og betydning af en sætning
ForumindlægHvordan skal denne sætning forstås: "Part of your essay must focus on how the writer conveys her attitude to the issues explored" Er der kongruensfejl ved "make" og ved "engage" i dette stykke? To sum up, Macy conveys her attitude to the issues explored by using a ... -
Sammenhæng mellem bindinger og molekylers rummelige form?
ForumindlægNu er jeg endnu engang stødt på denne opgave.. Redegør for sammenhængen mellem de kemiske bindinger og et molekyles rummelige form. Sidst skulle jeg forklare hvordan molekylets rummelige struktur påvirker polariteten.. En eller flere der kan hjælpe mig med de to?? (Jeg ved godt at et molekyle ik... -
bølge
Forumindlæglige et andet spg. er der nogle eksempler på stående bølger som ikke er lydbølger? -
"Andvend cosinusrelationerne"
ForumindlægHej. Jeg har et eksamensspørgsmål (mundtlig mat B) som lyder: "Bevis og anvend cosinusrelationerne" Beviset er jo lige til, men anvendelse kan jeg godt nok ikke lige se for mig. Nogle gode forslag til hvad jeg sådan lige gør? Det virker sådan lidt abstrakt at skulle stå og jonglere med ... -
EKSAMEN ! Nedarvelse af egenskaber?
ForumindlægHej alle der er et spørgsmål jeg ikke forstod: - Hvordan nedarves egenskaber? Tja jeg læste om det centrale dogme og proteinsyntesen, så det har nok noget med celler el. genetik at gøre .. Måske? Tak på forhånd Jeg har biologi på c niveau -
Fordelings- og værdipolitisk skala
ForumindlægHej. Jeg skal op i samfundsfag (c-niveau) lige om lidt, og har fået af vide, at jeg skal kunne placere de forskellige partier på en fordelings- og værdipolitisk skala ... ! Er der nogen, der vil hjælpe mig?
