Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18121 til 18140 af 117955
-
blod
ForumindlægHej.. jeg er ved at lave en biologi-opgave.. Heri skulle en del spørgsmål besvares.. Nogle af disse er jeg i tvivl mht. svaret.. håber noget er i stand til at hjælpe... 1.Hvordan er dominans forholdet mellem de 3 allele gener, der,bestemmer om du har blodtype a, b,ab eller 0? hvordan er dominan... -
isolér.....HJÆÆÆLP
Forumindlæghej med jer..Jeg er bare sååå dårlig til og isolér.. og det er jo ikke særlig godt, nu hvor jeg snart skal op i skriftlig eksamen i matematik. Jeg håber i vil hjælpe mig med og forstå isoléring.. vær sød og hjælp mig.. jeg har f.eks en opgave her: isolér q i formlen b=c+aqPlease hjælp mig... -
AB0-systemet og rhesussystemet
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? (: Opgave 1 En kvinde med blodtype A rhesus positiv får et barn med blodtype 0 rhesus positiv 4 mænd "ønsker" at få faderværdigheden. De har følgende blodtyper: · B rhesus negativ, · AB rhesus p... -
årsprøve spørgsmål - funktioner og grafer
Forumindlæghej (: -jeg skal op i mundtlig årsprøve og dette er et af spørgsmålene. Håber der kan være nogle der kan hjælpe mig med det (: Eksponentialfunktioner og eksponentiel vækst Redegør for hvad der forstås ved en eksponentialfunktion og vis hvorledes man ud fra to oplyste punkter kan bestemme fors... -
Lille spørgsmål .. :I
ForumindlægHej .. Jeg skal på Herlev Gym efter sommerferien og har valgt, studieretning 8: Engelsk A, tysk fortsættersprog A, psykologi C ...Mit spørgsmål er så, hvad der egentlig forventes når jeg har valgt tysk A, da jeg er lidt bekymret over om jeg overhoveder kan være med på det niveau, da jeg ikke er s... -
Procent for karakter
ForumindlægHej SP Jeg har lige været til to skriftlige eksamener. Er der nogen der kan opstille procent svarende til karakter. Hvis jeg skal have 10, hvor mange procent skal jeg så have. På forhånd tak ?? -
atomfysik HASTER!!
Forumindlæghej alle hvis man trækker atomfysik er der så forsøg man kan vise eller er det bare teori om atom, grundstoffer osv... -
problemløsning
Forumindlægjeg ved ikke hvordan jeg skal regne det her ud jeg skal til termisprøve snart har virkelig brug for jeres hjælp -
Nogen som har eksamensspørgsmålene fra maj 2023?
ForumindlægHej, jeg skal snart til terminsprøve i matematik, og vil gerne øve lidt på nogle eksamensopgaver. nogen der har en kopi af den? mvh jannik -
Årsprøve 1.g?
ForumindlægHej! Jeg skal årsprøve i matematik og går i 1.g. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der ikke var nogle som ville forklare, hvordan det egentlig fungere til årsprøven, altså med hensyn til den tid man er derinde??? Drt ville være utrolig dejligt, hvis ngn vil give mig et lille overblik. Tak ... -
Matematik, bestået?
ForumindlægI matematik får man 2 karaktere. Men skal man bestå både mundtlig og skriftlig for at bestå faget, eller skal man have et gennemsnit der er over bestået? Mvh Louise -
Blodtype - krydsningsskema
ForumindlægSidder til 24-timers forberedelse i biologi og skal bruge svaret på et meget enkelt spørgsmål, men som jeg dog stadig er i tvivl om. Hvis manden har blodtype AB og kvinden har blodtype A, hvilken blodtype vil deres barn så kunne få, og hvordan ville krydsningsskemaet se ud? På forhånd tak f... -
Hvorfor kan jeg kun modtage blod fra den blodtype?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med en biologi opgave, hvor jeg tvivler. Der står, hvem jeg kan modtage blod fra med min blodtype rhesus 0- og hvorfor? Jeg ved i forvejen godt, at kun kan modtage blod fra dem med blodtypen 0, men spørgsmålet er hvorfor? -
GSK mat A sommerkursus - erfaringer?
ForumindlægHej ! Jeg er i den situation, at jeg tænker på at supplere mit Mat B til Mat A på et turboforløb på GSK henover sommerferien. Netop som jeg var sikker på, at jeg skulle søge ind på Psykologi (som kun kræver mat B) er jeg blevet draget længere mod Medicin (som kræver Mat A)... Jeg er utroligt int... -
Analyse af tværbølge i Logger Pro
ForumindlægHej. Jeg har analyseret en video af en tværbølge i Logger Pro og lavet en lineær graf for den. Her er der kommet en boks med nogle forskellige tal i. Er der nogen der kan forklare mig, hvad følgende ting betyder: s = mt + b m (slope) = 4.609 +/-0.044829 m/s b (Y-intercept): -3.355 +/-0.050... -
Socialrådgiver?
ForumindlægHej jeg vil uddanne mig som socialrådgiver, men jeg ved ikke om jeg skal tage STX, HF, HTX, eller HHX. Hvilken vej vil passe/ vil være en god ide til min uddannelse synes i? Og hvilke studieretning passer til uddannelsen? Jeg har søgt indtil videre stx og hhx, men jeg vil spørge jer der har må... -
opløsning af to vektorer
ForumindlægHejsaJeg skal her på mandag til mundlig mat eksamen, sidder med et spørgsmål der hedder:"redegør for opløsning af to vektorer efter to retninger" kan simpelhen ikke forstå hvordan det nu er.? på forhånd takmvh kim -
hvad er hældningenskoefficienten??
Forumindlægsidder og skal til fysik eksamen imorgen og magler de sidste om gitterformlen. hvis nogen kan forklare mig den ville det være super, eller så bare en start: hvad betyder hældningenskoefficienten?? På forhånd 1000 tak for hjælpen! (: -
C Jam Blues analyse
ForumindlægHej, jeg har trukket C Jam Blues til musik eksamen i morgen (c-niveau). Mit overemne er Swing. Jeg har problemer med at finde storformen, er der en der kan hjælpe med det? -
Tal og formler man SKAL kunne
ForumindlægHvilke tal og formler mener I man skal kunne udenad på fysik B?Af gode grunde ved I ikke noget om den nye reform, så bare udner den gamle reform på matematik B-niveau...
